Kaip ir kiti automobilių gamintojai, „BMW AG“ padalinys veikia pagal operatyvios gamybos (angl. just-in-time production) sistemą. Pagamintos detalės paprastai laikomos ne ilgiau kaip 24 valandas, ir net sandėliavimo ploto išplėtimas suteiktų tik kelias dienas papildomo saugojimo, Londone pareiškė bendrovės generalinis direktorius Torstenas Muelleris-Oetvoesas.

Be to, „Rolls-Royce“ jau ruošiasi kovo 29-osios išstojimui iš bloko be pasiekto susitarimo, apmokydamas tiekėjus naujų importo procedūrų, kasmetinį gamybos sustabdymą perkeldamas į pirmąsias dvi balandžio savaites, investuodamas į IT sistemas ir – kaip ir konkurentas „Aston Martin“ – organizuodamas kai kurių detalių atskraidinimą tuo atveju, jei jūrų uostuose susidarytų sangrūdos dėl muitinės vėlavimų. Vis dėlto 325 tūkst. dolerių kainuojančio sportinio visureigio „Cullinan“ gamintojo „supertrapi“ logistikos grandinė tebėra pažeidžiama, teigė T. Muelleris-Oetvoesas.

„Gali kurti kokius tik nori planus, bet negali kelias savaites sandėliuoti detalių, o jei logistikos grandinė nutrūks, tai paveiks gamybą, – pareiškė jis per susitikimą „Rolls-Royce“ Meifero salone. – Tereikia, kad trūktų vieno komponento, ir automobilio surinkti nebegalėsi“.

Manoma, kad ministrės pirmininkės Theresos May pasiūlytų išstojimo iš Europos Sąjungos sąlygų, dėl kurių bus balsuojama kitą savaitę parlamente, įstatymų leidėjai nepriims, taigi vis dar neatmestina sunkaus „Brexito“ galimybė.

32 tūkst. detalių, naudojamų „Rolls-Royce“ transporto priemonėse, gamintojas siunčiasi iš daugiau nei 600 tiekėjų visame pasaulyje, ir tik 8 proc. jų gaminama Jungtinėje Karalystėje. Kompanijos sunkvežimiams kasdien tenka įveikti 35 keliones į kontinentą. Jeigu automobilis pritaikomas prie užsakovo reikalavimų, jį pagaminti užtrunka maždaug 800 valandų, o tai dar labiau padidina galimų trikdžių skaičių. Kiti automobilių gamintojai, tokie kaip „Jaguar Land Rover“, įspėjo, kad nesėkmingo „Brexito“ atveju kiltų grėsmė dešimtims tūkstančių britų darbo vietų.

Lieka Jungtinėje Karalystėje

Nepriklausomai nuo aplinkybių, „Rolls-Royce“ atmeta galimybę perkelti gamybą iš Gudvudo gamyklos netoli Anglijos pietinės pakrantės į kitą šalį, nes markės britiška kilmė turtuoliams itin svarbi, teigia T. Muelleris-Oetvoesas.

„Išeities nėra“, – pareiškė jis, pridurdamas, kad „Rolls-Royce“ yra įsipareigojęs Didžiajai Britanijai, ir kad trečdalis klientų patys atvyksta į Gudvudą, „sėdi su inžinieriais ir dizaineriais, kad išgrynintų savo viziją ir pamatytų, kaip mes kuriame ir rankomis surenkame kiekvieną detalę“.

Bendrovė nemato jokių įrodymų, kad „Brexit“ pakenktų JK rinkai, kuri sudaro apie 10 proc. visų užsakymų, tvirtina T. Muelleris-Oetvoesas, nors dėl nemalonaus išstojimo proceso klientų nuotaika gali ir pasikeisti.

Praėjusiais metais visame pasaulyje parduoti 4107 automobiliai, o pelnas, lyginant su 2017 m., buvo 20 proc. didesnis, mat šiemet salonuose buvo pristatytas atnaujintas 444 tūkst. kainuojantis „Phantom VIII“. Pagrindinė „Rolls-Royce“ rinka išlieka JAV, kur parduodama maždaug trečdalis visų gamintojo automobilių po to, kai 2018 m. paklausa išaugo 22 proc. „Cullinan“ užsakymai, kurie buvo pradėti vykdyti dar prieš Kalėdas, tęsis iki šių metų trečiojo ketvirčio, pranešė kompanijos generalinis direktorius.

Aktyvi išliko ir Kinija: čia per 12 mėnesių pardavimai išaugo 43 proc., šiek tiek daugiau nei praėjusiais metais. Tai reiškia, kad „Rolls-Royce“ pasipriešino bendrai didžiausios pasaulyje automobilių rinkos tendencijai: Kinijoje praėjusiais metais automobilių pardavimai sumažėjo 6 proc., reaguojant į prekybos karą ir akcijų nuosmukį, vertusį pirkėjus mažiau išlaidauti.

Kompanija teigia, kad Kinijos situacija pardavimų smarkiai nepaveikė, nes „Rolls-Royce“ nėra masinis gamintojas. Šalyje vis dar stipri šoferių vairuojamų automobilių rinka, todėl limuzinų modelių paklausa išlieka didelė, o savarankiškai vairuojamų transporto priemonių sektorius sparčiai plečiasi, skatindamas „Wraith“ ir „Dawn“ kupė ir kabrioletų pardavimus, teigė T. Muelleris-Oetvoesas.