50 mlrd. JAV dolerių vertės investicinis fondas susivienijo su San Franciske įsikūrusia privataus kapitalo įmone „VMG Partners“, kad investuotų į atsirandančias prekių ženklais pažymėtas vartojimo prekes ir padėtų jas plėsti pasauliniu mastu, ypač Kinijoje, kur vis daugiau pasiturinčių pirkėjų dairosi patikimesnių produktų, ypač po serijos maisto produktų skandalų, kai maiste buvo aptikta žmogaus sveikatai kenksmingų medžiagų. Abi įmonės įsipareigojo partnerystei skirti po 100 mln. JAV dolerių.

Pirmoji investicija pagal naują susitarimą skirta „Little Freddie“, ekologiškų užkandžių ir kūdikių maisto gamintojai, kurią Honkonge įkūrė vyras ir žmona, antradienį skelbiama abiejų bendrovių pranešime. Kiek anksčiau bendrą investiciją jos skyrė Kalifornijos ne masinės gamybos alaus gamintojai, dietinių papildų gamybos įmonei ir naminių gyvūnų ėdalo prekės ženklui.

„Mes daug išmanome apie mažmenininkystę, daug žinome apie Azijos vartotojus, – interviu sakė „Hillhouse“ partneris iš San Francisko Shenas Haoyu. – Šių bendrovių steigėjai turi pasaulinio masto ambicijų. Ir čia mes galime būti joms naudingi.“

„Hillhouse“, kurią 2005 metais įsteigė Zhang Lei, skyręs 20 mln. JAV dolerių iš Jeilio universiteto donorų fondo, dar šiais metais pritraukė 10,6 mlrd. JAV dolerių savo trečiajam ir didžiausiam tiesioginių investicijų fondui. Įmonė, turinti biurų Honkonge, Pekine ir Singapūre, norėdama užkariauti daugiausia gyventojų turinčios pasaulio valstybės dėmesį, gali pasinaudoti ir savo ryšiais ir patirtimi, įgyta remiant kinų technologijų bei elektroninės prekybos bendroves.

„Stone Brewery“, ne masinės gamybos alaus gamintoja, atidarė alinę Šanchajuje ir dabar dairosi į „Alibaba Group Holding Ltd.“ Bendrovės „Tmall“ ir „JD.com Inc.“ interneto platformas. „Little Freddie“ ir „Solid Gold“, naminių gyvūnėlių ėdalo gamintoja, jau yra prieinamos dviejuose elektroninės prekybos tinklalapiuose. „Hillhouse“ taip pat buvo viena iš pirmųjų investuotojų į „JD.com“ platformą.

VMG, kuri kontroliuoja maždaug 2 mlrd. dolerių kapitalą, remia prekių ženklais pažymėtas vartojimo prekes, įskaitant asmens priežiūros produktų gamintoją „Babyganics“, kurią vėliau įsigijo „SC Johnson & Son Inc.“, taip pat šunų ėdalo gamintoją „Waggin’ Train“, kuri buvo parduota įmonei „Nestle SA“, ir keptų vaisių bei daržovių užkandžių gamintoją „Bare Foods Co.“, kuri šiuo metu priklauso bendrovei „PepsiCo Inc.“.

Įmonė skiria nuo 10 iki 100 mln. JAV dolerių investicijas ir skatina prekės ženklų augimą artimiausiu laikotarpiu – nuo trejų iki penkerių metų, teigė VMG partneris Mike‘as Mauze‘as. Anot M. Mauze‘ės ir Sh. Haoyu, sveikas kūdikių maistas, mažai cukraus turintys produktai ir asmens priežiūros produktų rinka – tai sritys, kurioms prognozuojamas augimas.

„Prekių ženklai, kurių ieškome, suformavo itin entuziastingų vartotojų bazę, – interviu sakė M. Mauze‘as. – Toji bazė gali būti nedidelė iš pradžių, mums tik įsitraukus į verslą, bet turime patikėti, kad viešinant prekės ženklą, tobulinant produkto platinimą ir rinkodarą, toji aistringų vartotojų bazė gali išaugti.“