Pietų KorėjosHyundai Motor Co.“ antradienį pristatė savo visureigį „Kona“ Indijoje – šalyje, kur praėjusiais metais kelius pasiekė 3,4 milijonai naujų automobilių ir visureigių, ir kuri iki šiol buvo vienintelė didelė rinka, neturėjusi tikros elektrinės transporto priemonės. Naujasis visureigis kainuos nuo 2,5 milijono rupijų (36 000 dolerių) – daugiau nei aštuonis kartus brangiau už Indijos populiariausią ir geriausiai parduodamą automobilį „Alto“, kurį gamina vietinis „Suzuki Motor Corp.“ padalinys.

„Hyundai“ elektromobilis palaiko premjero Narendros Modi bandymą pastūmėti trečiąją pagal dydį Azijos ekonomiką švaresnės energijos link – pradedant transporto priemonėmis ir baigiant elektrinėmis, šitokiu būdu bandant spręsti didžiausios pasaulyje miestų taršos problemą. Nors šalis dar nenustatė oficialaus termino, nuo kada Indijoje bus galima įsigyti tik elektrinių transporto priemonių, vyriausybė kalba apie laipsnišką benzininių ir dyzelinių automobilių išstūmimą.

„Suprantu, kad šiuo metu šiame segmente gali nebūti didelės elektrinių transporto priemonių paklausos, – interviu Naujajame Delyje sakė „Hyundai“ Indijos padalinio generalinis direktorius Seonas Seobas Kimas. – Stengiamės pakeisti požiūrį ir padėti Indijos žmonėms patikėti elektrinių transporto priemonių potencialu. Tikriausiai pradėsime nuo šio visureigio, o ateityje planuojame užpildyti ir kitus segmentus.“

Tata Motors Ltd.“ ir „Mahindra & Mahindra Ltd.“ Indijoje jau gamina bazinio lygio elektrinius automobilius, tačiau jie arba siūlo ribotą diapazoną, arba yra skirti tik vyriausybės pirkimams. Remiantis vyriausybės duomenimis, elektrinių transporto priemonių rinkos dalis Indijoje šiuo metu yra vos 0,06 proc., lyginant su 39 proc. Norvegijoje.

„Hyundai Kona“
Foto: Bloomberg


Taršos mažinimas

Pilnai įkrautas visureigis „Kona“ gali nuvažiuoti 452 kilometrus, o 80 proc. jo akumuliatoriaus gali būti įkrauta mažiau nei per valandą, teigiama pranešime spaudai. „Hyundai“, kuri bendradarbiauja su „Indian Oil Corp.“, siekdama išvystyti elektrinių degalinių infrastruktūrą, taip pat padės klientams įrengti įkrovimo punktus jų gyvenamosiose vietose.

Jei Indija iki 2030 m. sugebės padidinti elektrinių transporto priemonių skverbtį iki 30 proc. privačių automobilių ir 70 proc. taksi rinkoje, kartu su panašiais rodikliais sunkvežimių, autobusų ir motociklų segmentuose, šalis galės sutaupyti 474 milijonus tonų naftos ekvivalento, šį mėnesį pranešė vyriausybė, cituodama valstybės patarėją. Vis dėlto tuo metu elektrinės transporto priemonės Indijoje sudarys vos 7 proc. visų pardavimų, teigia BNEF.

Kinijos „SAIC Motor Corp.“, kuri praėjusį mėnesį įžengė į Indiją su prekės ženklu „MG Motor“, planuoja vėliau šiais metais pristatyti savo elektrinę transporto priemonę, o rinkos lyderė „Maruti Suzuki India Ltd.“ teigia, kad susirūpinimą kelia elektrinių transporto priemonių prieinamumas, nes mažų elektromobilių kaina potencialiems savininkams paprasčiausiai neįkandama. „Maruti“ savo pirmąjį elektromobilį ketina paleisti į rinką tik 2020 metais.

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl vyriausybė deda pastangas elektrifikuoti transporto priemones, yra tarša. Šalis kūrena anglį, tiekdama pigią elektros energiją 1,3 milijardams žmonių: Indijoje rasime septynis iš dešimties labiausiai užterštų pasaulio miestų. Indijos centrinė elektros energijos tarnyba apskaičiavo, kad šalis gali viršyti 2015 m. Paryžiaus susitarimo įsipareigojimą iki 2030 m. 40 proc. elektros energijos gauti iš neiškastinio kuro šaltinių. Tačiau, nepaisant saulės ir vėjo jėgainių bumo, iki to laiko pusė Indijos elektros energijos ir toliau bus gaunama kūrenant anglis.

Automobilių pramonė, kuri investuoja į perėjimą prie naujo išmetamųjų teršalų normos standarto kitais metais, ne kartą ragino vyriausybę pateikti aiškų elektrinių transporto priemonių planą, kol bus nutarta visiems laikams pereiti prie švaresnių transporto priemonių.