Pasinaudojus tuo, kas vadinama „apgaulinga paspaudimų injekcija“, praėjusių metų pabaigoje per trijų mėnesių laikotarpį „Facebook“ tinkle buvo sugeneruota daugiau kaip 40 milijonų reklaminių skelbimų parodymų ir 1,7 milijono spustelėjimų, teigiama antradienį San Francisko federaliniam teismui pateiktame skunde.

„Facebook“ sulaukė nuodugnaus patikrinimo dėl asmeninių duomenų naudojimo ir žalingo turinio įtakos daugiau nei 2 milijardams savo vartotojų, o vyriausybės visame pasaulyje piktinasi dėl kompanijos politikos. Tuo tarpu pati kompanija kovoja prieš komercinį savo socialinių tinklų išnaudojimą. Ji bylinėjasi su Kinijos ir Naujosios Zelandijos įmonėmis, kaltindama jas dirbtinai išpučiant „patiktukų“ ir „sekėjų“ skaičių „Instagram“ paskyrose.

Programuotojai, minimi antradienio ieškinyje, yra „JediMobi Tech Ltd.“ iš Singapūro ir „LionMobi Holding Ltd.“ iš Honkongo. „JediMobi“ sukūrė matematikos programėlę „Calculator Plus“; „LionMobi“ – „Power Clean“. Įmonių atstovai neatsakė į „Bloomberg“ prašymus situaciją pakomentuoti.

„Facebook“ tvirtina, kad kenkėjiškas kodas buvo įdiegtas į žmonių, atsisiuntusių minėtas programėles, mobiliuosius telefonus.

„Kartais kenkėjiška programinė įranga būdavo pristatoma kaip programėlių atnaujinimai, o po 2018 m. spalio mėnesio kenkėjiška įranga buvo įtraukiama tiesiai į programėles“, – tvirtinama skunde.

„Facebook“ teigia, kad apgaulingus spustelėjimus aptiko gruodžio mėnesį, išjungė programėles ir uždraudė jų kūrėjams prisijungti prie tinklo. Kompanija taip pat tvirtina, kad atlygino nuostolius reklamuotojams, kurie sumokėjo už apgaulingus paspaudimus.

„Facebook“ siekia nepatikslintos žalos atlyginimo ir nuostolių padengimo.