Jungtinės Karalystės milijardierius, serijinis kompanijų (nuo muzikinių įrašų iki oro linijų, nuo gazuotų gėrimų ir vestuvinių suknelių) steigėjas, jaučiasi savo stichijoje. Kartu su kitais entrepreneriais jis dalyvauja vadinamojoje „Pitch to Rich“ sesijoje Izraelyje: konkurso nugalėtojas laimės verslo klasės skrydį į Londoną, kur savaitę praleis „Virgin“ inovacijų centre.

Tel Avive vykstantis renginys žadina garsiausio Didžiosios Britanijos verslininko (kuriam kitąmet sueina 70 metų) apetitą naujoms idėjoms. Paties R. Bransono kūrybinis indėlis artėja į kritinę fazę: „Virgin Galactic“, kuriai penkioliką metų buvo skiriamas pagrindinis verslininko dėmesys, kitais metais ruošiasi skraidinti pirmuosius kosmoso turistus.

Iš Izraelio nuskridęs tiesiai į JAV, R. Bransonas pirmadienį skambins visais varpais Niujorko vertybinių popierių biržoje, kur „Virgin Galactic“ taps pirmąja kosmine kompanija, siūlančia savo akcijas viešai.

Kelionėje, žyminčioje „Virgin Atlantic“ atvykimą į Izraelio rinką, anglas prisipažino bandantis numalšinti augantį jaudulį dėl artėjančios kosminės kelionės, turint galvoje ankstesnius atidėjimus ir pertrauką po 2014 m. katastrofos, per kurią žuvo du pilotai bandytojai. R. Bransonas pasižadėjo asmeniškai dalyvauti pirmajame „Virgin“ skrydyje į kosmosą.

„Virgin Galactic“ buvo sunkus vaikas, išgyveno sunkius paauglystės metus, tačiau pagaliau sukursime šį tą labai ypatinga, – kalbėjo jis. – Šiemet bus ir daugiau bandomųjų skrydžių, todėl stengiuosi iki starto pernelyg neišsitaškyti, bet iš tiesų esu labai susijaudinęs.“

„Užsiturbinęs“

Kosminis skrydis tėra vienas iš planuojamų žygių per 12 mėnesių periodą, kuris nulems tolesnę „Virgin Group“ ateitį. Nepraradęs savo ikonoklastinio požiūrio net ir po penkerių inovatyvaus verslo dešimtmečių, R. Bransonas taip pat turi didelių planų savo oro linijoms, palydovui ir kruiziniams laivams, kuriuos, be kitų projektų, jis planuoja pristatyti kitais metais.

Richardas Bransonas


Boeing Co.“ ateities technologijų padalinys pažadėjo 20 milijonų dolerių už „Virgin Galactic“ mažumos akcijų paketą; milijardierių finansuojamos kelionės į kosmosą tampa vis konkurencingesniu verslu. „Amazon.com Inc.“ įkūrėjo Jeffo Bezoso „Blue Origin“ planuoja 11 minučių skrydžius, per kuriuos į kosmosą gabens krovinius ir turistus, o „Tesla Inc.“ generalinis direktorius Elonas Muskas su savo „SpaceX“ žada išsiųsti keleivius į Mėnulį, Marsą ir dar toliau.

„Virgin Galactic“ taip pat domisi viršgarsiniais oro linijų skrydžiais, kurie smarkiai sumažintų kelionių trukmę. Nors svajonė per kelias valandas nuskristi iš Londono į Australiją tebėra tolima, „Galactic“ technologiją galima nesunkiai pritaikyti skrydžiams tarp JAV miestų, prognozuoja R. Bransonas.

R. Bransonas neslėpdamas susižavėjimo kalba apie 35-erių metų „Virgin Atlantic“ – oro linijas, perėmusias prekės ženklą iš pankiškos Jungtinės Karalystės muzikos įrašų kompanijos, kadaise pasirašiusios kontraktą su „Sex Pistols“.

Indijos planai

Tarp R. Bransono kelionių tikslų yra ir Indija: verslininkas bandys įsiveržti į klestinčią kelionių rinką su skrydžiais į Mumbajų, startuojančiais šį mėnesį. Kitąmet laukia maršrutas į San Paulą: vežėjas konkuruos su savo amžinuoju priešu „British Airways“, padrąsintas partnerystės su „Delta Air Lines Inc.“.

Naujoji „Virgin Atlantic“ sąjungininkė „Delta“ turi pakankamai plačius pečius, kad galėtų susiremti su „British Airways“ po ilgus metus trunkančios konkurencijos – ir teisminių susidūrimų. Šis žingsnis gali lemti išaugusį skrydžių skaičių, nes kitą dešimtmetį Londono Hitrou (angl. Heathrow) oro uoste atidaromas naujas pakilimo ir nusileidimo takas. R. Bransonas sako, kad jį padrąsino teigiama oro uosto reakcija į jo raginimus pakeisti skrydžių valdymo sistemas, kad jo paties oro linijų bendrovė galėtų tapti antruoju Jungtinės Karalystės vežėju.

Jis su liūdesiu prisipažįsta, kad netrukus jo daugumos akcijų paketas „Virgin Atlantic“ bus sumažintas iki 20 proc., teigdamas, kad nenoriai žengia šį žingsnį, tačiau privalo apsaugoti vežėjo ateitį pramonėje, kurioje vis labiau dominuoja saujelė oro linijų grupių, kurias sieja tarpusavio akcijų paketai ir išlaidų bei pajamų pasidalijimas.

„Tai nėra tas žingsnis, kurį žengčiau su džiaugsmu, nes kalbėjausi su personalu, ir jie norėtų, kad oro linijų bendrovė išliktų šiek tiek asmeniškesnė, – teigia jis. – Bet aš jiems pažadėjau, kad ir toliau aktyviai visur dalyvausiu.“

Richardas Bransonas


Kitais metais bus paleista ir naujoji kruizinių laivų linija „Virgin Voyages“. Pirmasis laivas bus išbandytas Viduržemio jūroje, o tada iškeliaus į Majamį; vėliau prie jo prisijungs dar trys. R. Bransono sumanymas skirtas žmonėms, kurie šiaip jau nekenčia tokio pobūdžio atostogų („tokiems kaip aš“, – sako jis). Verslininkas paprašė savo darbuotojų išvardyti „kruizo baubų“ sąrašą, kurio viršuje puikuojasi jo paties nekenčiamas švediškas stalas (kurio jis ketina atsisakyti).

Taip pat šiuo metu rengiamas pirmasis pilnas „Virgin Orbit“ paleidimas iš modifikuoto „Boeing 747“ sparno: R. Bransono palydovas juda savo komercinio debiuto link.

Keleivių kapsulės

Nepamirškime ir keturiuose JAV miestuose atidaromų viešbučių „Virgin Hotel“, kurie daugiau nei dvigubai padidins verslą, įsteigtą po 2008 m. nekilnojamojo turto krizės, bei „Virgin Hyperloop One“ – jungties tarp Mumbajaus ir Punos, pristatančios visiškai naują technologiją, kuri iššauna per vamzdį keleivių kapsules kone viršgarsiniu greičiu.

Bet grįžkime į Tel Avivą, kur R. Bransonas savo Izraelio startuolių auditorijai porina pasakas apie tai, kaip jis tapo „Virgin“ prekės ženklo žmogumi-reklama. Daugumai tos istorijos jau žinomos – mirtini triukai karšto oro balionais ir jachtomis, areštas Hitrou po to, kai ant „BA Concorde“ uodegos nupiešė „Virgin“ logotipą, „Coca-Cola“ skardinių traiškymas tanku Taimso aikštėje, reklamuojant „Virgin Cola“ – tačiau jos pasakojamos su nauja energija.

Viena lieka aišku: šis vyrukas su plačia šypsena ir banglentininko ševeliūra neketina niekur trauktis.

„Mėgaujuosi kiekviena savo gyvenimo minute ir visu tuo, ką mes darome, – sako jis. – Tiesa, kartais pažvelgiu į veidrodį ir nesuprantu, kas toks į mane čia žiūri. Bet senas nesijaučiu, ketinu tęsti darbus ir panaudoti visą savo sukauptą patirtį.“