Tačiau miesto meras Davidas de La Encina brandina planus, kaip radikaliai pakeisti miesto likimą. Ir tokie jo planai gali išties nustebinti dalį vietinių gyventojų.

D. de la Enchina remia grupę investuotojų, kurie nori paversti El Puerto miestą pažangiųjų technologijų gamybos centru, kuriame būtų gaminamos ultragarsinės kapsulės „Hyperloop“ sistemai, futuristinei transporto technologijai, kol kas egzistuojančiai daugiausia Londono ir San Francisko startuolių „Power Point“ verslo prezentacijose.

Milijardieriaus Elono Musko sumanytas ir pirmą kartą pristatytas 2013 metais, subgarsinis traukinys „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėse daugiau nei 1200 km per valandą greičiu. E. Musko paskaičiavimais, ši transporto sistema žmones iš San Fransisko į Los Andželą nugabentų vos per 35 minutes, o įrengti tokį traukinį kainuotų tik šešis milijardus JAV dolerių.

D. de la Encina‘s žodžiais, ši iniciatyva jo miestui gali padėti susigrąžinti šlovę, kuria didžiuotasi prieš 500 metų, kai užkariavimų Amerikoje metais šis Ispanijos miestas buvo atsidūręs pasaulinės ekonomikos centre.

„Sunku suvokti, kodėl toks kaip mūsų regionas, pilnas išteklių, susiduria su tokiais sunkumais, - kalbėjo D. de la Encina interviu savo kabinete Rotušėje. - Tokie projektai kaip „Hyperloop“ gali padėti El Puerto tapti inovacijų pradininku, kokiu jis yra buvęs prieš daug šimtmečių“.

Los Andželas, Dubajus... Kadisas

Planas ima įgauti formas įprastame pramoniniame komplekse iš betono ir plieno miesto pakraštyje, kur tradicinius baltai gelsvus namus keičia alyvuogių giraitės ir vynuogynai, labiau būdingi Andalūzijos regionui.

Būtent čia Los Andžele įsikūręs startuolis „Hyperloop Transportation Technologies Inc.“ (HTT) planuoja gaminti savo pirmąjį natūralaus dydžio transporto priemonės modelį. HTT bendradarbiauja su daugiau nei 40 bendrovių ir daugiau nei 800 žmonių iš 42 šalių šių savo technologijų kūrimo procese. El Puerto mieste HHT dirba su savo partnere „Airtifical“ įmone, susiformavusia iš Kadiso universiteto chemijos departamento specialistų.

Elonas Muskas
Bendrovė tikisi pradėti teikti pirmąsias komercines paslaugas Dubajaus ir Abu Dabio pasienyje 2020 metais, kai Dubajuje vyks „Expo“ paroda. Toji 10-ies kilometrų linija bus lemiamas lūžis HTT startuoliui, sakė interviu įmonės vadovas Dikras Ahlbornas.

„HTT jau dabar generuoja pajamas, ir tikėtina, ji dirbs pelningai ir tada, kai bus paleista mūsų komercinė sistema, - sakė jis interviu El Puerto mieste spalį, kai kartu su Andalūzijos regiono prezidente Susana Diaz dalyvavo „Airtifical“ gamybos įmonės pristatymo renginyje.

HTT startuolis projekto El Puerto mieste nesieja su didelėmis rizikomis. Pagal HTT verslo modelį „Airtificial“ padengs visą kapsulės gamybos kainą mainais į teisę įsigyti akcijų lengvatinėmis kainomis.

„Airtifical“, kuri 2017 metais uždirbo 80 mln. eurų pajamų, bet šešerius metus dirbo nepelningai, investavo 25 mln. eurų į infrastruktūrą, kur bus gaminama kapsulė. Projektui valstybinės dotacijos nenumatytos, užsiminė įmonės spaudos atstovas.

„Hyperloop“ projektai Andalūzijoje, galima sakyti, - „ant bangos“, - milijardieriaus Richardo Bransono „Virgin Hyperloop One“ įmonė, tiesioginė HTT konkurentė, planuoja atidaryti mokslinių tyrimų centrą 2020 metais Malagoje. HTT planuoja suteikti savo technologijų licencijas gamybos įmonėms ir tikisi investicijų tiek iš valstybinių institucijų, tiek iš privačių fondų.

Bendrovė taip pat tikisi nutiesti pirminį 10 km bėgių kelią Kinijos Guidžou provincijoje. Vietos valdžia skirs pusę investicijų, ir HTT ketina ieškoti investuotojų likusiai projekto daliai finansuoti.

El Puerto mieste planuojamas „Hyperloop“ projektas kol kas beveik nesujaukė įprasto gyvenimo ritmo Kadiso provincijoje. Tą dieną, kai apie jį buvo paskelbta, vietos verslininkai dirbo kaip įprastai – aptarnavo pensininkus prie kavinės stalelių miesto centre, šalia centrinės turgavietės, o revoliucijos viešojo transporto sferoje perspektyva atrodė kažkur labai labai toli, su jais nė kiek nesusijusi.

„Airtifical“ yra įdomus projektas, ir „Hyperloop“ regionui labai svarbus, bet tai joks stebuklas, - kalbėjo Madrido IE verslo mokyklos ekonomikos profesorius Carlosas Martinezas interviu. – Jis nepavers Kadiso naujuoju Silicio slėniu“.