Pirmadienio duomenimis, Zhangas Yongas, įmonės, „Haidilao International Holding Ltd.“, pirmininkas ir jo žmona Shu Pinga, 2019 metais tapo turtingesni šešiais milijardais JAV dolerių, jų turtas vien per tris mėnesius šoktelėjo 79 procentais.

Toks turto augimo tempas yra sparčiausias Azijoje, o pasaulio mastu juos aplenkė tik Australijos kasybos magnatas Andrew Forrestas, kuris per šiuos metus savo turtą padvigubino, rodo „Bloomberg Billionaires Index“ 500 turtingiausių pasaulio žmonių sąrašas.

Bendrovė „Haidilao“ pradėjo platinti savo akcijas pernai rugsėjį, o tai buvo pelningas laikotarpis didžiausiam Kinijoje tradiciniu sriuba-troškiniu „hotpot“ garsėjančiam tinklui, – jis ypač populiarus dėl savo pikantiško sultinio, kuriame restorano lankytojai verda mėsą bei daržoves.

Bendrovė visomis išgalėmis stengiasi, kad jos restoranai būtų kuo našesni, ir įrenginėja virtuves su automatizuotomis gamybos linijomis. Jos siūlomos papildomos paslaugos, pavyzdžiui, nemokamas manikiūras laukiantiems lankytojams, vilioja šeimas užsukti į restoraną. Prekės ženklas plečia savo verslą ir užsienio rinkose, naujus restoranus planuojama atidaryti Niujorke ir Londone.

Pernai bendrovės pajamos šoktelėjo 60 proc. iki 17 mlrd. juanių (2,6 mlrd. JAV dolerių), tad nenuostabu, kad įmonės akcijos vien per šiuos metus šoktelėjo daugiau nei 75 proc. Šiuo metu įmonės rinkos vertė siekia apie 21 mlrd. JAV dolerių ir yra didesnė nei JAV restoranų tinklo „Chipotle Mexican Grill Inc.“.

„Puikūs rezultatai pakurstė akcijų kilimą iki naujų aukštumų“, – sakė „William O’Neil & Co.“ analitikas Tristanas D’Aboville, patikslindamas, kad per antrąjį praėjusių metų pusmetį buvo atidaryti nauji restoranai, išaugo pardavimai.

Šiais metais smarkiai praturtėjo ir kita „Haidilao“ versle dirbanti sutuoktinių pora: vienas iš steigėjų ir vykdomasis direktorius Shis Yonghongas ir jo žmona Li Haiyan, kurie savo turtą užsiaugino 79 procentais, kaip rodo pirmadienio duomenys. Jų turtas šiuo metu siekia 6,4 mlrd. JAV dolerių.

Konkurencinga „hotpot“ rinka Kinijoje, kaip prognozuojama, per metus turėtų išaugti daugiau nei 10 procentų, pajamos iki 2022 metų gali viršyti 700 mlrd. juanių, rodo konsultacinės įmonės „Frost & Sullivan“ duomenys.

Be smulkių, pravarčių restoranėlių, yra ir kitų konkuruojančių firminių įmonių, tokių kaip akcinė bendrovė „Xiabuxiabu Catering Management China Holdings“. „Haidilao“ turi mažiau nei 3 proc. Kinijos „hotpot“ rinkos, kaip rodo rugsėjo mėnesio įmonės bukleto duomenys.

Pernai spalį duodamas interviu, „Haidilao“ vyriausiasis strategijos pareigūnas Zhou Zhaochengas sakė, kad įmonė mato erdvės augti, siūlydama klientams įvairus pasirinkimus, geresnį aptarnavimą ir naujas patirtis.

Iki šiol įmonė išsaugojo kinų vartotojų lojalumą suteikdama jų apsilankymams pramogų elementų. Jos restoranuose klientai, laukiantys, kol bus aptarnauti, gali nemokamai pažaisti stalo žaidimus, nusiblizginti batus ar užsisakyti manikiūro paslaugas. Valgytojai gali stebėti Sichuano operą ar net „makaronų šokį“, per kurį darbuotojai meistriškai suka ilgus makaronų kaspinus.

Pernai spalį vienas iš „Haidilao“ restoranų pristatė pirmąjį robotą, priimantį užsakymus, taip pat pasiūlė klientams patiems pasigaminti patiekalą, – išsivirti sriubą iš mėsos ir daržovių čia pat ant stalo pastatytame puode.

Zhangas Yongas, anksčiau dirbęs suvirintoju traktorių gamykloje, įsteigė „Haidilao“ su draugais 1994 metais. Praėjusias metais įmonė ėmė platinti akcijas. Pirmadienio duomenimis, jųdviejų su žmona, Singapūro piliečių, grynoji aktyvų siekė 13,6 mlrd. dolerių, įskaitant ir jų turimą „Haidilao“ prieskonių bei padažų padalinį „Yihai International Holding Ltd.“, kurio akcijos šįmet išaugo daugiau nei 90 procentų. Sutuoktinių pora valdo apie 58 proc. „Haidilao“.

Šiuo metu ‚Haidilao“ ir kiti kinų „hotpot“ prekės ženklai bando plėstis užsienio rinkose. „Little Sheep“, „hotpot“ restoranų tinklas, priklausantis „Yum China Holdings Inc.“, 2003 metais atidarė savo pirmąjį užsienio filialą Los Andžele.

„Didėjant iš Kinijos keliaujančiųjų skaičiui ir augant Kinijos „hotpot“ kultūros pripažinimui, mes optimistiškai vertiname galimybes plėsti „Little Sheep“ tinklą pasauliniu mastu“, – pernai lapkritį kalbėjo „Yum China“ vykdomasis direktorius Joey Watas. „Little Sheep“ restoranų tinklas šiuo metu turi per 60 restoranų pasaulyje, – daugiau nei „Haidilao“, kuris praėjusių metų pabaigoje už Kinijos ribų turėjo 36 restoranus.

„Haidilao“ pavyko įveikti įvairių Kinijos „hotpot“ operatorių kliūtis savo išskirtinio aptarnavimo dėka, – sakė „OC&C Strategy Consultants“ partneris Jackas Chuangas. – Ar Vakarų klientai priims šią tradicinę sriubą-troškinį, lieka dideliu atviru klausimu.“