Kortelė bus susieta su „Apple Pay“ – paslauga, leidžiančia žmonėms sekti savo išlaidų informaciją ir sumokėti už pirkinius fizinėje parduotuvėje arba perkant internetu. Ji veikia visame pasaulyje, kur priimamas „Apple Pay“, leidžia vartotojams sekti savo išlaidas programėlėje „Wallet“ ir teikia ypatingą dėmesį sandorių privatumui. Kortelė taip pat siūlo išlaidų susigrąžinimo (angl. cash back) programą, įskaitant 2 proc. grąžą visiems „Apple Pay“ pirkiniams, apmokėtiems kortele, ir 3 proc. „Apple Store“ įsigytiems pirkiniams arba panašioms į „App Store“ paslaugoms.

„Norint sukurti tokią inovatyvią kredito kortelę kaip „Apple Card“, mums reikėjo banko, kuris būtų pasirengęs daryti tai, kas dar niekada nebuvo daroma, todėl pasirinkome bendradarbiauti su „Goldman Sachs“, – pirmadienį pranešė „Apple Pay“ viceprezidentė Jennifer Bailey. – „Goldman“, naujokas vartotojų finansinių paslaugų rinkoje, priėmė iššūkį nuveikti kažką drąsesnio ir novatoriškesnio.“

Kortelė atsisakys tokių įprastų mokesčių kaip metinis administravimo mokestis, mokestis už užsienio sandorius ir vėlavimą, teigė J. Bailey. „Apple“ ir „Goldman Sachs“ nesidalins savo klientų duomenimis nei su partneriais, nei su reklamuotojais. Be to, „Apple“ pasiūlys titanines kredito korteles su lazeriniu graviravimu toms prekybos vietoms, kurios nepriima „Apple Pay“. Fizinė „Apple“ kortelė neturės numerio, o tai turėtų dar labiau padrąsinti vartotojus naudoti ją su „Apple Pay“.

„Apple“ ir „Goldman“ žengia į aukšto konkurencingumo vartojimo kreditų sritį, kurioje bankai dalija brangiai kainuojančius apdovanojimus, kad tik paskatintų vartotojus įsigyti jų korteles. Bankai, kurie susirenka mokestį iš prekybininkų kiekvieną kartą, kai vartotojas atsiskaitydamas brūkšteli kortele, pastaraisiais metais suskato plėsti kortelių verslą, pasinaudodami žemomis įsipareigojimų nevykdymo palūkanų normomis.

„Ši partnerystė – svarbus žingsnis vartotojų franšizės augimo procese, praplečiantis mūsų viziją sukurti pirmaujančią skaitmeninę vartotojų platformą“, – pristatyme darbuotojams kalbėjo „Goldman Sachs“ generalinis direktorius Davidas Solomonas. Bankas nenaudoja atgyvenusių technologijų, todėl yra „tinkamiausias partneris pristatyti šią į vartotoją orientuotą kredito kortelę“.

Remiantis „Apple“ interneto svetainėje pateiktais kortelės pavyzdžiais, ant jos nebus nei „Goldman Sachs“, nei vartotojų padalinio „Marcus“ logotipo. Kortelės metinė procentinė norma sieks nuo 13,24 proc. iki 24,24 proc. Remiantis Federalinio rezervo surinktais duomenimis, vidutinė kredito kortelių palūkanų norma ketvirtąjį ketvirtį buvo 14,73 proc.

„Apple Card“ išlaidų grąžinimo sistema niekuo ypatingai nesiskirs nuo kitų kortelių, debiutavusių pastaraisiais metais. Jos grąža bus panaši į „Citigroup“ kortelės „Double Cash“ ir „PayPal Holdings Inc.“ siūlomos „Cashback Mastercard“. Užtai „Apple Card“ vartotojai piniginius grąžinimus gaus kasdien, o ne kiekvieno atsiskaitymo ciklo pabaigoje.
„Apple Card“

Ką sako „Bloomberg Intelligence“

„Kažin, ar „Apple Card“ pavyks apversti aukštyn kojomis JAV kredito kortelių rinką, nes jos pagrindinės savybės yra panašios į daugelio kitų kortelių, kokias siūlo rinkos lyderiai „Citi“ ir „Chase“, be to, konkurentai suteikia daug daugiau naudų ir geresnę išlaidų susigrąžinimo sistemą“, – teigia Davidas Ritteris, finansinių technologijų analitikas.

Pirmadienį J. Bailey pabrėžė, kad „Apple“ nežinos, ką vartotojai pirko, kur pirko ar kiek išleido su „Apple“ kortele, kuri veiks „Mastercard“ mokėjimo tinkle.

Be to, technologijų milžinas su naująja kortele tikisi išspręsti kai kurias problemas, su kuriomis vartotojai vargsta jau ilgą laiką: kredito kortelių ataskaitomis ir tuo, kaip kortelių turėtojams pateikiama palūkanų normų ir apmokėjimo terminų informacija. „Apple“ stengsis aiškiai pažymėti visus sandorius – su prekybininkų pavadinimais ir lokacijomis – ir pasiūlyti spalvų kodų kategorijas, kad vartotojai galėtų lengviau suprasti išlaidų apžvalgą (maistui, drabužiams, pramogoms ir pan.).

„Apple“ nėra skaitmeninių atsiskaitymų naujokas. „Apple Pay Cash“ veikia kaip virtuali debeto kortelė, leidžianti vartotojams pervesti pinigus per „iMessage“, ir taip pat gali būti naudojama atsiskaitymui parduotuvėse. Šią paslaugą „Apple“ parengė drauge su „Green Dot Bank“ ir jau seniai siūlo „Barclays“ kredito korteles atsiskaitymui už „Apple“ techninę įrangą.

Vis dėlto žingsnis į vartotojų kredito kortelių rinką – „Apple“ atsiskaitymo iniciatyvų naujovė. Kompanija 2014 m. sukėlė didelį šurmulį pristatydama „Apple Pay“ ir bendradarbiaudama su tokiais mokėjimo tinklais kaip „American Express“ ir „Visa“.