„Labo VR Kit“, paleistas į rinką penktadienį ir kainuojantis nuo 40 dolerių, yra kartoninių akinių ir valdiklių rinkinys, skirtas „Nintendo“ konsolei „Switch“. VR sistema buvo kruopščiai suprojektuota, kad atitiktų „Switch“ informacijos apdorojimo galimybes ir kuo labiau sumažintų galvos svaigimą ar pykinimą. Paprastučiai „Labo VR“ mini žaidimai pirmiausia skirti pradedantiesiems žaidėjams, ypač tėvams su vaikais, kurie norėtų išbandyti VR, neišleisdami šimtų dolerių – tiek gali kainuoti pažangesnės sistemos, tarkim, „Facebook Inc.“ pristatytas „Oculus Rift“.

Jei VR rinkinys bus noriai perkamas, tai gali padėti sustiprinti esamų „Nintendo“ žaidimų paklausą, o kompanijai nereikės sukti galvos dėl naujų hitų. Praėjusią savaitę paskelbus, kad tokie populiarūs žaidimai kaip „Super Mario Odyssey“ ir „The Legend of Zelda: Breath of Wild“ bus suderinami su kartoniniais VR akiniais, sukėlė didesnį šurmulį nei patys akiniai ir pakėlė kompanijos akcijas iki dviejų mėnesių rekordo.

„Populiariausi „Labo VR“ žaidimai, be abejo, bus „Mario Odyssey“ ir „Zelda“, – teigia Tokijuje įsikūrusios konsultacijų įmonės „Kantan Games Inc.“ įkūrėjas Serkanas Toto. – Jei „Labo VR“ bus gerai perkamas, „Nintendo“ pasiūlys ir daugiau turinio, visų pirma susijusio su „Mario Kart“.“

40 dolerius kainuojantį „Labo“ rinkinį sudaro paprasčiausi akiniai ir į šautuvą panašus valdiklis, skirtas pyškinti į ateivius. Pilna 80 dolerių versija prideda daugiau valdiklių, panašių į fotoaparatą, dramblio straublį, paukštį ir pedalą, kurie naudojami kituose mini žaidimuose – su jais galima fotografuoti žuvis, patirti paukščio skrydį arba piešti 3D formatu. Papildomi nustatymai išbando žaidėjų kūrybiškumą, leisdami kurti paprastus pačių sugalvotus žaidimus.

Kol kas šiai programinei įrangai trūksta garsiausių „Nintendo“ žaidimų gelmės – ji primena keistus mini žaidimus, sukurtus ankstesniems „Labo“ produktams, kurie taip ir nesugebėjo pritraukti platesnės auditorijos. Akiniai taip pat skausmingai išryškina „Switch“ grafinių galimybių ribas: jie siekia vos pusę šių dienų brangiausių išmaniųjų telefonų ir trečdalį aukščiausios klasės VR įrangos pikselių tankio. Rezultatas: šiek tiek kapoti 3D modeliai ir pastebimai žemas kadrų dažnis.

Tačiau „Nintendo“ ir patys žino, kad „Switch“ nėra ideali techninė įranga virtualiai realybei. Štai kodėl kiekvienas „Labo VR Kit“ mini žaidimas yra sukurtas taip, kad jį žaistum ne daugiau kaip 5–10 minučių. Kompanija taip pat nusprendė atsisakyti prilaikančio dirželio, o tai reiškia, kad žaidėjai yra priversti laikyti akinius rankose. Tai taip pat padeda atgrasinti nuo ilgesnio naudojimosi sistema ir skatina perduoti ją draugams.

„Nintendo“ sugrįžimas į VR yra netikėtas: metų metus kompanijos vadovai kritikavo technologiją kaip netinkamą žaidimams ar abejotino saugumo. „Kai stebiu žmones, pasinėrusius į virtualią realybę, man dėl jų neramu“, – prieš dvejus metus „Time“ prisipažino legendinis žaidimų kūrėjas ir kompanijos vadovas Shigeru Miyamoto.

Kompanija turėjo priežasčių skepticizmui. Jos „Virtual Boy“, nevykęs pirmasis bandymas sukurti VR laisvų rankų įrangą, 1995 m. papiktino žaidėjus savo prastos kokybės grafika, nuobodžiais žaidimais, pykinimo pavojumi, kilo netgi nerimo banga dėl galimo smegenų pažeidimo. Po dešimties metų „Nintendo“ pabandė eksperimentuoti su kitu VR produktu, skirtu konsolei „GameCube“, bet galiausiai nustojo pardavinėti ir jį.

Ši nedžiuginanti patirtis yra viena iš priežasčių, kodėl „Nintendo“ nutarė naująjį VR rinkinį penktadienį pristatyti be fanfarų. Keli Tokijo mažmenininkai patvirtino, kad pardavimai pamažu auga, tačiau ne taip aktyviai, kaip po didžiųjų pristatymų. Rinkinio apžvalgos buvo daugiausia teigiamos, bet santūrios.

„Virtualiosios realybės veteranams pilnas „Labo VR“ rinkinys pasiūlys mažai netikėtumų, prie kurių jie yra įpratę“, – apžvalgoje rašė „Eurogamer“. „Tai ne ta virtualioji realybė, kurią jūs žinote – bet tuo ji ir įdomi“, – rašė „The Verge“.

Didžiausias išbandymas laukia po dviejų savaičių, kai bus atnaujinti žaidimai „Mario“ ir „Zelda“, kurie taps suderinami su „VR Kit“. Jeigu „Nintendo“ sugebės pritaikyti šiuos hitus virtualiai realybei, tai iš karto suteiks kompanijai pranašumą prieš konkurentų VR programinę įrangą. Neskaitant „Mario Kart“, kiti VR puikiai tinkami žaidimai – „Star Fox“ ir „Mario Party“.

Leisdamas vartotojams kartu su mylimais veikėjais pasinerti į virtualią realybę, „Nintendo“ žengia dar vieną žingsnį, kad išmelžtų kuo daugiau naudos iš savo intelektinės nuosavybės. Kartu su planuojamais įkurti pramogų parkais ir filmais VR galėtų padėti paįvairinti grąžą iš tokių populiarių personažų kaip Pikachu ir Donkey Kong.

„Tai eksperimentas, kuris įrodo, kad „Nintendo“ 2019 m. vis dar bando diegti naujoves“, – sako S. Toto.