Nuo 2020 m. sausio 1 dienos didžioji dauguma laivų bus priversti apriboti šio produkto vartojimą pagal Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) nustatytas taisykles. Didžiausi Rusijos šio kuro gamintojai ir pagrindinės perdirbimo įmonės, kurių paslaugomis jie naudojasi, išvardijami žemiau, remiantis Rusijos energetikos ministerijos duomenimis.

Rosneft“, didžiausia gamintoja šalyje, su savo perdirbimo įmonėmis „Riazan“ ir „Tuapse“ sudaro apie 30 proc. šalies bendro tiekimo apimčių. Rusijos energetikos ministerija atskirai pateikia duomenis apie „Bašneft“, kurios akcijų valdo „Rosneft“, ir bendros Rusijos bei Baltarusijos įmonės „Slavenft“ gavybos apimtis.

Valstybinė bendrovė praėjusią savaitę paskelbė konkursą dėl 2019 m. naftos produktų pardavimo – mazutas sudarytų maždaug 40 proc. bendrų turimų apimčių, rodo „Bloobmerg“ apskaičiavimai, paremti svetainėje turimais duomenimis.

Lukoil“ pagal naftos gamybos apimtis atsilieka nuo „Rosneft“, bet paprastai dalijasi trečiąja vieta pagal mazuto gavybą kartu su „Slavneft“, atsisakiusi bet kokių pajėgumų Permėje.

Apie 75 proc. „Lukoil“ pagaminto mazuto sudaro gamyba Žemutiniame Naugarde, kur bendrovė stato vadinamojo uždelsto veikimo koksavimo kompleksą, siekdama sumažinti mazuto gamybos apimtis nuo 2021 metų. Toji perdirbimo įmonė jau tiekia daugiau kuro vidaus rinkai, taip sumažindama eksporto apimtis.

„Lukoil“ dažniausiai užima žemesnę poziciją nei „Surgutneftegas“, „Kiriši“ operatorė, perdirbimo įmonė, kuri iki šių metų liepos išlaikė lyderės pozicijas pagal gamybos apimtis. Jos gamybos mastas rugpjūtį smuko, nes dalis padalinių buvo uždaryta remontui.
Sumažėjus gamybai „Kiriši“ įmonėje, „Slavneft-Janos“ perdirbimo gamyklai pavyko pagerinti savo pozicijas rugpjūtį ir pasiekti aukštumas. „Janos“ dažnai vertinama kaip viena iš didžiausių šalies gamintojų, tame pačiame lygmenyje kaip „Kiriši“ ir „Rosneft“ „Riazan“ ir „Tuapse“. „Slavneft“ įmonę valdo „Rosneft“ ir „Gazprom Neft“, pastaroji turi dvi savo pačios perdirbimo įmones.

„Gazprom Neft“ gamybos apimtys pastaraisiais metais buvo stabilios ir liepos-rugpjūčio mėnesiais sudarė maždaug šešis procentus. Bendrovė didžiąją darbų dalį atliko Maskvos perdirbimo įmonėje 2017 metų pradžioje, o šiuo metu darbuojasi prie projekto „Euro+“, kuriuo bus nutraukta mazuto gamyba.