Vidaus rinka per ketvirtį susitraukė 9,7 proc., bet „Apple“ rinka smuko beveik dukart tiek, pirmadienį skelbia tyrimų įmonė IDC savo ataskaitoje. Lėtėjanti ekonomika, ilgesnis produkto pakeitimo laikotarpis ir aukštos „iPhone“ kainos turėjo įtakos JAV technologijų milžinės nuosmukiui, teigė bendrovė.

Korporacijai „Xiaomi Corp.“ paskutiniais praėjusių metų mėnesiais sekėsi dar blogiau: jų pagaminamos produkcijos tiekiamos apimtys sumažėjo beveik 35 proc., informuoja konsultacinė bendrovė.

„Išmaniųjų telefonų gamintojos – nuo „Apple“ iki „Samsung Electronics Co.“ – taikstosi su sąstingiu pasaulinėje rinkoje po kelerių itin spartaus augimo metų; dėl naujovių trūkumo vartotojai neskuba keisti įrenginių taip dažnai, kaip buvo įpratę.

Be to, „Apple“ tenka varžytis su vis stiprėjančia „Huawei“. Garsiausios šalies elektronikos mažmenininkės pastaraisiais mėnesiais apkarpė naujausių „iPhone“ telefonų kainas 20 proc. – neįprastas žingsnis, kuris liudija, jog entuziazmas dėl „Apple“ prietaisų mažėja.

„Apple“ neturi geros „ėjimo į rinką“ (GTM) strategijos, kuri tinka sparčiai besikeičiančiai Kinijos rinkai, – sako „Canalys“ vyresnioji direktorė Nicole Peng. – Maža to, ji lėtai reaguoja į Kinijos ekonominį sulėtėjimą ir permainas vartojimo struktūroje.“ Krintanti paklausa Kinijoje tik apsunkina „Apple“ problemas; pastaroji visomis išgalėmis stengiasi kuo greičiau rinkai pristatyti dar vieną naują pritrenkiantį prietaisą, nes jos aukštos klasės firminis įrenginys praranda dalį savo patrauklumo.

„iPhone“ pajamos per praėjusių metų spalio–gruodžio mėn. laikotarpį sumažėjo 15 procentų. Kad padengtų patirtus nuostolius, „Apple“ bando pajamas iš telefonų pakeisti pajamomis iš paslaugų.

„Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas mato Kiniją kaip vieną iš svarbiausių rinkų, į kurią turėtų būti nukreipta „Apple“ strategija; praėjusiais fiskaliniais metais bendrovė generavo beveik 52 mlrd. JAV dolerių pajamų iš Kinijos kultūrinės ekonominės įtakos zonos, kuriai priklauso ir Honkongas.

Tačiau šaliai skelbiant lėčiausius nuo 2009 metų ekonominio augimo tempus, „Apple“ pardavimai per šventinį ketvirtį sumažėjo 27 procentais. Kinijos ūkio plėtros sulėtėjimas buvo pagrindinis veiksnys, lėmęs „Apple“ sprendimą sumažinti pajamų prognozę pirmą kartą per beveik du dešimtmečius. Tačiau T. Cookas pabrėžė, kad pajamos iš paslaugų šoktelėjo 19 procentų.

„Kai išmanieji telefonai tampa Kinijos vartotojų taikiniu, tarptautinės bendrovės privalo keisti savo bendrųjų pardavimų bei rinkodaros strategijas, – sakė N. Peng. – „Apple“, regis, nepertvarkė savo Kinijos rinkodaros planų.“

„Huawei“, kuri vienu metu trumpam pralenkė „Apple“ ir tapo antru paklausiausiu išmaniojo telefono prekės ženklu 2018 metais, išlieka nesuvaldoma lydere vidaus rinkoje. Savo pozicijas ji sutvirtino per gruodį pasibaigusį ketvirtį, kai jos tiekiamos produkcijos apimtys šoktelėjo 23,3 proc., rodo IDC duomenys.

Rodikliams nepakenkė net neįprastai neramūs pastarieji keli mėnesiai; buvo sulaikyta įmonės finansų direktorė, apkaltinta banko sąskaitų sukčiavimu, be to, JAV paragino savo sąjungininkes blokuoti bendrovę „Huawei“ atskiriant ją nuo telekomunikacinių tinklų įrangos pardavimo.

„Apple“ pagal tiekiamas produkcijos apimtis šalyje minėtu laikotarpiu užėmė ketvirtą poziciją, atsilikdama nuo Kinijos „Oppo“ ir „Vivo“, teigė IDC. Penktoje vietoje atsidūrusi „Xiaomi“, kinų prekės ženklas, sparčiai šoktelėjęs prieš pat savo pradinį viešą siūlymą 2018 metais, patyrė eilę sunkumų, susijusių su vidaus restruktūrizavimu, teigė IDC.

Šiuo metu pramonė daug tikisi iš naujovių, tokių kaip sulankstomi ekranai, 3D kameros ir 5 G ryšį palaikantys telefonai, siekdama atgaivinti rinką. Tikinama, kad vartotojai iškart užkibs ant kabliuko, kai į jų rankas pateks telefonai, kurių duomenų perdavimo greitis bus 10 kartų spartesnis nei šiandieninių prietaisų.

Milijardierius Lei Junas, vienas iš „Xiaomi“ steigėjų, yra tarp tų, kurie tikisi, kad 5G atėjimas pakurstys paklausą. Bet IDC tvirtina, kad žaibiško greičio telefonai vargu ar taps standartine ryšio priemone iki 2020 metų, nes 5G tinklų diegimas tik prasidėjo.

„Išmaniųjų telefonų vidaus rinkos aplinka 2019 metais neatrodo labai optimistinė, – savo ataskaitoje teigia IDC vyresnysis analitikas Wangas Xi. „5G telefonai vis dar užims labai mažą bendros rinkos dalį. Mums teks nueiti ilgą kelią, kol jie įgaus vyraujančią kryptį“, – sakė IDC.