Antradienį, vasario 5 dieną, švenčiami Naujieji metai pagal Mėnulio kalendorių, - tądien pasibaigs Šuns metai ir prasidės naujieji, Kiaulės metai. Šventės tęsis iki pat vasario 19 dienos, kai Žibintų festivalis (Lantern Festival) taps baigiamuoju švenčių akordu. Per šį šventinį laikotarpį viešbučiai ir restoranai viso pasaulio mastu lankytojus stebins įmantriomis dekoracijomis ir dekadentiškais patiekalais, perkrautais simbolikos, kuri, be abejonės, reikš gerą sveikatą ir turtingą gyvenimą ateinančiais metais. Praėjusiais metais už tokią šventę, įskaitant pardavimus restoranuose ir prekybos centruose, Kinijos vartotojai iš viso suplojo iki 146 mlrd. dolerių.

„Kinų Naujieji metai – yra pelningiausia metų savaitė viešbučiui „Temple House“, - teigia viešbučio generalinis direktorius Kurta Macheris. – Tikimės šiais metais pagerinti [2018] skaičius, maždaug 8-10 procentų“.

Tokie skaičiai viršija bendras „Ctrip“, didžiausios Kinijos internetinės kelionių agentūros, 2019 metų kinų Naujųjų metų prognozes, paskelbtas agentūros Kelionių prognozių ataskaitoje. „Manome, kad kinai šiais metais per šventes išleis per 74,2 mlrd. JAV dolerių (apie 500 mlrd. juanių) vietiniam turizmui“, maždaug 5 proc. daugiau nei praėjusias metais (70,5 mlrd. JAV dolerių, 475 mlrd. juanių); tačiau į šiuos paskaičiavimus neįtrauktas mažmeninių pardavimų veiksnys.

Amerikos svetingumo pramonė taip pat vis labiau supranta, koks svarbus, pelno požiūriu, tampa šis Naujųjų metų pagal Mėnulio kalendorių laikotarpis. „Mandarin Oriental“ viešbučių, įsikūrusių Vašingtone, Majamyje ir Bostone, lankytojus pasitinka pirmasis „Rolls-Royce“ visureigis, „Cullinan“, - ir būtinai raudonos, sėkmę ir laimę nešančios spalvos.

Restoranuose Naujieji metai reiškia plačiai atverti pinigines specialiajam šventiniam meniu ir ypatingų pastangų reikalaujantiems patiekalams. Kiekvieną dieną „Wynn Las Vegas“ darbuotoja Wing Lei pagamina po 300 kiniškų „Jiaozi“ koldūnų, kurių forma primena aukso lydinį, gerovę. Restoranas taip pat siūlo už 268 JAV dolerius dubenėlius ypatingo juodų viščiukų sultinio su kininiais kordicepsais, – nepaprastai brangiais Himalajų kalnuose paplitusiais grybais, kurie, bent jau tuo tikima, turį „Viagrai“ būdingų savybių.

Kiniškas maistas, kinų restoranas
Azijos virtuvės restorane „Crustacean Beverly Hills“ šventinį meniu už 198 JAV dolerius sudaro „ aštuonias valandas marinuotas jaunas paršelis“ su „laime nešančiais“ lipniais raudonaisiais ryžiais, laiškinių svogūnų konfi ir trumų ponzu. „RedFarm“ restorane, įsikūrusiame Niujorko viršutinėje Vakarų pusėje, vidutinė keturių koldūnų porcijos kaina siekia 16 JAV dolerių. Šventiniame meniu už 20 JAV dolerių siūloma pora koldūnų su juodaisiais trumais ir vištienos sultiniu ir – daug įspūdingesnis – 3,5 kg Aliaskos karališkasis krabas su trumų bei žiedinių kopūstų padažu – už 750 JAV dolerių.

Greta, neseniai atidarytame moderniame kinų restorane „Atlas Kitchen“, siūlomi tokie ypatingi patiekalai kaip udon makaronai su keptos tešlos trupiniais ir ančių kepenėlių paštetu „foie gras“ už 48 JAV dolerius. (Skaičius 48, numerologų tvirtinimu, simbolizuoja gerovę ir turtą, o ilgi makaronai – ilgą gyvenimą.) Miesto centre esančiame restorane „Hakkasan“ už 128 JAV dolerius siūlomame kompleksinių pietų meniu nurodyti tokie patiekalai kaip „Wok“ keptuvėje keptas omaras su špinatais ir lelijų svogūnėliais. Jeigu tik, žinoma, jums pavyks rasti laisvą staliuką.

„Niujorke, užimtumas restorane, lyginant su įprasta darbo savaite, tomis dienomis pašoka 9 proc., - sako „Hakkasan Group“ viceprezidentas Gertas Kopera, prabilęs apie išaugusias rezervacijas. – Las Vegase – klientų skaičius šokteli 10-12 proc. O San Fransiske – net 37 proc., - nors San Fransiske pas mus kasdien tiršta lankytojų. Pirmieji lankytojai, užuot atėję pietauti penktą dienos, renkasi jau trečią, tad pietūs prasideda trečią ir baigiasi iki vidurnakčio“.

Ar papildomi lankytojai užtikrina restorano klestėjimą? „Atsakymas bus vienareikšmis, - sako G. Kopera. – Ne. Žmonės išleidžia daugiau, nes išgeria daugiau. Bet mes išleidžiame daug daugiau. Daugiau lėšų skiriame uniformoms. Dekoracijoms. Makaronams. Bet visa tai darome vardan vakarėlio“.

Iš tiesų, reputacijos požiūriu, aukštos klasės kinų restoranas, toks kaip „Hakkasan“ negali sau leisti nedalyvauti šioje švenčių karuselėje ir naudojasi galimybe pagerinti savo, kaip firminio ženklo, įvaizdį.

O kur dar laimės sausainėliai, kurie yra neatsiejama šventės dalis. Restoranų grupė kiekvienam iš savo dvylikos po pasaulį išsibarsčiusių restoranų samdo garsenybes, kurie užrašo žinutę ar palinkėjimą specialiai šiems „likimo sausainėliams“. Šiais metais Niujorke tam tikslui pakviesta įžymybė – knygos „Sekso ir miesto“ autorė Candace Bushnell („Kiekvienai moteriai reikia ne tik kambario su vaizdu, bet ir savo nuosavo penthauzo, kurį įsigijo iš savo lėšų“. Londonas prisiviliojo romanistą Willą Selfą, o San Fransiske restoranų grupė „įdarbino“ buvusį merą Willie‘į Browną („Jūs gyvensite pakankamai ilgai, kad spėtumėte įsigyti nekilnojamojo turto San Fransiske“.)