Paskelbus, kad Rusija puola Ukrainą, socialiniuose tinkluose kilo vienybės ir pilietiškumo banga. Daugybė nuomonės formuotojų skatina paramą ukrainiečiams, dalijasi nuorodomis, kuriose galima rasti informaciją, kaip suteikti pagalbą nukentėjusiems nuo karo.

Tiesa, Ukrainai priešus atremiant jau bene savaitę, nuomonės formuotojai Lietuvoje stebi įvykius, tačiau jau grįžta į įprastą rutiną teigdami, kad negali ilgiau būti be darbo, kuris, anot jų, yra reklama „Instagram“ bei „Facebook“ socialiniuose tinkluose. Tokios dvi nuomonės tarsi skaldo socialinių tinklų vartotojus ir kelia dar aršesnes diskusijas.

Savo nuomonę šiuo klausimu išreiškė ir Vaiva Rykštaitė. Rašytoja savo paskyroje teigė, jog kiekvienas žmogus, uždirbantis socialiniuose tinkluose, turi jausti atsakomybę. Ypač šiomis dienomis pamiršti šampūno, kitų kasdienių prekių reklamas. Viešą diskusiją užkūrusi moteris įsitikinusi – nė vienas verslas nebūtų bankrutavęs, jei bent trumpam atsisakytų tokių įrašų.

Priešingos pozicijos laikosi fotografas Naglis Bierangas. Žinomas vyras, nelikęs abejingas į V. Rykštaitės įrašui, teigė, kad nuomonės formuotojai atidžiai peržiūri ir iš naujo kuria komunikacijos strategijas, tačiau negali visiškai mesti darbų. Anot jo, nedirbdami žmonės nesugebės padėti nei valstybei, nei ukrainiečiams.

Į tokią diskusiją įsitraukė ir begalė kitų žinomų žmonių, kurie palaikymą vienai ar kitai pusei išreiškė komentarais, „patinka“ paspaudimais ar atskirais pasisakymais savo socialinių tinklų paskyrose.

Komunikacijos specialistė Laura Bielskė: neikime vieni prieš kitus

Delfi susisiekė su komunikacijos eksperte Laura Bielske, kuri atsakė į klausimus, kokios pozicijos šiuo metu turėtų laikytis nuomonės formuotojai. Moteris atkreipė dėmesį, jog tai, kas dabar vyksta Ukrainoje, ateityje pakeis socialinių tinklų rinką.

Anot L. Bielskės, Lietuvoje žmonės jaučiasi taip, kaip ir kitose šalyse. Vis dėlto neverta palikti visų darbų nuošalyje, bet socialiniuose tinkluose turi išlikti balansas tarp paramos Ukrainai ir produktų reklamos. Pagrindiniai dalykai, į kuriuos šiuo metu moteris pataria atkreipti dėmesį – tonas bei turinys.

„Jei verslas nestabdo sutarčių, sako, komunikuokime toliau, jūs, empatiškas žmogus, pasvarstykite, kaip siunčiama žinutė atrodo kontekste, kurį šiuo metu turime. Faktas, mums visiems skauda ir verslas nenorėtų, kad jūs savo turinyje šūkautumėte, šaudytumėte fanfaromis, bet, kaip kalba dalis nuomonės formuotojų, stabdyti komunikacijos ir gyvenimo nereikia“, – sako L. Bielskė.

Laura Bielskė

Komunikacijos specialistė siūlo dirbti įprastai, tačiau įrašuose naudoti mažiau jaustukų, šauktukų, tiesioginių kvietimų įsigyti reklamuojamą daiktą ar paslaugą.

„Pavyzdžiui, jei kalbame apie maudymukus, verta pagalvoti, kaip jie atrodys šalia konteksto moterų, kurios Ukrainos rūsiuose ką tik pagimdė vaikus. Nestabdykime komunikacijos, tiesiog turėkime filtrą. Šį kartą filtras – tai karas visai čia pat“, – Delfi sakė pašnekovė.

Dar vienas dalykas, kuris, anot L. Bielskės itin išryškės karo Ukrainoje kontekste, yra reklamos žymėjimas. Specialistė atkreipia dėmesį ir į tai, kad nuomonės formuotojai dažniau komunikuos ne apie produktus, bet pabrėš tam tikros įmonės atliekamą socialinį vaidmenį.

„Vadinasi, reklamuosime ne akciją bananams ar kibinams, o sakysime, ką socialiai atsakinga įmonė daro, taip pakeisime net visą komunikacijos toną“, – įsitikinusi L. Bielskė.

Moteris pastebi, kad nuomonės formuotojams šiuo metu itin svarbu koreguoti reklaminį turinį: „Jei vasario viduryje buvote susitaręs, kokia bus komunikacija, siūlau ją sukurti iš naujo. Ji gali būti apie tuos pačius dalykus, apie naujus produktus, tik būkime geri, perrašykime tekstus, keiskime vizualus. Tik tokiu būdu išliksime vieningi.“

L. Bielskė nuomonės formuotojams siūlo mažiau pyktis bei rodyti vieni kitų klaidas, kurių, šiuo metu, anot specialistės, bus itin daug. Ji pataria nerašyti savo minčių viešai, geriau diskutuoti asmeninėmis žinutėmis.

„Parašykime privačiai, pasiūlykime pataisyti informaciją arba rekomenduokime pakeisti žodžius, kurie gali įžeisti kitus žmones. Laikykimės partneriškumo, o ne ėjimo vieni prieš kitus“, – Delfi pasakoja L. Bielskė

Šiuo metu po įvairiais įrašais žmonės sulaukia daugybės komentarų bei klausimų, susijusių su Ukrainos įvykiais. Paklausta, kaip reikėtų į juos reaguoti, pašnekovė sako, kad svarbu padėti žmonėms, jaučiantiems pasimetimą, norą padėti ukrainiečiams, bet vengti niekur nevedančių, piktų diskusijų.

„Nerašykime: „Tu neatitinki mano nuomonės“. Nuomonės formuotojai gali įkelti atskirą tekstą: „Atleiskite, bet ignoruosiu tuos, kurie ateina pasibarti, padėsiu tiems, kurie nori pagelbėti Ukrainai, kuriems reikia tam tikros informacijos, nes yra pasimetę, kurie turi jėgų ir galimybių, bet nežino, kaip prie to prisidėti“, – sako L. Bielskė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Dalintis
Nuomonės