Tokias išvadas skelbia Briuselyje įsikūrusios tyrimų grupės „Transport & Environment“ atlikta Europos Sąjungos anglies dioksido emisijos analizė. Grupė nustatė, kad oro linijų „Ryanair“ išmetamas anglies dvideginio kiekis pernai padidėjo 6,9 procento.

Analizės rezultatai atkreipia dėmesį, jog aviacijos pramonė vis labiau siejama su šiltnamio efektą sukeliančių dujomis, darančiomis didelę žalą atmosferai. Oro linijų sukeliama tarša nuo 2005 metų išaugo maždaug beveik trečdaliais, ir prognozuojama, kad šis rodiklis tik augs, nes skraidymas tampa vis labiau prieinamas. Dėl to kyla grėsmė, jog aviacijos pramonė gali per tris dešimtmečius tapti bene didžiausia teršėja.

Kitoms pramonių šakoms pavyksta sumažinti išmetamų kenksmingų medžiagų apimtis. Pernai ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistema (ES ATLPS) užfiksavo, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjo 3,8 procento. Eilė šalių, nuo Vokietijos iki Jungtinės Karalystės (JK), palaipsniui atsisako anglimi kūrenamų elektrinių siekdamos apriboti emisijas.

„Ryanair“ buvo devinta didžiausių Europos teršėjų sąraše.

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija, imdamasi priemonių dėl aviacijos pramonės emisijų, neseniai priėmė savireguliacijos gaires, kuriomis raginama atsverti bet kokį anglies dvideginio atmosferoje padaugėjimą sodinant medžius ar investuojant į švaresnes technologijas. Tokio plano kritikai teigia, kad tokios priemonės jau buvo išbandytos ir jos nesuveikė, iš dalies dėl to, kad jas sunku kontroliuoti.

ES emisijų apimtys, apimančios regiono anglies dioksido rinką, praėjusiais metais vėl ėmė mažėti, po nedidelio prieaugio 2017-aisiais, rodo preliminarūs duomenys.

Susisiekti su oro linijų „Ryanair“ pareigūnais ir išgirsti jų komentarus šia tema nepavyko.