Dabar, kai turime mobiliąsias programėles, kurios gali rezervuoti mums vakarienę, iškviesti taksi, rasti šunų vedžiotoją ar net suorganizuoti cheminį valymą, kam reikalingas asmeninis asistentas, jau nekalbant apie prabangų konsjeržą?

Labai, labai turtingiems žmonėms. Štai kam.

2017 m. asmeninė gerovė visame pasaulyje pasiekė rekordinį 201,9 trilijoną dolerių, 12 proc. daugiau nei praėjusiais metais, ir beveik pusė tų pinigų priklauso milijonieriams ir milijardieriams, pasak „Boston Consulting Group“ birželį paskelbtos ataskaitos. Kai yra šitiek laisvų pinigų, konkurencija tarp prabangias konsjeržų paslaugas teikiančių kompanijų tapo dar agresyvesnė nei kada nors anksčiau.

Užuot įgyvendinę paprastus pageidavimus, tokius kaip paskutinės minutės skrydžio sraigtasparniu į Hamptonus užsakymas, „gyvenimo būdo vadybininkai“ privalo būti pasirengę priblokšti privačiomis ekskursijomis po Siksto koplyčią arba skrydžiais oro balionu virš budistų šventyklų Mianmare. Maža to, daugėjant vis jaunesnių klientų, visos paslaugos privalo būti akimirksniu pasiekiamos išmaniuoju telefonu.

Už kelis šimtus tūkstančių dolerių per metus Londone įsikūrusi bendrovė „Quintessentially“ žada visą spontaniškumą ir pritrenkiančius įspūdžius, kokių tik galėtų pageidauti bet kuris visuomenės viršūnėlių atstovas. Kartu su pigesniu varžovu, „Velocity Black“, bendrovė gali jums suorganizuoti geriausią staliuką madingiausiame restorane ar patikimą namų valytoją. Tačiau pagrindinis koziris – galimybė patirti nepaprastą nuotykį, kurio labiausiai trokšta augančios dekadentiškos „patirčių ekonomikos“ dalyviai.

„Quintessentially“ tai vadina „išskirtiniais išgyvenimais“.

„Juk smagu pasigirti: „O taip, mes vakarieniavome ant ledkalnio ir surengėme kokteilių vakarėlį ant Didžiosios piramidės, – teigia Williamas Reedy, „Quintessentially“ vadovas ir buvęs gyvenimo būdo vadybininkas. – Smagu ne tik todėl, kad labai brangu, bet todėl, kad tai kažkas, kas iki šiol atrodė neįmanoma“.

„Quintessentially“ buvo įkurta 2001 m. kaip ištisą parą, septynias dienas per savaitę, kiekvieną metų dieną veikianti konsjeržų paslaugų tarnyba, skirta nepadoriai turtingiems žmonėms. Šiandien ji turi 60 biurų visame pasaulyje ir tūkstančius narių, mokančių metinį nario mokestį – nuo 7500 dolerių iki šešiaženklių skaičių. Už tokius pinigus nariai tikisi gauti tai, ko nori, kada tik panorėję.

„Kai kompanija pradėjo savo veiklą, idėja buvo tokia: stebuklingas telefono numeris, kuris galėtų padaryti viską, – pasakoja Robbie Guevarra, bendrovės rinkodaros vadovas. – Jei žinai numerį, esi klubo narys. Jei ne – tai ne“.

Šiandien kartu su naryste gaunate ne tik telefono numerį, bet ir mažiausiai vieno gyvenimo būdo vadybininko iš pagrindinio didžmiesčio elektroninio pašto adresą. O tada, kaip teigia R. Guevarra, „mes įgyvendiname viską, kas tik yra teisėta. Iš esmės teikiame visas įmanomas paslaugas, kokios tik gali šauti į galvą“.

Vidutinio „Quintessentially“ nario valdomas turtas – 50 milijonų dolerių, o tipiškas amžius – 35-55 metai. Tačiau tarp naujesnių narių yra ir dar jaunesnių žmonių. Tai reiškia, kad norint išsilaikyti, būtinos kokybiškos technologijos.

„Kai pradėjau dirbti, „iPhone“ dar net neegzistavo, taigi jokių programėlių nebuvo, – pasakoja W. Reedy. – Nebuvo „Blade“ (sraigtasparnių paslauga), todėl negalėjai telefonu užsisakyti sraigtasparnio. Apie „Uber“ nė minties nebuvo.“ („Quintessentially“ šiuo metu kuria specialią programėlę savo nariams, pridūrė jis).

McKinsey & Co.“ 2017 m. gruodžio mėnesio ataskaitoje teigiama, kad per pastaruosius trejus metus išlaidos „potyriams“, įskaitant keliones, augo beveik keturis kartus greičiau nei išlaidos prekėms. Ataskaitos autorė Sophie Marchessou nurodo, kad naująsias madas diktuoja tūkstantmečio karta. „Lemiamą vaidmenį atlieka socialiniai tinklai, – rašo ji. – Juose ypač įprasta dalintis įspūdingomis patirtimis“.

Vis dėlto S. Marchessou pažymi, kad ne tokia „išmani“ kūdikių bumo karta taip pat skatina patirčių ekonomiką. Jie, kaip ir X karta, yra turtingesni. W. Reedy gali tai patvirtinti.

Kai W. Reedy dirbo gyvenimo būdo vadybininku, jis buvo atsakingas už planus ir idėjus, kaip būtų galima palinksminti šešiasdešimtmetį Manhatano milijonierių. Kartais W. Reedy ir pačiam tekdavo dalyvauti tuose renginiuose, jeigu jo klientui pritrūkdavo kompaniono. Už paslaugą klientas mokėdavo 20 000 dolerių per metus.

„Mes suradome jam šokių mokytoją, užsakėme dainavimo pamokas ir dialektų trenerę, kuri turėjo padėti atsikratyti Long Ailando akcento – [netgi] burtininką, teikiantį privačias pamokas“, – prisimena W. Reedy, kuriam dabar 33-eji. Jis taip pat prisimena, kaip sykį dirbo su 12-mečiu pianistu vunderkindu. Berniukas pageidavo „viso kalno gimtadienio tortų“, pasakoja W. Reedy.

Prabangių gyvenimo būdo konsjeržų pramonę sudaro nedidelė žaidėjų visata. „Luxury Attaché“ ir „Alberta La Grup“, kaip ir „Quintessentially“, teikia pilną aptarnavimą. Kiti bando užimti lokacijos ar pramonės nišą. Pavyzdžiui, „Stupak Las Vegas“ orientuojasi tik į „nuodėmių miesto“ verslo ir laisvalaikio kelionių planavimą.

„Velocity Black“ – dar vienas visus klientų pageidavimus tenkinantis konsjeržas, tačiau jo auditorija jaunesnė: vidutinis klientų amžius yra 34 metai, be to, jie ne tokie turtingi – vidutiniškai jų turtas siekia 7 milijonus dolerių. Trejus metus veikiančios tarnybos kainynas irgi kuklesnis nei „Quintessentially“ ir siekia 2800 dolerių per metus su 900 dolerių pradiniu nario mokesčiu. Kompanijos įkūrėjas, 32-ejų Zia Yusufas, teigia, kad savo nariams stengiasi suteikti tai, kas nepaprastai reta: spontaniškumą.

„Mes nelaukiame, kad jūs mums pasakytumėte, ko norite, – aiškina jis. – Mūsų ambicijos didesnės – norime jums parodyti dalykus, kurių nė nežinote, kad norite“. Z. Yusufas taip pat pabrėžia technologijų svarbą, sakydamas, kad 40 proc. „Velocity Black“ narių mobiliąją programėlę atsidaro kiekvieną dieną.

„Tai nėra brangi kaimo klubo narystė, kuria pasinaudosite kartą per metus, – sako Z. Yusufas. – Tai kažkas, kas įsišaknys jūsų kasdieniame gyvenime.“ Nuo įkūrimo bendrovės pajamos išaugo maždaug 1000 proc., o 2018 m. tikimasi uždirbti 12 milijonų dolerių.

Tarp „Velocity“ pasiūlymų – kulinarinė ekskursija po Kopenhagą, įskaitant vakarienę restorane „Noma“, kuris laikomas vienu geriausių pasaulyje, bei išskirtinius „Super Bowl“ ir „Sundance“ kino festivalio paketus.

Kadangi turtingieji turtingėja vis greičiau, prabangos paklausa išlieka didelė – kol kas, kol neištiko ekonominis nuosmukis. Vis dėlto, W. Reedy ir Z. Yusufas įsitikinę: kad ir kaip blogai bus visiems kitiems, visada atsiras žmonių, pasirengusių švaistyti pinigus neregėtai prabangai.

„Mes aptarnaujame tam tikro tipo klientus, kurių visa tai nepalies, – sako W. Reedy. – Jie gali išleisti 500 ar 600 dolerių viešbučio kambariui. Jų įpročių nepaveiks jokia krizė“.