Būsto ir urbanistikos departamentas (HUD) ketvirtadienį apkaltino „Facebook“, kad šis įgalino ir skatina šališkumą, pagrįstą rase, religija ir lytimi, ribodamas, kas gali matyti su būstu susijusius skelbimus platformose ir internete, o kas – ne. HUD taip pat išsiuntė laiškus „Twitter“ ir „Google“, klausdamas apie reklamos sistemas jų svetainėse ir produktuose, patvirtino departamento atstovas spaudai Brianas Sullivanas.

„Facebook“ diskriminuoja žmones pagal tai, kas jie yra ir kur gyvena, – pareiškė HUD sekretorius Benas Carsonas. – Naudojimasis kompiuteriu, siekiant apriboti asmens būsto pasirinkimą, gali būti lygiai toks pat diskriminuojantis, kaip durų užtrenkimas prieš nosį.“

Reklamuojant būstą, socialinis tinklas leido diskriminuoti asmenis, kurie buvo priskirti šioms kategorijoms: tėvai; asmenys, gimę ne Amerikoje; ne krikščionys; besidomintys prieinamumu neįgaliesiems bei Lotynų Amerikos kultūra; taip pat – kitos pažeidžiamos grupės, teigiama HUD pranešime.

„Washington Post“ anksčiau šį ketvirtadienį pranešė, kad praėjusiais metais HUD įspėjo „Google“ ir „Twitter“ tikrinantis juos dėl galimų federalinio būsto įstatymo pažeidimų.

„Jau daugelį metų laikomės politikos, draudžiančios pritaikyti skelbimus pagal priklausymą jautrioms kategorijoms, tokioms kaip rasė, etninė kilmė, religiniai įsitikinimai, negalia, sunki finansinė būklė ir pan., – elektroniniame laiške teigė „Google“ atstovas. – Mūsų politika skirta apsaugoti vartotojus ir užtikrinti, kad reklamuotojai mūsų platformomis naudosis atsakingai.“

„Twitter“ atstovas spaudai pareiškė, kad bendrovė savo platformoje neleidžia diskriminuojančios reklamos ir kad „bet kuris asmuo, pasirinkdamas „Twitter“ reklamai, įsipareigoja laikytis įstatymų ir nenaudoti mūsų paslaugų neteisėtai veiklai.“

Vyriausybės civilinis ieškinys prieš „Facebook“ pasirodė po to, kai socialinis tinklas mėgino išspręsti daugybę kitų problemų ir praėjusiais metais pašalino reklamos taikymo parinktis, kuriomis galėtų būti piktnaudžiaujama.

Praėjusią savaitę Kalifornijos Menlo parke įsikūrusi kompanija pasiekė susitarimą su Nacionaliniu lygių teisių būsto aljansu, Amerikos pilietinių laisvių sąjunga ir kitomis organizacijomis, įsipareigodama savo platformoje pakeisti būsto ir kredito skelbimų nustatymus. „Facebook“ patikino nebeleisiantys reklamuoti būsto, darbo pozicijų ar kreditų, pritaikant skelbimus tam tikriems vartotojams pagal amžių, lytį ar pašto kodus, o įmonės, kurios naudojasi socialiniu tinklu ir kitomis platformomis, norėdamos skelbti tokio pobūdžio reklamą, turės patvirtinti besilaikančios antidiskriminacijos įstatymų.

„HUD sprendimas mus nustebino, nes bendradarbiaujame su jais, kad išsklaidytume jų abejones, ir ėmėmės svarbių veiksmų, kad būtų užkirstas kelias diskriminacijai, – teigia „Facebook“. – Nors buvome pasiryžę rasti sprendimą, HUD, neturėdami tinkamų saugiklių, primygtinai reikalavo gauti prieigą prie jautrios informacijos, tokios kaip vartotojų duomenys. Esame nusivylę šiandienine situacija, tačiau ir toliau spręsime šias problemas kartu su pilietinių teisių ekspertais.“

HUD kaltinimus išklausys JAV administracinio teismo teisėjas, nebent viena iš šalių pageidaus bylą perkelti į federalinį apygardos teismą. Jei teisėjas nustatys, kad „Facebook“ iš tiesų pažeidžia būsto įstatymą, kompanijos gali laukti baudos ir minėtų skelbimų uždraudimas.

Baltieji rūmai HUD kaltinimus komentuoti atsisakė.