„Dedam ne ant klientų, o bet kokį vaizdą ant bet kokių gaminių ar medžiagų,“ – šypsodamiesi paaiškina įmonės bendraturčiai Renatas Porakis ir Eligijus Uogintas. „Sprendžiame klientų problemas,“ – nesigirdami sako „Branduolinio“ vadovai, ne kartą radę sprendimą, kaip įgyvendinti iš pirmo žvilgsnio neįgyvendinamus reklamos kūrėjų sumanymus.

Prieš tai patys didelėje reklamos agentūroje Šiauliuose dirbę Renatas ir Eligijus kurti savo įmonę nusprendė ne dėl to, kad labai norėjosi turėti nuosavą verslą. Tiesiog prirūko laisvės įgyvendinti idėjas: dirbdami kitiems matė, ką galėtų padaryti geriau. „Ir padarėme,“ – nesikuklina R. Porakis.

Pats į verslą pasukęs R. Porakis pripažįsta vis dėlto nepritariantis minčiai, kad kiekvienas gali ir turi imtis verslo. Anot jo, dabar populiaru raginti žmogų mesti samdomą darbą ir pradėti verslą, nesvarbu, kiek turi pinigų, kiek yra linkęs įsipareigoti. R. Porakio nuomone, jeigu negali sukurti didelio verslo, geriau dirbti samdomą darbą didelėje perspektyvioje įmonėje, kurioje yra daugiau galimybių užsidirbti, negu mažame versle.

„Mano atveju kardinaliai išsiskyrė požiūriai į daromą verslą. Teko rizikuoti ir pasitikrinti, ar aš teisingai mąstau, ar kitas žmogus,“ – priežastis, atvedusias į nuosavą verslą, vardija R. Porakis.

Jo partneris E. Uogintas taip pat sako nesigailintis, kad patikėjo draugo piešiama vizija ir dėl jos atsisakė direktoriaus kėdės kitoje kompanijoje. Jo manymu, nepabandęs – nežinosi, ar tavo idėja pasiteisins. „Dabar, kai žiūriu atgal, abejojantiems galiu pasakyti, kad bent jau reikia pabandyti. Tam, kad paskui galėtum pasakyti, buvo verta ar neverta. Jeigu būčiau pasilikęs, nebūčiau žinojęs, ar buvo verta. Dabar aš žinau, kad buvo verta.“

Paskui R. Porakį ir E. Uogintą iš darbo į naujai kuriamą verslą išėjo dar keli kolegos. Kas norėjo, tapo įmonės dalininkais.

Verslo pradžiai susimetę 100 tūkst. litų, metams bėgant įmonės akcininkai į naujus įrengimus investavo bemaž milijoną. Norėdami patenkinti sudėtingiausius užsakovų įgeidžius vis plėtė paslaugų ratą. Dabar įmonėje dirba 17 žmonių, apyvarta siekia milijoną litų.

Tačiau brangūs įrengimai toli gražu nedirba visu pajėgumu. „Branduolinio“ vadovai pripažįsta, kad versle yra savamoksliai ir jiems jau darosi sunku efektyviai valdyti išaugusią įmonę.

„Jeigu yra įrengimas, jis turi dirbti bent dvi pamainas. Jeigu tiek nedirbs, jo pirkti nereikia“, – „Branduolinio“ vadovams savo požiūrį išdėsto TV projekte „Lietuva gali“ juos konsultuoti sutikęs „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis. Jis TV projekto „Lietuva gali“ dalyvius kviečia apžiūrėti, kaip vertinamas darbo našumas „Norfos“ parduotuvėse.

SEB banko prezidento pavaduotojas Virginijus Doveika sako „Branduolinio“ vadovų veikloje pasigedęs planavimo. „Planavimas būtinas, norint turėti gerą struktūrą. Kiek įmonė planuoja turėti klientų, kokią apyvartą pasiekti ar kokią rinkos dalį turėti šiais metais? Nė vieno iš šių klausimų vadovai negalėjo atsakyti, nes jie iš tiesų tokių tikslų neturi”.

Kodėl „Branduolinio“ vadovams pradėjus įgyvendinti verslo konsultantų patarimus bendrovę paliko kai kurie darbuotojai? Kaip surasti, kur yra silpnoji verslo grandis?

Verslumą skatinantis SEB banko ir LRT projektas „Lietuva gali“ antradienį 21.55 val. per LRT televiziją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)