Nors „Apple“ pranešė apie rekordinius paslaugų pardavimus per fiskalinį trečiąjį ketvirtį (11,5 mlrd. JAV dolerių) ir pademonstravo stiprius rodiklius dėvimų prekių bei aksesuarų sektoriuje, pavyzdžiui, „Apple Watch“ gamyboje, ji vis dar negali atsiplėšti nuo savo „iPhone“ telefonų. Nors šios dvi minėtos produktų kategorijos plečiasi, jos vis dar susisaisčiusios su išmaniuoju telefonu.

Visoms bendrovės pagrindinėms paslaugoms ir aksesuarams, įskaitant išmanųjį laikrodį ir „AirPod“ ausines, reikalingas išmanusis „Apple“ telefonas arba bent jau šios paslaugos bei aksesuarai veikia geriausiai su „iPhone“ išmaniuoju. Tokios paslaugos kaip „App Store“, „Apple Pay“, „Apple News+“ ir visa eilė kuriamų žaidimų prieinamos daugiausia „iPhone“ naudotojams.

Dvi didžiausios „Apple“ savarankiškos produktų linijos, nesujungtos su „iPhone“ – „Mac“ kompiuteriai ir „iPad“, – per fiskalinį trečiąjį ketvirtį iš viso sudarė tik 20 proc. pajamų, nors ir uždirbo pelno, lyginant su analogišku laikotarpiu prieš metus, antradienį pranešė Kalifornijoje įsikūrusi bendrovė. „Apple“ taip pat darbuojasi prie mišrios papildytos ir virtualios realybės ausinių, kurios turėtų būti pristatytos artimiausiais metais, bet šis produktas taip pat greičiausiai bus priklausomas nuo „iPhone“.

Siekiant užsitikrinti sėkmingą gyvavimą už „iPhone“ ribų, „Apple“ prireiks ir toliau pardavinėti „iPhone“ telefonus arba kurti savo muzikos, skaitmeninio mokėjimo, vaizdo ir kitas paslaugas, kurios tiktų tiems konkurentų gamybos mobiliųjų prietaisų vartotojams, kurie norės pereiti prie „Apple“ paslaugų.

Pajamos iš išmaniųjų telefonų per trečiąjį fiskalinį ketvirtį, lyginant su analogišku laikotarpiu prieš metus, smuko 12 proc., bet „Apple“ vadovai per konferencinį ryšį teigė, kad šių metų pastangos atgaivinti pardavimus siūlant nuolaidas, daugiau finansavimo pasirinkčių ir seno-į-naują keitimo programas nenuėjo bergždžiai.

Anot bendrovės vyriausiojo finansininko Luca‘os Maestri‘io, programa, veikianti parduotuvėse, „demonstruoja puikią dinamiką“. „Apple“ vykdomojo direktoriaus Timo Cooko teigimu, bendrovė sulaukė „stipraus vartotojų atsako“.
Timas Cookas

Įmonės vadovų optimizmas atsiliepė ir einamojo ketvirčio prognozėms; šį ketvirtį laukiama naujųjų „iPhone“ modelių debiuto. „Apple“ prognozėmis, pajamos per laikotarpį, pasibaigsiantį rugsėjį, sieks 61–64 mlrd. JAV dolerių, – kiek daugiau nei rodo vidutinės analitikų prognozės (61 mlrd. dolerių).

Prognozės pakurstė „Apple“ akcijų vertės kilimą 4,3 proc.; išvakarėse prekybos pabaigoje Niujorke vienos akcijos kaina siekė 208,78 JAV dolerio.

„Stiprūs trečiojo ketvirčio „Apple“ pardavimai, nesusiję su „iPhone“, mums teikia vilčių, nes tokie rezultatai rodo, kad bendrovei puikiai sekasi diversifikuoti savo verslą ir mažinti savo priklausomybę nuo ikona tapusio prietaiso, – rašė Johnas Butleris, „Bloomberg Intelligence“ analitikas, susipažinęs su pajamų ataskaita. – Pajamos iš dėvimų prekių, aksesuarų, namų apyvokos daiktų šoktelėjo 48 proc., tam didelės įtakos turėjo tvirti „Apple Watch“ pardavimai.“

Be to, T. Cookas teigė nenustojantis tikėti bendrovės muzikos, vaizdo bei kitomis paslaugomis; anot jo, metinės pajamos iš šios kategorijos sektoriaus turėtų pasiekti 50 mlrd. dolerių rodiklį jau 2020 metais, – toks tikslas buvo iškeltas 2016-aisiais.

T. Cookas, paklaustas, ar „Apple“ planuojanti sumažinti savo paslaugų priklausomybę nuo savo pačios gaminamos kompiuterinės techninės įrangos, nuo atsakymo išsisuko, paminėdamas tik paslaugų pirkimą per „Apple TV“ ir prieigą prie „Apple Music“ paslaugos per „Android“ mobiliąją operacinę sistemą.

Atsižvelgus į būsimą pažangą technologijų pasaulyje, „Apple“ turi galimybę pagaliau sukurti savo savarankiškus prietaisus – Laikrodį ir „AirPods“, – kurie nebūtų susieti su „iPhone“ telefonais arba kurie labiau tiktų kitų kompiuterinės įrangos gamintojų išmaniesiems telefonams. Vis dėlto bendrovė, regis, nėra pasiruošusi plėsti naujų savo paslaugų į kitas platformas.

Nors „Apple“ turi didelį vartotojų ratą, ji paprastai teikia naujas paslaugas tik per „iPhone“ telefonus, parduotus per pastaruosius trejus metus. Tai reiškia, kad bendrovė turės ir toliau pardavinėti prietaisus vartotojams, jei šie užsisakys naujausias paslaugas.

„iPhone“ ir toliau bus pagrindiniu bendrovės „Apple“ DNR, ir šis postūmis link paslaugų bei aksesuarų rodo, kad bendrovės, tikėtina, laukia metamorfozės, o Volstritas vertina šį ketvirtį kaip žingsnį šio tikslo link“, – sakė dan Ivesas, „Wedbush Securities“ analitikas.