75 proc. respondentų teigė, kad jie pasitiki savo darbdaviu, 27 punktais daugiau nei vyriausybe ir 28 punktais daugiau nei žiniasklaida, parodė apklausa. Žmonės vis dažniau į savo darbdavį žvelgia kaip į tarpusavio santykį, nes toks ryšys yra glaudesnis ir labiau kontroliuojamas, teigė „Edelman“.

„Žmonės mažiau tiki, jog visuomeninės institucijos padės jiems laviruoti šiame neramiame, audrų pilname pasaulyje, tad jie gręžiasi į labai svarbų tarpusavio santykį: su savo darbdaviu“, - savo esė rašė „Edelman“ generalinis direktorius Richardas Edelmanas, apibendrindamas metinės apžvalgos rezultatus, kuriuos bendrovė šįmet pavadino „Pasitikėjimas darbe“.

Vartojimas ir dalijimasis tradicine žiniasklaida taip pat paspartėjo, - ryškus posūkis lyginant su praėjusiais metais, nes pastebimas vis didesnis noras ištirti faktus bei aplinkybes, nurodoma ataskaitoje. Pasitikėjimas socialine žiniasklaida, priešingai, atsiliko, tad atotrūkis tarp tradicinės žiniasklaidos ir socialinės siekė 20 proc. pasauliniu lygiu, ir net 35 proc. – kai kuriose išsivysčiusiose rinkose, nurodė tyrimo autoriai.

Plintantis pesimizmas

„Edelman“ pasitikėjimo tyrimas nustatė, kad pesimizmas vis dar plačiai paplitęs. Tokios nuotaikos ypač juntamos tarp plačiosios visuomenės, ir ypač tokiose šalyse kaip Jungtinė Karalystė, Kanada ir Prancūzija, kur fiksuojama didžiausia takoskyra tarp masinės klasės ir informuotos visuomenės. Moterys taip pat skeptiškiau vertina institucijas nei vyrai, parodė apklausa. Pernai atlikta apklausa „Kova dėl tiesos“ nustatė dramatišką pasitikėjimo griūtį Jungtinėse Valstijose, kur barometras nustatė rekordinį nuosmukį.

Padažnėję gatvės protestai, tokie kaip „geltonųjų liemenių“ („Gilets Jaunes“) protestai, „#MeToo“ judėjimas ir masiniai įmonių darbuotojų maištavimai tokiose bendrovėse kaip „Google“ ir „Amazon“ rodo, kad žmonės labiau linkę perimti valdžią į savo rankas, nei siekti permainų per tradicinį rinkimų procesą, rodo apklausa. Bendrovės turėtų pripažinti savo darbuotojų susirūpinimą dėl ateities, suteikti darbuotojams galimybę išsakyti savo nuomonę, kurti vietos bendruomenes, o įvairius aktualius klausimus spręsti patikėti generaliniam direktoriui, parodė apklausa.

Metinėje apklausoje, kurioje dalyvavo 33 000 respondentų ir kuri buvo atlikta spalio-lapkričio mėnesiais, buvo paprašyta atitinkamų šalių piliečių nurodyti savo pasitikėjimo pagrindinėmis visuomenės institucijomis – verslo, vyriausybės, žiniasklaidos bei ne pelno organizacijų – lygį.