Šioje dilemoje kai kurie verslininkai ir investuotojai įžvelgia galimybę. Pasak automobilių kolekcininkų ir turto valdytojų, kurie yra šios tendencijos liudininkai, visose Jungtinėse Valstijose atsiranda vis daugiau automobilių sandėlių, kuriuose galima laikyti šimtą ir daugiau prabangių transporto priemonių.

„Poreikis iš tiesų yra“, – teigia automobilių kolekcininkas Henry Robertellis, rizikos draudimo fondo „Axius Holdings“ partneris, kuris šiuo metu statosi 650 kv. M automobilių garažą Atlantos priemiestyje, maždaug 3000 kv. m. sandėlių zonoje – taigi vietos plėstis dar bus.

Vintažinis Porsche
Iš tiesų daugelį tokių sandėlių statosi patys automobilių kolekcininkai, kaip kad Los Andželo žiniasklaidos verslininkas Mattas Farahas, kuris teigia iššvaistęs „daugybę metų, bandydamas tapti kieno nors klientu“. Šiuo metu jis statosi maždaug 12 tūkst. kv. m garažą šalia paplūdimio vakarų Los Andžele, kuriame bus vietos 140 automobilių. Pasak jo, laukiančiųjų sąraše jau yra 85 žmonės, pasirengę už stovėjimo vietą mokėti nuo 850 iki 1500 dolerių per mėnesį. Garažas atsidarys kitą vasarą.

„Netrūksta pinigų“

Tai tęsiasi jau ketverius metus, teigia M. Farahas, vedantis savaitinę tinklalaidę „Rūkstanti padanga“ („The Smoking Tire“) – to paties pavadinimo „Youtube“ kanalas skaičiuoja daugiau nei 850 000 prenumeruotojų. Vyras užtruko dvejus metus, kol rado tinkamą žemės plotą ir dar dvejus, kol suprojektavo 10 mln. dolerių vertės projektą, kuris atitiktų priešgaisrinės saugos ir saugumo standartus; pastatas turėtų atlaikyti 12 balų žemės drebėjimą – „trumpiau tariant, apokalipsę“, anot jo.

Jeigu sandėliui seksis taip gerai, kaip tikisi M. Farahas, ketinama plėstis ir į kitas rinkas, kurių gyventojai turėtų panašių poreikių, kaip Los Andželo Venecijos paplūdimio rezidentai: „Pagal mano sumanytą verslo modelį šitokie „gargarai“ būtų statomi ten, kur netrūksta pinigų, bet trūksta stovėjimo aikštelių“.

1994-ųjų Ferrari

Žinoma, automobilių kolekcionavimas – nieko nauja. Prisiminkime Jay'jų Leno ir jo šimto su kaupu automobilių kolekciją arba Jerry Seinfeldą su jo dešimtimis skaičiuojamais „Porsche“. Automobilių „daugiabučiai“ – irgi nenaujas dalykas, paprastai aptarnaujantis išskirtinius klientus, kurie savo garažuose mėgsta įsirengti barus, funkcionalias virtuves, o kartais netgi kino teatrus.

Keičiasi tai, kad šis hobis pradeda pritraukti platesnes turtuolių mases, anksčiau pasitenkinusias lengviau sandėliuojamais prabangos objektais, tokiais kaip išskirtiniai vynai ar abstraktaus meno paveikslai.

Vintažinis Volkswagen
„Užsiimu tuo jau ilgai ir pastebėjau, kad per pastaruosius porą metų situacija smarkiai pasikeitė, – teigia Timothy Sheehanas, Atlantos „BNY Mellon Wealth Management“ vyresnysis direktorius. – Anksčiau žmonės stengėsi sukaupti puikią šiuolaikinio meno ar vynų kolekciją, o dabar matome tai, ką matome: turtuoliams parūpo automobiliai.“

VW autobusiukai

Pasak T. Sheehano, dauguma kolekcininkų savo automobilius mieliau laiko toliau nuo namų. Tačiau kolekcinių automobilių saugykloms iki tikros sandėliavimo rinkos dar toli, teigia Danas Wagneris, „CBRE Group Inc.“ tyrimų ir analizės direktorius.

„Kolekcininkų rinka labiau nišinė, – aiškina D. Wagneris. – Paprastai jiems nebūtinas 30 tūkst. kv. m sandėlis.“

Porsche

Kolekcininkai graibsto viską – nuo vintažinių mersedesų, ferarių ir galingų 7-ojo deš. sportinių automobilių, tokių kaip „Chevrolet Chevelle“ ir „Plymouth Barracuda“, iki naujutėlaičių riboto leidimo automobilių, pvz., „Porsche 911 Turbo S Exclusive“. M. Faraho kolekcijoje tarp kitų modelių rasime „Porsche 911“, „Lamborghini“ ir „Mercedes SL 500“. „Akcijų biržoje nelošiu, užtat kolekcionuoju automobilius“, – sako jis.

Šiuo metu ypač paklausi oficiali Vudstoko kartos – taikos ir meilės propaguotojų, pinigų kritikuotojų – transporto priemonė: nudrengti „Volkswagen“ autobusiukai. „Kadaise tokį galėjai nusipirkti pakelėje už 200 dolerių, – pasakoja Robertellis. – Dabar žmonės juos restauruoja ir parduoda už šešiaženkles sumas.“