Svarbiausia – vartotojo patirtis

Pastaruoju metu vis labiau didėjant dizaino svarbai įvairiausiose pramonės srityse, vadybos specialistai prakalbo apie dizainerio jautrumu vartotojo poreikiams pagrįstų inovacijų kūrimą. Dizaino svarba versle gerokai peržengė tik estetikos ribas, dizaineriai bendrovėse rūpinasi tuo, kad vartotojams būtų patogu, aišku ir paprasta naudoti kuriamus produktus.

Nesvarbu, ar tai būtų programėlė internete, modernus baldas, gaminio pakuotė ar elektromobilis – vis didesnės dizainerių komandos stengiasi, kad vartotojo patirtis naudojant produktą būtų kuo geresnė.

Būtent dėmesys vartotojo patirčiai ir yra kertinė dizaino mąstysenos ašis. Anksčiau vadyboje kalbėta apie produktų kūrimą, vėliau pereita prie paslaugų svarbos, o šiuolaikiniame pasaulyje kalbame apie tai, kad verslas kuria vartotojo patirtis.

„Tesla“ automobiliai, naujosios „Apple“ parduotuvės – tai ne tik inovatyvūs produktai ir puikios paslaugos – tai pasaulis, sukurtas tam, kad vartotojas gautų kuo malonesnius patyrimus.

Velnias slypi detalėse

Nuoširdžiai paklausti vartotojo, ko jam reikia, greitai pagaminti prototipą ir duoti jį išbandyti vartotojui – taip ima dirbti vis daugiau bendrovių, perimančių dizaino mąstysenos principus.

Viena rinkos lyderių, bendrovė „Virgin Atlantic“ sėkmingai pritaikė šiuos metodus norėdama pagerinti paslaugas savo klientams „Heathrow“ (Londonas) oro uoste. Kai vienas didžiausių pasaulio oro uostų paskelbė apie terminalo rekonstrukciją, „Virgin“ pamanė, kad tai – puiki proga pagerinti savo klientų patirtį tokiame įtampų kupiname procese, kaip kelionė lėktuvu.

Jie apgalvojo viską nuo to momento, kai keleivis įžengia pro oro uosto duris, iki kol jis išlipa iš lėktuvo, ir apklausė visus, nuo pačių keleivių iki terminalo darbuotojų bei rekonstrukcijos architektų.

Jie stebėjo keleivių elgesį ir buvo jų šešėliais kiekviename kelionės žingsnyje, kad kuo geriau suprastų keliautojų poreikius bei nepasitenkinimo šaltinius. Jie atkreipė dėmesį į kiekvieną kelionės patirties detalę, kuri atrodė svarbi klientams.

„Virgin“ yra tikrai keleivių mėgstama bendrovė, bet kai ji „Heathrow“ terminale įgyvendino idėjas, paremtas tokiu į vartotojo patirtį orientuotu mąstymu, klientų atsakas buvo itin teigiamas – net 88 proc. ekonominės klasės keliautojų naująsias paslaugas įvertino kaip labai geras ar puikias.

Bandymai – kasdienybės dalis

Dizaino mąstysena pasižyminčiose bendrovėse klesti eksperimentavimo kultūra – bandymai yra jų kasdienybės dalis.

Paklausti vartotojo, ko jam reikia ir greitai patikrinti – taip elgiasi dizaino mąstymu grįstas verslas. Visos beta versijos, visi prototipai yra inovacijų bandymai.

Prototipai kuriami bet kuriai verslo situacijai, produktui, paslaugai.

Nuo lankstinuko klientams apie būsimą paslaugą, įmonės organizacinę struktūrą, iki realių funkcionuojančių sprendimų. Svarbiausias reikalavimas pirmam prototipui – ne tobulas funkcionalumas, bet idėjos pavaizdavimas ir gebėjimas gauti grįžtamąjį ryšį.

Startuoliai paprastai yra tas verslas, kuris natūraliai pasižymi stipria eksperimentavimo kultūra, tačiau dizaino mąstysena padeda bandymų kultūrą įdiegti netgi didelėse korporacijose, siekiančiose dirbti efektyviau.

Kai strategijoms nebėra laiko

Pasaulio ekonomikos forume ir tokiuose leidiniuose kaip „Harward Business Review“ ne pirmą kartą skamba mintis, kad XXI a. verslo aplinka kaip niekada iki šiol pasižymi nepastovumu, nenuspėjamumu, kompleksiškumu ir daugiaprasmiškumu.

Ilgalaikės strategijos lekia į šiukšliadėžes, metiniai tikslai koreguojami kelis kartus per metus, naujiems produktams ilgai kurti ir testuoti nebėra laiko, o regis viskas, ką iki šiol mokėjo stiprūs lyderiai, tampa greito vartojimo žiniomis, kurias lengvai gali įgyti bet kas. Strategijų kūrimas, ilgi ir brangūs tyrimai yra prabanga, kurios nebegali sau leisti norintys laimėti konkurencinėje kovoje.

Inovacijos turi būti greitos, tikslios ir ištestuojamos mažiausiomis sąnaudomis, o sprendimai – padaromi sparčiai. Vartotojo patirtis turi būti ašis, aplink kurią sukasi verslo mintys, o lankstumas ir kūrybiškumas – pagrindinės savybės, kurios padės išlikti šiuolaikinėje verslo aplinkoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)