Hamburge įsikūrusi „Tomorrow“, siūlanti tokias paslaugas kaip nemokamos einamosios sąskaitos mobiliuoju telefonu, žada klientų indėliais finansuoti tik tvarius, ilgalaikius projektus, tokius kaip atsinaujinanti energija ir ekologiška žemdirbystė. Bendrovė tvirtina, kad jos strategija siūlo priešnuodį prieš tradicinius kreditorius, kurie gali finansuoti naują anglimis kūrenamą jėgainę ar genetiškai modifikuoto maisto bendrovės plėtrą.

„Mes esame bankas žmonėms, kurie nori pakeisti pasaulį, padaryti jį geresnį“, – interviu sakė vienas iš įmonės steigėjų 37-erių metų Inas Nureldinas.

Vis daugiau finansinių technologijų bendrovių perkelia bankininkystės paslaugas į išmaniuosius telefonus. Jie bando pasinaudoti tendencija, kai tradiciniai kreditoriai uždaro filialus ir tuo skatina vis daugiau žmonių tvarkyti savo sąskaitas internetu.

Pabrėždama vadinamosios „poveikio bankininkystės“ privalumus, „Tomorrow“ taip pat stengiasi atsiskirti nuo tiesioginių konkurentų, tokių kaip „N26“, vokiečių bankininkystės programėlės, kuri, finansuota milijardierių Peterio Thielo ir Li Ka-shingo, turi 2,5 mln. klientų visos Europos mastu.

Maždaug 4500 žmonių Vokietijoje yra įsikėlę „Tomorrow“ programėlę, kuri buvo oficialiai paleista prieš du mėnesius. Bendrovės tikslas – iki 2019 metų pabaigos padidinti šį klientų skaičių iki 20 000. „Mūsų manymu, yra įmanoma per trejus–penkerius metus klientų skaičių Europoje padidinti iki milijono“, – sakė I. Nureldinas.

„Tomorrow“ siūlo einamąsias sąskaitas per „Solarisbank AG“, Berlyne veikiantį kreditorių, leidžiantį partneriams naudotis jo bankininkystės licencija. „Tomorrow‘, laikydamasi savo plėtros plano, suvienys jėgas su „Visa Inc.“, kad galėtų pasiūlyti savo klientams mokėjimo korteles. Už kiekvieną naują klientą Jungtinių Valstijų bendrovė – turinti „Solarisbank“ akcijų, – sumokės už tai, kad per tam tikrą ribotą laikotarpį Brazilijoje būtų pasodinta 100 medžių.

„Tomorrow“ koncepcija mus labai greitai uždegė“, – sakė „Visa“ regiono direktorius Vidurio Europai Albrechtas Kielis.

„Tomorrow“ sukūrė specialią priemonę „Impact Board“, norėdama parodyti klientams, į kuriuos projektus ji investuoja, ir kartu užtikrinti, kad „tvarumas būtų skaidrus ir apčiuopiamas“. Bendrovė žada neišleisti „nė vieno cento“ ginkluotei ar anglimis kūrenamoms jėgainėms.

„Juk ne visi bankai yra blogiukai? – klausia savo svetainėje „Tomorrow“. – Mes taip pat taip pamanėme – ir esame pasiryžę pakeisti tokį stereotipą.“