Esant nemažoms kuro atsargoms saugyklose po švelnios žiemos pradžios, prognozės pesimistinės. Įtampą didina numatomas didėjantis importas, kas galėtų kompensuoti smunkančią gamybą regione. Nors Rusija ketina išlaikyti maždaug 40 proc. Europos rinkos kontrolę, bet kokie su tuo susiję svyravimai bus atidžiai stebimi.
„Kyla klausimas, kokį kiekį Rusija galiausiai pristatys Europos rinkoms - ir tai taps pagrindiniu lemiamu veiksniu, - sakė „Wood Mackenzie Ltd.“ Europos dujų tyrimų direktorius Murray‘us Douglasas. – Rusija viešai pareiškė ketinanti išlaikyti pristatymą. Toks scenarijus gali sukelti tikrą kainų griūtį vasaros mėnesiais, kai sulauksime intensyvaus suskystintų gamtinių dujų (SGD) tiekimo“.
Nyderlandų vasario mėnesio pristatymo gamtinių dujų ateities sandoriai, kaip prognozuojama, 2019 metų pabaigoje sieks 22 eurus už megavatvalandę, rodo „Bloomberg“ apklaustų septynių analitikų prognozės. Toks kainų lygis būtų mažesnis už vidutinį 2018 metų analogišką rodiklį, 22,28 euro, ir gerokai mažesnis už metinį piką, viršijantį 29 eurus.
Europos suskystintų gamtinių dujų importo apimtys turėtų padidėti 14 proc. iki 56 mlrd. kubinių metrų, per gruodį pasiekusios rekordines aukštumas, skelbia „Morgan Stanley“. Rusija gali laikytis pirminio plano susitelkti ties savo rinkos dalimi arba ji gali nuspręsti „apsaugoti“ kainas, pristabdydama eksportą.
Europa yra lengvai pasiekiama paskirties vieta SGD atsargų kroviniams, visų pirma, dėl gausiai dislokuotų terminalų, suskystintų dujų prekybos centrų ir pažangios transporto sistemos. Be to, auga pasaulinė superatvėsinto kuro gamyba.
Ne tik SGD apimčių augimas, bet taip pat lankstesni sandoriai, leidžiantys siųsti krovinius į aukštai vertinamus, brangiausius paskirstymo punktus, prekybą dujomis paverčia daug aktyvesniu verslu ir didina rinkos likvidumą, teigia Johnas Twomey“is, vadovaujantis „Bloomberg NEF“ Europos elektros energijos ir gamtinių dujų analizės grupei.
„Didžiulė SGD banga Europoje daro spaudimą gamtinių dujų rinkai, - sakė J. Twomey‘is. – Tas faktas, jog Jungtinės Valstijos sutinka pasirašyti sandorius, kuriuose nėra nustatyta konkreti krovinio paskirstymo vieta, taip pat keičia rinką ir suteikia jai naujų formų“.