„TBM Co.“, Japonijos startuolis, pagarsėjęs savo technologija, kuri paverčia kalkakmenį į vizitines korteles, plastikinius aplankus bei maisto pakuotes, siekia pritraukti papildomą finansavimą, idant galėtų išplėsti savo operacijas užsienio rinkose ir per dvejus metus būti pasiruošęs pradiniam viešam akcijų platinimui (IPO).

JAV investicinis bankas „Goldman Sachs Group Inc.“, prekybos namai „Itochu Corp.“ ir „Toppan Printing Co.“, pagal pardavimų apimtis didžiausia spaudos įmonių grupė Japonijoje, naudojanti pažangias technologijas, jau investavo į gamintoją. TBM, kuri pritraukė 1,6 mlrd. jenų (14 mln. JAV dolerių) ir 3,1 mlrd. jenų per pastaruosius investicijų pritraukimo etapus, tikisi užsitikrinti dar kelių milijardų jenų finansavimą, teigė įmonės generalinis direktorius NobuyoshisYamasakis. Tuo siekiama užmegzti partnerystę su užsienio rinkomis, dar iki surengiant IPO, pridūrė pareigūnas.

„Mūsų kitas etapas yra plėtra užsienio rinkose, tiek gamybos, tiek pardavimų sferoje, – bendrovės būstinėje Tokijuje kalbėjo TBM generalinis direktorius. – Mes ketiname agresyviai plėstis užsienyje, o tam bus būtina pasamdyti daugiau žmonių, todėl būtinas papildomas finansavimas.“

Anot N. Yamasakio, dėl šių priežasčių TBM ketina atidėti planuotą IPO maždaug metais iki 2021 metų. Naujausiais duomenimis, bendrovė įvertinta 56,3 mlrd. jenų.

Nors TBM neatskleidė duomenų apie savo naujausius metinius pardavimus, N. Yamasakis teigia, kad įmonės pajamos per ateinančius metus turėtų išaugti bent penkeriopai. Bendrovė neseniai laimėjo sutartį, pagal kurią įsipareigojo greitojo maisto tinklui ir antram didžiausiam šalyje restoranų tinklui „Yoshinoya Co.“ tiekti meniu, pagamintus naudojant „Limex“, kalkakmeniu paremtą popieriaus produktą. Nauja masinės gamybos įmonė šalia Sendajaus miesto, esančio į šiaurę nuo Tokijo, planuoja nuo 2020 metų gaminti 30 000 tonų „Limex“ produktų per metus.

TBM pradėjo pardavinėti medžiagą vizitinėms kortelėms. Medžiaga yra glotni, lyg laminuotas popierius, ir yra daug sunkiau suplėšoma ar sulankstoma. Todėl ji idealiai tinka restoranams: per 400 sušių restoranų, priklausančių įmonei „Sushiro Global Holdings Ltd.“ visos Japonijos mastu, taip pat naudoja „Limex“ popierių savo meniu gamybai. Medžiaga gali būti perdirbama ir paverčiama popieriaus produkcija arba daug tvirtesniais gaminiais, tokiais kaip aplankai, puodeliai ir lėkštės.

Viena iš svarbiausių ir išskirtinių „Limex“ medžiagos savybių yra ta, kad ji gali būti pagaminama nenaudojant vandens. Palyginimui, norint pagaminti toną įprasto popieriaus sunaudojama 100 tonų vandens. Be to, tam reikia 20-ies medžių, tuo tarpu TBM procese sunaudojama mažiau nei tona kalkakmens, ir dar 200 kilogramų poliolefino. Bendrovė taip pat pažymi, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija yra 20 proc. mažesnė nei naudojant tradicinį popieriaus spausdinimo būdą.

N. Yamasakis, anksčiau prekiavęs naudotais automobiliais, mokyklą paliko būdamas penkiolikos ir nuo tada pradėjo karjerą kaip dailidė. 2011 metais jis įkūrė TBM startuolį. Procesas, kurio metu akmuo paverčiamas popieriumi, pradėtas Taivane, rašoma įmonės svetainėje. TBM generalinis direktorius ėmė importuoti medžiagą į Japoniją, o vėliau sukūrė „Limex“ technologiją.

N. Yamasakio tikslas iki ketvirtojo dešimtmečio vidurio parduoti gaminių iš viso už trilijoną jenų. Jis planuoja patentuoti „Limex“, suteikiant teisę naudoti technologiją gamintojams už Japonijos ribų, ypač tokiose kalkakmeniu turtingose ir vandens stokojančiose šalyse kaip Saudo Arabija bei Kalifornija.