Tačiau dabar, pasikeitus vadovybei, „Moutai“ strategija keičiasi. Naujasis „Kweichow Moutai Group“ pirmininkas Li Baofangas atmeta savo pirmtako įdirbį – praėjusią gegužę, savo poste ištarnavęs 18 metų, Yuan Renguo tyliai paliko kompaniją, o sekmadienį buvo pašalintas iš pagrindinės politinės pozicijos gimtojoje kompanijos provincijoje.

Li siekia sutelkti „Moutai“ dėmesį atgal į „melžiamą karvę“: itin prabangią baidziu (kiniškos degtinės) liniją, kurią mielai geria elitas ir vis dažniau – šalies auganti vidurinė klasė.

Dukterinės „Moutai“ įmonės, gaminančios ne pačios aukščiausios kokybės prekių ženklų alkoholį, šiuo metu uždaromos, o personalizavimo verslas, leidęs daug perkantiems klientams, pvz., kazino operatoriams, pažymėti „Moutai“ butelius savo logotipais, yra sustabdytas, pasak žmonių, susipažinusių su šiuo klausimu. Kyla įtarimų, kad tarp alkoholinių gėrimų platintojų buvo sukurta „atmilžio“ sistema, kuri ir paskatino permainas, teigia šaltiniai, prašę likti neidentifikuoti.

Baidziu karalius

Kinijos baidziu karalius – „Moutai“ pažiba „Feitian“, arba „Skraidanti fėja“. Produktas, gaminamas iš vietinio šaltinio vandens ir fermentuoto sorgo kalnų kaimelyje šalies pietuose, nebespėja paskui augančią paklausą. Tai daro baidziu karalių dar geidžiamesniu, bet sykiu ir apsunkina augimą. „Moutai“ negali jo pabranginti, nes Kinijos vyriausybė riboja aukštos klasės alkoholio kainas.

Ankstesniojo pirmininko Yuano sprendimas buvo diversifikuoti ir išnaudoti „Moutai“ vardą. Mao Zedongas iškėlė taurelę „Feitian“, 1949 m. sakydamas tostą už Liaudies Respublikos įkūrimą; nuo to laiko „Feitian“ ir kitos itin švarios baidziu linijos, kurias valdo kompanijos Šanchajaus padalinys, yra privalomas turtų ir galios simbolis ant Kinijos banketų stalų.

Yuanas siekė auginti personalizavimo verslą ir toliau gaminti 765 dolerius kainuojančius personalizuoto „Feitian“ butelius lošimo namų operatoriams Makao, didžiausiame pasaulyje kazino centre, pritraukiančiame didžiausius Kinijos švaistūnus. Kompanija pristatė begalę prekių ženklų, nesusijusių su aukščiausios kokybės linijomis; Yuanas taip pat planavo paleisti ne tokią brangią baidziu (kin. „baltieji gėrimai“) liniją, pavadintą „Xijiu“.

Tačiau naujasis pirmininkas – Li perėmė vadovavimą praėjusią gegužę – uždarė dukterines įmones, įskaitant „Baijin Liquor“, sujungdamas kai kurias produktų linijas su pagrindiniais „Moutai“ prekių ženklais ir palikdamas šimtus darbuotojų be darbo, teigia mūsų kalbinti žmonės.

„Kweichow Moutai Co.“ vertė per pastaruosius dvejus metus išaugo daugiau nei dvigubai, 2017 metais aplenkusi „Diageo Co.“ – viskio „Johnnie Walker“ ir degtinės „Smirnoff“ gamintoją. Išaugus „Feitian“ paklausai, „Moutai“ bruto pelno marža daugiau nei dešimtmetį laikėsi apie 90 proc., o akcijų biržos sąraše esantis padalinys 2014 metais atnešė 78 proc. bendrų grupės pajamų – 6 milijardus dolerių. Tikimasi, kad šiais metais jo pardavimų apimtis padidės iki 86 procentų.

Šiam flangui apsaugoti ir buvo skirtas prekių ženklų atsijojimas. Kai kurios dukterinės įmonės kėlė „rimtą ir neigiamą poveikį „Moutai“ reputacijai“, teigiama vasario mėnesį parengtame kompanijos vidiniame dokumente, kuriame pranešama apie įmonių uždarymus – jį matė „Bloomberg“ ir patvirtino žmonės, susipažinę su įmonės veikla.

Susirūpinimas įvaizdžiu

„Moutai“ įtaria, kad platintojai mokėjo „atmilžį“ už teisę valdyti ir platinti prastesnės kokybės dukterinius prekių ženklus, gadindami kompanijos įvaizdį.

Kompanijos atstovas spaudai neatsakė į prašymus pateikti komentarą.

Li bando racionalizuoti alkoholinių gėrimų milžiną, kol mažesni konkurentai, tokie kaip „Wuliangye Yibin Co.“ išbando jėgas baidziu prekyboje, o Kinijos vartotojų paklausa mažėja dėl lėtėjančios ekonomikos.

Kaip rodo kovą paskelbta metinė ataskaita, „Moutai“ per pastaruosius mėnesius Kinijoje atsisakė daugiau nei 400 iš 3000 platintojų. Pirmą kartą kompanija sutartis su mažmenininkais pasirašinėja tiesiogiai, per praėjusį mėnesį šešiems prekybos centrams pateikusi pasiūlymą prekiauti savo produkcija. Šią savaitę ji paskelbė atidaranti naują padalinį, kuris pardavinės „Feitian“ ir kitus pagrindinius prekių ženklus tiesiogiai klientams, apeinant platintojus.

Ši permaina skirta maržų didinimui, tačiau tai yra ir būdas apravėti platintojų tinklą, teigia šaltiniai.

Kiti planai

Viena iš pasekmių – išaugusios mažmeninės rinkos kainos, nes likusieji platintojai ėmė kaupti atsargas, susirūpinę, kad juos irgi gali išstumti iš valties, teigia pardavimų tinkle dalyvaujantys asmenys, kurie nenorėjo būti identifikuoti. Puslitrinis „Feitian“ butelis Kinijos elektroninės prekybos platformoje „T-mall“ šiuo metu kainuoja virš 2000 juanių, t. y. daugiau nei dvigubai viršija „Moutai“ gamyklinę kainą, nustatytą 2017 m. pabaigoje – paskutinį kartą, kai ji buvo padidinta.

Interviu su „Bloomberg“ 2017 m. gale Yuanas išsamiai išdėstė savo strategiją dėl „Moutai“ stūmimo į priekį. Jis taip pat planavo įsteigti draudimo ir turto valdymo įmones ir svarstė iki 2020 m. viešai parduoti „Moutai“ elektroninės prekybos platformą, žemės ūkio padalinį ir dukterinį bendrovę, prekiaujančią „Xijiu“.

Yuanui prieš metus pasitraukus iš posto, šių planų „Moutai“ nebemini. Remiantis valstybine žiniasklaida, šią savaitę jo pasitraukimas iš Guidžou provincijos politinės konsultacinės institucijos gali būti dar vienas ženklas, kad Yuano palikimo atsisakoma.