Amerikiečiams patinka didelių gabaritų automobiliai; patinka jie ir automobilių gamintojams, nes tokie automobiliai uždirba daugiau pelno. Net „Ford Motor Co.“ paskelbė, kad 90 proc. jos skirstomo kapitalo per artimiausius penkerius metus atiteks „krovininiams automobiliams ir universalams“.

Tačiau apie tai, regis, niekas neinformavo „Porsche Automobil Holding SE“. Praėjusieji metai bendrovei buvo septinti iš eilės rekordinių pardavimų Šiaurės Amerikoje metai. O jos sparčiausiai augantis modelis buvo ketverių durelių kupė „Panamera“, - šio modelio pardavimai per metus šoktelėjo 19,5 procento. O didesnio dydžio visureigio „Cayenne SUV“ pardavimai smuko 18,7 proc., nors mažesnio dydžio „Macan SUV“ pardavimai pakilo beveik dešimt procentų.

2017 metais aš „Porsche“ apibūdinau kaip „visureigius gaminančią bendrovę, kuri taip pat plėtoja smulkių sedanų verslą ir kurios sportinių kupė pardavimai stabiliai smunka“. Dabar būtent šis anksčiau smukęs kupė verslas – kaip ir mažų sedanų – auga didelių visureigių sąskaita.

Jungtinėse Valstijose palaipsniui ryškėja nauja tendencija: turtingesni amerikiečiai vietoj visureigių renkasi universaliuosius automobilius, įskaitant ir naująjį „Panamera“ (pradinė kaina: 86 300 JAV dolerių).

Taip pat verta pažymėti, kad „Porsche“ strategija visiškai elektrifikuotų automobilių gamyboje remiasi automobilių, ne pikapo, platforma. „Porsche Taycan“ elektromobilis, debiutuosiantis dar šiais metais, yra ketverių durelių sedanas, ne lengvasis krovininis automobilis ar dvejų durelių sportinis automobilis. Ir jis yra labai paklausus: „Porsche“ teigė ketinanti dvigubai padidinti savo planuojamas „Tycan“ gamybos apimtis (pradinė kaina: nuo 90 000 JAV dolerių) iki 40 000 per metus, tai yra viršyti visų savo SUV modelių bendrus pardavimus Šiaurės Amerikoje. Norvegijoje, kur bendri „Porsche“ automobilių metiniai pardavimai siekia apie 600, vartotojai, turimais duomenimis, iš anksto užsisakė 3 000 „Taycan“ modelių.

Atsižvelgus į visa, kas pasakyta, „Porsche“ toliau puoselėja savo gerąsias charakteristikas, jau nekalbant apie prestižinę emblemą. Kaip gruodį pastebėjo „Drive“ žurnalistas Alexas Roy‘us, „Porsche Tycan“ sedano modelis bus vadinamas „Turbo“ ... nors be turbokompresoriaus.

Man toks „Porsche“ sprendimas iš pradžių atrodė nepakenčiamas, bet iš tiesų jis puikus. Patinka mums tai ar ne, elektromobiliai yra neišvengiami, ir visi turėtume džiaugtis, kad į rinką atkeliauja vienas iš puikiausių sportinių automobilių prekės ženklų pasaulyje, ne tik kaip nuostabus automobilis, bet su tikrą istoriją liudijančiomis specifikacijomis.

„Turbo elektromobilis“ – oksimoronas, bet konotacija aiški: tai automobilis vairuotojams ir entuziastams, kuris kartu yra ir elektra varomas. O tuo laiku, kai kitas prestižinis ženklas – šiuo atveju, „Apple Inc.“ - atleido 200 darbuotojų, dalyvavusių korporacijos autonominių automobilių programoje, tai kartu priminimas, jog automobiliai vis dar skirti vairuotojams.