Krepšelis – nuotaikų atspindys

Gerėjančios vartotojų nuotaikos atsispindi ir jų pirkinių krepšeliuose – nors tam tikroms prekėms lietuviai lieka ištikimi, vis dažniau įsigyja ir brangesnių, aukštesnės klasės produktų kasdieniam stalui. Kokias prekes praėjusiais metais labiausiai rinkosi vartotojai, atskleis kovo 12 d. vyksiantys apdovanojimai „Populiariausia prekė 2018“. Juos tiesiogiai bus galima stebėti per DELFI TV.

Konkurso metu vertinami šalies vartotojų pasirinkimai – pardavimai praėjusiais metais prekybos tinkluose „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Norfa“, titulą gali pelnyti tik nepriekaištingos kokybės produktai.

Vartotojai ir lojalūs, ir atviri naujovėms

„Nielsen“ audituojamose kategorijose Lietuvoje bendrai priskaičiuojama daugiau kaip 60 tūkst. skirtingų prekių. Tai vartotojams reiškia milžinišką pasirinkimą, o gamintojams – intensyvią kasdienę konkurenciją dėl vietos pirkėjo krepšelyje.

Laurynas Vilimas
„Dešimtus metus iš eilės organizuodami „Populiariausia prekė“ konkursą pastebime, kad vartotojai yra itin lojalūs tam tikrų lietuviškų prekių ženklų produktams. Tiesa, pastaraisiais metais į populiariausiųjų krepšelį vis dažniau patenka ir sėkmingai į rinką įvestų naujienų, aukštesnės klasės prekių. Tai patvirtina, kad vartotojų nuotaikos gerėja, jų pasirinkimus lemia ne vien kainos kriterijus, jie išbando ir pamėgsta naujas prekes“, – sako Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.

Apdovanojimas – tik nepriekaištingai kokybei

Renkant populiariausias prekes, vertinami pardavimai prekybos tinkluose, apdovanojimą gali gauti tik nepriekaištingos kokybės prekės. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvertina, ar per pastaruosius 24 mėnesius nominuota prekė nebuvo sulaukusi nuobaudų už kokybę ir saugą.

Ilona Lepp
Prekybos tinkluose siūlomų prekių asortimentą riboja plotas lentynose. „Nielsen“ duomenimis, labiausiai prekių ženklų gausa yra užpildytos kosmetikos kategorijos – didžiausia konkurencija pastebima tarp veido priežiūros priemonių (6 tūkst. prekių) bei dekoratyvinės kosmetikos (apie 5,8 tūkst. prekių) gamintojų. Tarp alkoholinių gėrimų didžiausiu skaičiumi skirtingų prekių pozicijų pasižymi vynas – beveik 3 tūkst., o alaus mėgėjai gali rinktis iš apytiksliai 1 tūkst. skirtingų produktų asortimento.

Mažiausiai skirtingų prekių mūsų šalies prekybos sektoriuje fiksuojama specifinių produktų kategorijose. Pavyzdžiui, soda, šviežios šaldytos mielės ar rūkymo įrenginiai, kur skirtingų prekių kategorijoje yra vos po kelias.

Prekių ženklai juda skirtingai

„Gamintojai puikiai žino, kad būti pastebėtam tampa vis sudėtingiau, nes nuolat atsinaujina ir pačių kategorijų asortimentas. Tiesa, čia akivaizdžiai matosi, kad judama skirtingu greičiu, pradedant dažnu ir intensyviu prekių keitimu ir baigiant palyginus retomis inovacijomis“, – pastebi Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė.

Jei drabužių ir batų, žaislų, odos priežiūros kategorijose nuo 73 proc. iki 55 proc. pirkėjų pastebi dažnus atsinaujinimus, kas iš esmės atitinka šių kategorijų specifiką, tai pačios stabiliausios ir sąlyginai konservatyviausios yra sviesto ir margarino, pieno ir kefyro kategorijos, kuriose naujienas pamato vos iki 15 proc. pirkėjų.

„Populiariausia prekė 2018“ apdovanojimų renginį tiesiogiai stebėkite 2019 m. kovo 12 d. nuo 19 val. per DELFI TV.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)