Tūkstantmečio ir Z karta – vaikai, gimę po 2000 m. – per artimiausius 20-30 metų suteiks ekonomikai daugiau nei vidutinę paspirtį, birželio 9 d. pranešime rašė keli ekonomistai, įskaitant Ellen Zentner. Jie prašė banko analitikų pasvarstyti, kurių kompanijų akcijos gali uždirbti daugiausia.

Dideli bankai gali nukentėti, nes jaunesnieji klientai, kuriems gerai pažįstama skaitmeninė ir netgi mobilioji bankininkystė, linksta prie finansinių technologijų ir didžiųjų technologijų įmonių, tokių kaip „PayPal Holdings Inc.“, „Amazon.com Inc.“ ir „Google Inc.“, teigia analitikų komanda, vadovaujama Betsy Graseck. Jie mato „Bank of America Corp.“ kaip nugalėtoją mobiliojo ryšio rinkoje, „Capital One Financial Corp.“ – siūlantį pirmaujančius produktus, skirtus jaunesniems nei 18 metų vartotojams, o „First Republic Bank“ – teikiantį specialiai tūkstantmečio kartai skirtus produktus. „Discover Financial Services“ taip pat sekasi puikiai, nes jis siūlo stiprią klientų aptarnavimo paslaugą, teigia analitikai.

Jauni amerikiečiai yra linkę neproporcingai didelę pinigų dalį leisti tokiems dalykams, kaip mobilieji telefonai, drabužiai ir maistas ne namuose, rašo Kimberly Greenberger vadovaujami analitikai. Sulygindami jaunimo tendencijas su demografiniais duomenimis, jie teigia, kad daugiausia gali uždirbti tokios kompanijos, kaip „Chipotle Mexican Grill Inc.“, „Starbucks Corp.“ ir „Nike Inc.“.

Pasak analitikų, kuriems vadovauja Katy Huberty, palankioje pozicijoje yra ir „Apple“, turint omenyje kompanijos siūlomas technologiškai išmanias sveikatos priežiūros paslaugas, jos darbuotojų mobilumą ir darbo jėgos efektyvumo skatinimo programas, pvz., „Salesforce.com Inc.“ ir „Adobe Inc.“.

Tačiau besikeičiantys jaunųjų kartų prioritetai bus naudingi ne kiekvienai įmonei. Ravi Shankero vadovaujami analitikai svarsto, kad tokios siuntų kompanijos, kaip „United Parcel Service Inc.“ ir „FedEx Corp.“, gali nukentėti dėl mažmenininkų skatinamos tendencijos atsiimti prekes parduotuvėse ir patiems pristatyti internetu atliktus užsakymus.