Aktyvistų grupės, įskaitant „Sierra Club“, iš „Amazon“ ir „eBay“ prekyviečių dvylikoje šalių (įskaitant ir JAV) įsigijo 158 odą šviesinančius kosmetikos produktus – ir nustatė, kad 60 proc. jų buvo užteršti gyvsidabriu.

„Svarbiausia tai, kad nė vieno iš šių gaminių sudėties etiketėje gyvsidabris nebuvo nurodytas, todėl žmonės negalėjo žinoti, kad perka produktą, kuris gali būti mirtinai nuodingas“, – pabrėžė Sonya Lunder, atstovaujanti „Sierra Club“, kuris produktų sudėtį išnagrinėjo bendradarbiaudamas su „Zero Mercury Working Group“ ir „The Beautywell Project“.

Daugelį gyvsidabriu užterštų prekių ženklų jau identifikavo JAV Maisto ir vaistų administracija bei kitos vyriausybinės agentūros. Tai turėtų padėti internetinėms prekyvietėms pašalinti nesaugius produktus, teigė S. Lunder.

„Amazon“ atstovė pranešė, kad minėtieji produktai yra uždrausti ir „nebeparduodami“.

„Visi prekyvietės pardavėjai privalo laikytis mūsų pardavimo gairių, o prieš tuos, kurie jų nesilaiko, bus imamasi atitinkamų veiksmų, įskaitant galimą paskyros pašalinimą“, – pabrėžė ji.

Kompanija sakė, kad specialiais įrankiais tikrina visus svetainės produktus ir blokuoja tuos, kuriuos įtaria pažeidus politiką.

Elektroniniame laiške „eBay“ pranešė, kad šiuo metu peržiūri ataskaitą, kad įsitikintų, jog visi užteršti produktai bus pašalinti.

„Vartotojai gali užtikrintai rinktis iš daugiau nei milijardo „eBay“ prekių, žinodami, kad esame užmezgę partnerystes ir procesus su gamintojais ir reguliavimo institucijomis, siekdami užtikrinti saugią apsipirkimo patirtį“, – pažymėjo „eBay“ atstovas.

Gyvsidabris yra dažnas ingredientas sparčiai augančioje odą šviesinančių kremų ir muilų rinkoje. Manoma, kad šios rinkos vertė per metus pasieks apie 20 milijardų dolerių. Dalis produktų yra teisėti ir saugūs, tačiau egzistuoja daug padirbinių – bei pigių muilų ir kremų, kuriuose greičiausiai galima rasti gyvsidabrio.

„Iš tiesų tai yra žymiai didesnės problemos ledkalnio viršūnė, – teigia Janet Nudelman, „Breast Cancer Prevention Partners“ inicijuotos kampanijos už saugią kosmetiką (Campaign for Safe Cosmetics) direktorė. – Tikroji problema ta, kad didžiosios kompanijos, tokios kaip „Amazon“, neturi įdiegusios adekvačių procesų, kad įsitikintų, jog jų parduodami kosmetikos gaminiai yra saugūs, todėl svetainę tenka tikrinti priežiūros grupėms.“

Internetinės prekyvietės, skaitmeninėse platformose sujungiančios pirkėjus ir pardavėjus, gali būti nesaugių ir padirbtų prekių rojus. Dėl šios priežasties vyriausybė ir priežiūros grupės perka jų svetainėse produktus ir juos išbando.

Gegužės mėnesį „Amazon“ sutiko sugriežtinti kokybės kontrolės standartus po to, kai Vašingtono generalinės prokuratūros atliktas tyrimas nustatė, kad „Amazon“ pardavė daugiau kaip 15 000 gaminių (įskaitant vaikiškus papuošalus ir mokyklinius reikmenis), kuriuose buvo aptiktas neteisėtai aukštas sunkiųjų metalų – švino ir kadmio – kiekis.