Nuo praėjusio penktadienio vartotojai gali išsinuomoti drabužių už 350 kronų (37 dolerių) per savaitę. Paslauga teikiama naujai įrengtoje „H&M“ parduotuvėje Sergels Torg aikštėje Stokholmo centre.

Švedijos mažmenininkas stengiasi neatsilikti nuo konkurentų „Banana Republic“ ir „Urban Outfitters“, kurie abu šiais metais pradėjo teikti panašias paslaugas, siekdami įsisukti į rinką, kuri 2018 m. siekė 1 milijardą dolerių. Europoje vis labiau populiarėja tokios internetinės svetainės kaip „Vinted“ ir „Hurr Collective“, suteikiančios vartotojams galimybę parduoti arba išnuomoti dėvėtus drabužius.

„H&M“ nuomos modelis apsiriboja 50 drabužių kolekcija, siūloma kompanijos lojalumo programos nariams. Bandomasis „H&M“ projektas truks tris mėnesius, o tada bus sprendžiama, ar verta tęsti toliau. Naujus sumanymus testuojančioje parduotuvėje taip pat veiks drabužių taisykla, kavinė ir grožio baras.

„Mes labai tikime drabužių nuoma, tačiau kol kas dar norime pasibandyti ir pasimokyti, kad žinotume, ką dar reikėtų patobulinti“, – per naujosios paslaugos pristatymą parduotuvėje kalbėjo Danielis Claessonas, „H&M“ verslo plėtros vadovas.

Credit Suisse“ analitikas Simonas Irwinas teigia, kad planas jam kelia abejonių.

„Nustebčiau, jei toks verslo modelis iš tiesų suveiktų, – svarsto jis. – Kažin, ar darbo kaštai, reikalingi nuomos modelio veikimui, apskritai atsiperka, turint omenyje žemas drabužių kainas.“

Drabužių industrija sulaukia vis griežtesnių patikrinimų, nes, remiantis Jungtinių Tautų duomenimis, ji yra atsakinga už 10 proc. visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų ir sunaudoja daugiau energijos nei aviacija ir laivyba kartu sudėjus. Iki 2040 m. „H&M“ ketina užtikrinti, kad jos išmetamųjų teršalų kiekis būtų neigiamas, kitaip tariant, kad bendrovė kompensuotų daugiau žalos nei sukuria.

Generalinis direktorius Karlas-Johanas Perssonas pripažino būtinybę sumažinti „H&M“ poveikį aplinkai, kartu išreikšdamas susirūpinimą dėl vartotojų gėdinimo socialinių pasekmių.