Tačiau išpopuliarėjus išmaniesiems telefonams, vis dažniau žiūrime vertikalius vaizdo įrašus, nes reklamų kūrėjai ir jauni „influenseriai“ kuria turinį, kurį galima lengvai peržiūrėti telefone, nepasukant jo 90 laipsnių kampu.

Prie naujų žaidimo taisyklių prisitaiko ir tradiciniai transliuotojai.

Vokietijos transliuotojas „ProSiebenSat.1 Media SE“ įkūrė naują verslą, skyrių „Vert“, siekdamas susirinkti dolerius už reklamą, kuri iš klasikinės televizijos migruoja į internetą. „Vert“ vaizdo įrašus verslo klientai galės peržiūrėti tokiose platformose kaip „Instagram“ (priklausančiame „Facebook“), kurio daugiau nei milijardas vartotojų jau žiūri klipus 9:16 formatu.

Šį žingsnį paskatino tai, kad „ProSieben“ mėgina atsinaujinti ir pozicionuoti save kaip multiplatforminio skaitmeninio turinio tiekėją, reaguodamas į tendenciją vaizdo įrašus žiūrėti per įvairaus formato įrenginius. Bendrovės generalinis direktorius Maxas Conze tikisi, kad šios naujovės sugeneruos ir naujų pajamų šaltinių, kompensuodamos televizijos žiūrovų gretų praretėjimą išpopuliarėjus „Netflix Inc.“ ir „Amazon.com Inc.“ siūlomam „Prime Video“.

„Instagramo populiarumas tarp jaunų žmonių pastaraisiais metais nepaprastai išaugo, – teigia „ProSieben“ vyriausioji skaitmeninių paslaugų specialistė Eun-Kyung Park. – Išmanieji telefonai 98 proc. laikomi vertikaliai, o tai reikalauja visiškai naujų istorijų kūrimo būdų.“

Vertikalus augimas

Transliuotojai visame pasaulyje išbando vertikaliąją vaizdų peržiūrą. Airijos transliuotojas RTE prieš popiežiaus Pranciškaus vizitą šį rugpjūtį parengė keletą 9:16 vaizdo įrašų ir paskelbė įvairiuose socialiniuose tinkluose. „ESPN Inc.“ pernai išleido savo populiarios programos „SportsCenter“ trumpametražę versiją, skirtą „Snapchat“. O BBC vertikalius klipus (įskaitant reklamas) savo „BBC News“ programėlėje transliuoja nuo 2016-ųjų.

Dar didesnės paskatos formatas sulaukė birželį, kai „Instagram“ pristatė IGTV – televizijos funkciją, leidžiančią vartotojams talpinti iki valandos trukmės vertikalius vaizdo klipus, juos komentuoti ir dalintis su draugais – šios funkcijos turėtų patikti tiek tinklaraštininkams, tiek įmonėms.

„ProSieben“ tikisi pritraukti daugiau kompanijų, kurios naudotųsi „Vert“ ir plačiu socialinės žiniasklaidos „influenserių“ tinklu. Interviu Eun-Kyung Park teigė, kad planuojama kurti klipus, kurie sukurtų šaršalą socialiniuose tinkluose ir padėtų reklamuoti transliuotojo kuriamas laidas, tokias kaip „Kitas Vokietijos topmodelis“ su Heidi Klum.

„Vert“ susidurs su iššūkiu pritraukti išrankių, įvairaus turinio pertekliaus išlepintų vartotojų dėmesį. Pasak Eun-Kyung Park, „ProSieben“ jau įrodė, kad gali sudominti „YouTube“ reklamuotojus, sugeneruodama daugiau nei milijardą vaizdo įrašų per mėnesį.

„Tai parodo, kad mes suprantame šį verslo modelį“, - tvirtino ji.