Tuo metu Valstybės įmonė Indėlių ir investicijų draudimas (IID) informuoja, kad depozitinėms sąskaitoms indėlių draudimo įstatymas negalioja ir siūlo kreiptis į banką, o „Snoro“ bankroto administratorius šia tema komentaro nepateikė.

„Klientai netiki ir galvoja, kad mes tuos pinigus specialiai laikome. Per visas visuomenės informavimo priemones kalbama, kad piniginės lėšos iki 100 tūkst. eurų (345 tūkst. Lt) yra grąžintos. O, pasirodo, mūsų net sąrašuose nėra ir niekas nesileidžia į kalbas, kad pinigus grąžins“, – DELFI kalbėjo Ričardas.

Didžiausia problema, anot jo, kad sąskaitoje buvo ne jo, o iš skolininkų suplaukę pinigai. Dėl negrąžinimų išieškotų skolų antstolis pats sulaukia grasinimų.

„Trečiadienį paskambino moteris ir pasakė: „Atiduok, vagie, pinigus. Atiduokite man pinigus arba ant jūsų galvos subyrės trilitrinis „sloikas“ su sieros rūgštimi, nes žinau, kur vaikštote ir kur yra jūsų namai“. Tokiu atveju nebežinai nė ką daryti. Šiandien Antstolių rūmams išsiunčiau pretenziją, kad imuosi kraštutinių priemonių ir nuo sausio 18 d. pradedu bado akciją, jei tik tokiais būdais galima iškovoti iš žmonių surinktus pinigus“, – kalbėjo pašnekovas.

Antstolis tvirtino niekaip neišsiaiškinantis, kodėl jo nėra indėlininkų sąrašuose.

„Skambinau telefono numeriu, kuris yra nurodytas „Snoro“ indėlininkams ir klausiau, kodėl manęs nėra, jie man pasakė užpildyti pretenziją ir išsiųsti IID. Taip ir padariau, nes mergaitė iš „Snoro“ suvedė mano asmens kodą ir pasakė, kad turėčiau būti sąrašuose, todėl reikėtų aiškintis IID. Tačiau trečiadienį gavau atsakymą iš IID, kad manęs nėra sąrašuose, nes „Snoras“ manęs nepateikė“, – pasakojo Ričardas.

Antstolio išieškotus pinigus skolininkai perveda į antstolio depozitinę sąskaitą, iš kurios jis atsiskaito su kreditoriais.

„Toje sąskaitoje yra išieškoti alimentai, bankų paskolos, kelių policijos baudos, išlaikymo pinigai, žyminis mokestis valstybei, Aplinkos apsaugos agentūros, savivaldybių baudos, pinigai už telekomunikacijos įmonių paslaugas“, – sakė Ričardas.

Reikia kreiptis tiesiai į „Snorą“

IID direktorius Raimundas Žilinskas DELFI sakė, kad notarų ir antstolių depozitinėms sąskaitoms Gyventojų indėlių draudimo įstatymas negalioja ir dėl lėšų grąžinimo jie turi kreiptis tiesiai į banką.
„Jeigu antstoliai klientų pinigus laikė depozitinėse sąskaitose, tai pagal Civilinį kodeksą į juos nenukreipiamas išieškojimas, todėl jie turi kreiptis į „Snoro“ banką, kad pinigai jiems būtų sugrąžinti“, – teigė jis.

Pasak pašnekovo, pinigai, nepriklausomai nuo bankroto procedūros eigos, iš depozitinių sąskaitų turi būti sugrąžinami antstoliams.

„Civiliniame kodekse dėl pinigų, laikomų depozitinėse sąskaitose, yra atskiras aprašymas, kad jie nepapuola po bankroto procedūra ir į juos nenukreipiamas išieškojimas. Bankas tuos pinigus iš depozitinių sąskaitų turėtų grąžinti jų savininkams“, – aiškino R. Žilinskas.

Aiškinasi su banku

Lietuvos antstolių rūmų duomenimis, „Snore“ laikytų pinigų neatgauna maždaug dešimt antstolių. Antstolių rūmų prezidiumo pirmininkas Aleksandras Selezniovas DELFI sakė, kad šiuo klausimu dirbama ir tikimasi, kad problema bus išspręsta.

„Dirbama, kad piniginės lėšos, esančios antstolių depozitinėse ir einamosiose sąskaitose, būtų grąžintos. Kartu su Teisingumo ministerija bendromis jėgomis ši problema sprendžiama. (...) Žinoma, labai apmaudu, kad mūsų kolegos neatgauna pinigų, bet reikėtų pasižiūrėti ir į kitą pusę – banke dirbantys žmones turbūt turi ne vieną ir ne du prašančius grąžinti pinigines lėšas. Jie turbūt dirba taip greitai, kaip gali ir, tikiuosi, stengiasi padėti“, – teigė jis.

Pasak pašnekovo, bankas šiuo metu aiškinasi, kokios antstolių sąskaitos yra einamosios, o kurios – depozitinės.

„Viskas susiveda į tai, kaip yra suprantama depozitinė sąskaita. Mes laikomės pozicijos, kad depozitinė sąskaita yra valdoma antstolio patikėjimo teise, o šioje sąskaitoje apskaitomos lėšos yra gautos iš trečiųjų asmenų ir turi būti išmokamos tretiesiems asmenims. Be jokių abejonių, šios piniginės lėšos į bendrą banko turtą neturėtų būti įskaičiuotos. Banko suvokimu, tai yra ta pati antstolio sąskaita, nors viena sąskaita yra atsiskaitomoji, o kita yra depozitinė. Dabar bankas bando išsiaiškinti, kur yra viena, o kur kita. (...) Norėčiau susilaikyti nuo komentarų, kas trukdo (išmokėti pinigus – DELFI)“, – teigė A. Selezniovas.

DELFI primena, kad banko „Snoras“ veiklą Lietuvos bankas sustabdė lapkričio 16 d., teismas bankui yra iškėlęs bankroto bylą.

Gruodžio 14-ąją apdraustiems indėlininkams buvo pradėti grąžinti pinigai už „Snore“ laikytas lėšas. Valstybė 100 proc. yra apdraudusi visus įmonių ir gyventojų indėlius (terminuotus ir laikomus sąskaitose), kurių vertė neviršija 100 tūkst. eurų (345 tūkst. Lt).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)