Naująją programą, pavadintą „Resso“, šiuo metu galima išmėginti Indijoje ir Indonezijoje – dviejose gausiausiai gyvenamose Azijos šalyse, jau pamėgusiose „TikTok“. Remiantis „Sensor Tower“ surinktais duomenimis, nuo „Resso“ paleidimo prieš šešis mėnesius (ją galima rasti tiek „iOS App Store“, tiek „Google Play“) programą atsisiuntė maždaug 27 000 vartotojų. Šis skaičius liudija, kad programos reklama iš tikrųjų prasidėjo tik lapkričio pabaigoje.

„ByteDance“, didžiausią vertę turintis startuolis pasaulyje, patyliukais tobulino programą, kad galėtų mesti iššūkį „Spotify“ ir „Apple Music“ tose šalyse, kur mokamos muzikos paslaugos dar nesurenka gausios auditorijos.

„Visoms trims kompanijoms kyla dilema, kaip užsidirbti iš kainoms jautrios vartotojų bazės, gaunančios mažas santykines pajamas, – teigia Michaelas Norrisas, Šanchajuje įsikūrusios konsultacijų agentūros „AgencyChina“ tyrimų ir strategijos vadovas. „Šiuo metu besivystančiose šalyse stebime lenktynes dėl aktyvių vartotojų. Komercinės aktualijos bent jau kol kas yra atidedamos į šalį.“

Skirtingai nei „Spotify“, „Resso“ rodo dainų tekstus realiu laiku ir leidžia vartotojams po dainomis skelbti komentarus. Jie taip pat gali kurti muziką lydinčius GIF ir vaizdo įrašus, taigi pamėgta „TikTok“ funkcija niekur nedingo. Programa siūlo mėnesinę mokamą prenumeratos paslaugą, kuri Indijoje kainuoja 119 rupijų (1,70 dolerių), tiek pat, kiek ir „Spotify“. „Premium Resso“ vartotojai galės atsisiųsti muziką ir klausytis jos be reklaminių skelbimų.

Pekine įsikūrusi kompanija užsitikrino teises iš Indijos leidybos įmonių „T-Series“ ir „Times Music“, anksčiau pranešė „Bloomberg News“.

Tačiau kol kas vis dar nėra sutarčių dėl teisių su trimis didžiausiomis pasaulio muzikos kompanijomis – „Warner Music Group Corp.“, „Universal Music Group“ ir „Sony Music Entertainment“, kurios kontroliuoja didžiąją dalį populiariosios muzikos ir kurių katalogai „Resso“ nepaprastai svarbūs, jei jis nori būti aktualus visame pasaulyje, teigia su situacija pažįstami žmonės.

Įrašų kompanijos teigia, kad „TikTok“ pagimdė naują muzikinių žvaigždžių kartą, įskaitant „Old Town Road“ atlikėją Lil Nas X. Kadangi „TikTok“ su šia muzika pritraukė šimtus milijonų vartotojų, įrašų kompanijos dabar reikalauja, kad „ByteDance“ padidintų savo mokamus licencinius mokesčius.

„Šiuo metu „Resso“ yra beta testavimo stadijoje, – pranešė „Resso“ atstovas. – Programos ilgalaikes perspektyvas vertiname optimistiškai, tačiau dar tik pati proceso pradžia ir kol kas esame pasiekiami tik ribotame skaičiuje besivystančių rinkų.“

Praėjusiais metais „ByteDance“ buvo įvertintas net 75 milijardų dolerių – iš dalies dėl to, kad investuotojai neabejoja jo, kaip mobiliųjų programų gamintojo, reputacija. Tačiau septynerių metų startuoliui vis dar reikia įrodyti savo galimybes ir sukurti ką nors panašaus į „TikTok“ ir naujienų kaupiklį „Toutiao“, su kuriuo ir išgarsėjo. Su mokama muzikos programa „ByteDance“ taip pat tikisi išplėsti savo pajamų srautą (kuris kol kas pasikliauna reklama), kad galėtų pasipriešinti lėtėjančiai vidaus ekonomikai, sumažinusiai reklamuotojų apetitus.

2017 m. paleistas „TikTok“ – pasaulinis Kinijos interneto kompanijos hitas, kas pasitaiko nedažnai – iki šiol buvo įdiegtas beveik 1,5 milijardo kartų. Naujų JAV vartotojų skaičius per trečiąjį ketvirtį išaugo 38 proc. ir siekia 11,6 milijonų, praneša „Sensor Tower“. Prieš metus šis skaičius buvo 8,4 milijonai.

Vis dėlto Kinijos kompanija pastaruoju metu sulaukia nemažai kritikos, kadangi tarp JAV ir Kinijos tebesitęsia įtampa dėl prekybos ir technologijų. Tiek Amerikos politikai, tiek paaugliai vartotojai reiškia susirūpinimą dėl to, kaip programa tvarko vartotojų duomenis ir cenzūruoja politiškai angažuotą saviraišką.

„Resso“ išbandymas pasirinktose rinkose suteikia „ByteDance“ galimybę atsikvėpti ir neskubant populiarinti savo naująją programą, kad ant jos nekristų kitoms kompanijos paslaugoms tenkanti kritika.