„Snoro“ klientė Aušra DELFI pasakojo, jog nemalonumai su banku prasidėjo tuomet, kai pasirašė 50 tūkst. Lt vartojimo paskolos dokumentus. Banko nacionalizavimo dieną klientė atsiėmė banko kortelę, tačiau nespėjo išsigryninti lėšų – bankomatai nebeveikė, o vėliau buvo leista per diena nusiimti ne daugiau nei 500 Lt.

„Kai buvo leidę po 500 Lt išsigryninti, mes paėmėme porą tūkstančių“, - sako ji.

Likusi paskolos dalis liko banko sąskaitoje ir vartotoja jos neatgavo, o kai kreipėsi į „Indėlių ir investicijų draudimą“, siekdama atgauti banke turėtą 30 tūkst. Lt terminuotą indėlį, jai buvo grąžinta tik apie 26 tūkst. Lt – esą dalis indėlio pinigų buvo panaudota sumokėti už panaudotos paskolos dalį.

„Indėlių ir investicijų draudimas“ iš mūsų indėlio pinigų, tiek, kiek aš nusiėmiau, nuskaičiavo ir dar nuskaičiavo palūkanas už tai, kiek pinigai buvo sąskaitoje, nors aš negalėjau jais naudotis. O likusias indėlio lėšas mes atgavome, apie 26 tūkst. Lt. Jas pervedė į SEB ir mums buvo sakoma, kad ta paskola bus nurašyta. O dabar mums „Snoras“ liepė stoti į kreditorių eilę ir rašyti pretenziją visai 50 tūkst. Lt paskolos sumai“, - dėsto nebežinanti kaip elgtis vartotoja.

Banko klientė svarsto, galbūt jos elektroninėje bankininkystėje esantys duomenys yra netikslūs. Dėl to ji kreipėsi į banko atstovus, siekdama išsiaiškinti, ar paskolą užskaitė, tačiau negavusi informacijos pateikė prašymą paskolą užskaityti ir kol kas sako atsakymo taip pat negavusi.

„Banko filiale sėdinčios darbuotojos aiškina - taip, jūs privalote mokėti, o tada rašykite kreditoriaus prašymą, ir stokite į bendrą kreditorių eilę, gal kažkiek ir atgausite. Kur tik besikreipiu - visi tyli, niekas nieko nežino, - piktinasi banko klientė - Man aiškina taip, kad nacionalizavo ne jie - valstybė nurašė tuos pinigus, o kad nenusiėmėme, tai jau mūsų problemos ir mokėti mes privalome pagal sutartis visus penkerius metus.“

Kol kas vartotoja nėra gavusi banko raginimų sumokėti paskolą, tačiau yra gavusi laiškų, raginančių pareikšti kreditoriaus reikalavimus.

Antradienį, paklaustas apie paskolų užskaitymus, „Snoras“ išplatino pranešimą, jog pirmuosius įskaitymus planuoja vasarį ir skelbia, jog šis sprendimas gali būti aktualus apie 50 tūkst. banko klientų.

„Informacija apie likusius paskolinius įsipareigojimus bei įskaitytiną sumą klientams bus prieinama nuo 2012 vasario 1 d. ryto“, - rašo Tomas Vaišvila, „Snoro“ atstovas spaudai.

Banko pozicija nesikeičia – jei vartotojas turi paskolų, jis turi už jas mokėti pagal grafiką, net jei klientas yra pateikęs prašymą įskaityti visą paskolą iškart, kad nesusidarytų delspinigiai.

Duomenis apie tai, kaip įskaitomos paskolos, klientams siūloma sekti elektroninėje bankininkystėje.

Galimai permokėjusiems siūloma nesijaudinti, esą, jei paskola bus galutinai užskaityta, papildomos lėšos bus grąžintos, tačiau patariama pasiskaičiuoti, ar tikrai grąžinta visa permokėta suma ir jei ne – kreiptis iki vasario 10 d.

“Jeigu kažkas bus neužskaityta arba ne ta suma pervesta, dar galima kreiptis ir spręsti”, - dėsto T. Vaišvila.

Planuojama, jog vasario 1 d. automatinis įskaitymas bus pritaikytas apytiksliai 49 tūkst. banko klientų. Nesulaukusiems tokio banko sprendimo siūloma kreiptis į banką.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją