„Šiandien Lietuvos kelių policijos tarnyba už chuliganišką vairavimą ir kitus KET pažeidimus nubaudė asmenį, kuris kovo 14 d. šia transporto priemone važinėjosi sostinės gatvėmis.

Vairuotojui paskirta nuobauda – 225 eurų ir teisės vairuoti transporto priemones atėmimas 12 mėn.“ – skelbia policija.



Šiandien Lietuvos kelių policijos tarnyba už chuliganišką vairavimą ir kitus KET pažeidimus, nubaudė asmenį, kuris kovo...
Posted by Lietuvos policija on 2021 m. kovo 22 d., pirmadienis


Kitame įraše pareigūnai papildė, už ką konkrečiai minimam piliečiui skirta bauda.

„Pažeidimo esmė – vairuodamas nustatytų techninių reikalavimų neatitinkančią transporto priemonę, kurios techninės charakteristikos pakeistos, t. y. vietoje gamintojo nustatytų ratlankių ir padangų, sumontuoti traktoriaus ratlankiai su padangomis, kurie išsikiša iš už transporto priemonės gabaritų (kėbulo), dalyvavo viešajame eisme važinėdamas gyvenvietės gatvėmis taip demonstruodamas savo išskirtinumą prieš kitus eismo dalyvius, naudojosi mobiliojo ryšio priemone (telefonu) rankomis, Vilniaus m., Savanorių pr. ir Liepsnos g. sankirtoje priekiniais automobilio ratais užvažiavo ir sustojo ant šaligatvio, kai galinė automobilio dalis liko važiuojamojoje kelio dalyje (sankryžoje), tuo trukdydamas pėsčiųjų ir transporto priemonių eismui, Savanorių pr. ir Naujosios Riovonių g. sankryžoje, sukdamas į kairę ir keisdamas važiavimo kryptį, nerodė įspėjamųjų posūkių šviesos signalų. Šiais savo veiksmais kėlė realų pavojų eismo saugumui, savo ir kitų eismo dalyvių sveikatai bei gyvybei.

Pažeisti KET 9, 15, 20, 82, 150.5, 150.8, 150.10, 223 punktų reikalavimai.

Atsakomybė taikyta pagal ANK 420 str. 2 d., 415 str. 2 d., 417 str. 1–3 dalis“, – vardijo Lietuvos policija.

Nors pareigūnai vairuotojo neįvardijo, daugelis šią naujieną išvydusių internautų iškart žinojo, kas jis. Tai – N. Daunoravičius-Norbė, kuris prieš kelias dienas pats paviešino vaizdo įrašą ir užfiksavo, kaip važinėja su savadarbiu „Monster Golf“.

Norbė: skiriant man baudą norima sudrausminti ir kitus

Delfi susisiekus su N. Daunoravičiumi, šis neslėpė, kad kurdamas šį vaizdo įrašą nujautė, jog gali sulaukti pareigūnų dėmesio, bet tikrai ne dėl chuliganiško vairavimo, kaip viešai yra įvardijama.

„Visų pirma, mūsų idėja neturėjo jokių intencijų prieš kažką pasirodyti, kaip yra rašoma. Skelbiama, kad sukėlėme pavojų kitiems eismo dalyviams bei jų gyvybei, o mes visiškai to nedarėme. Pirmiausiai mes šią transporto priemonę išsibandėme savo teritorijoje ir net nebūtume važiavę į gatvę, jei automobilis būtų nepatikimas ar matytume, kad yra galimybė sulūžti.

Galiausiai, mes nieko neslėpėme. Mes nufilmavome vaizdo įrašą apie tai. Juk darant kažką blogo, vargu, ar kas filmuotų. Taip, filmuodami padarėme nusižengimų, pavyzdžiui, vairuojant buvo naudojamas telefonas be laisvų rankų įrangos, gal kažkur neparodėm posūkio – bet tai tiek. Ir visiškai būtų normalu už tai būti nubaustam ir už tai susimokėti baudą, bet dabar visa tai yra įvardijama kaip chuliganiškas vairavimas“, – stebėjosi pašnekovas.

Norberto Daunoravičiaus vaizdo įrašo stopkadras
Foto: Youtube

„Juk vairuojant žiemą su vasarinėmis padangomis to niekas neįvardintų kaip chuliganiško vairavimo, todėl man sunku suprasti, kur tai pastebėta. Mes tikrai nenorėjome chuliganauti, važiavome ramiai. Skelbiama, kad mes norėjome pademonstruoti savo išskirtinumą prieš kitus eismo dalyvius ir tai yra chuliganiško vairavimo požymis, sukėlęs pavojų gyvybei. O su tuo tikrai norėčiau nesutikti.

Dar kita didelė problema ta, kad Lietuvoje nėra trasos. Pati Lietuvos policija yra skelbusi, kad pasirūpins, jog atsiras vietos, kur bus galima išsibandyti savo automobilį, važinėti jais legaliai ir t.t. Deja, to nėra. Galiausiai išeina taip, kad net ramiai pavažinėjus tai įvardijama kaip chuliganizmas. Mano nuomone, tai yra lengviausias kelias – bausti žmones ir viskas“, – pridūrė jis.

Pasiteiravus, galbūt neigiamo dėmesio iš policijos ir aplinkinių vairuotojas sulaukė dėl fakto, kad jis savo automobilį išbandė ne privačiai, o sostinės gatvėse, N. Daunoravičius šią galimybę apsvarstė, bet visgi nuo to apmaudo jam mažiau nebūtų.

„Sunku pasakyti. Tai irgi būtų blogas kriterijus, juk visur turėtų būti vienodos taisyklės. Be to, mes nevažiavome į Vilniaus centrą. Kaip tik judėjome pakraštyje esančiais keliais, nenorėjome niekam trukdyti. Pavažiavome gal vos tris kilometrus, apsisukome ir grįžome atgal – viskas. Tokia ta trumpa kelionė buvo, trukusi gal 10 min., bet ji sukėlė tiek daug nemalonumų. Man tikrai dėl to labai nemalonu, nes mūsų tikslas jokiu būdu nebuvo padaryti kažkam bloga. O dabar laukia kalnas rūpesčių, kuriuos, tikiuosi, pavyks susitvarkyti. Be to, man keista, kad viskas taip viešai skelbiama, nors po mėnesio vyks apsvarstymas“, – kalbėjo Norbė.

Policija skelbia, kad žinomam šonaslidininkui skirta skaudi bausmė – atimtas vairuotojo pažymėjimas metams. Pats pašnekovas viliasi, jog taip nebus. Būtent atimta galimybė sėdėti prie vairo Norbertui kelia didžiausią nerimą, kadangi automobiliai – jo gyvenimas.

„Gresia vairuotojo pažymėjimo atėmimas metams, bet niekas dar nėra iki galo nuspręsta“, – atsikvėpė jis.

Norberto Daunoravičiaus vaizdo įrašo stopkadras
Foto: Youtube

N. Daunoravičius įtaria, kad nubaudžiant jį neva bus parodomas pavyzdys ir kitiems, jog eksperimentuoti gatvėse – nevalia.

„Rado viską ant lėkštutės. Labai lengva bausti, kai mes patys viską paviešinome. Galbūt galvojama, kad nubaudus mane, bijos ir kiti. Mano galva, Lietuvos keliuose pilna kitų problemų ir tų, kuriuos iš tiesų reikia nubausti. Tikrai atrodo, kad dažnai baudžiami ne tie, kurie nusipelnė“, – apmaudo neslėpė automobilių sporto atstovas.

Policijos dėmesio Norbertas sulaukė pirmadienį – tądien, kai pareigūnai paviešino ir minėtąjį įrašą.

„Kad nubaus už telefono naudojimą – tikrai galėjau įtarti, bet tas chuliganiškas vairavimas... Na, man sunku su tuo sutikti. Juolab, kad dėl to man gresia vairuotojo pažymėjimo atėmimas. O Lietuvoje iki šiol nėra jokių sąlygų, kur būtų galima išbandyti savo automobilį. Kur tuomet tai daryti? Kur lavinti savo vairavimo įgūdžius? Gaunasi užburtas ratas, nes tokios vietos nėra, o jei išvažiuoji į gatves – esi baudžiamas“, – pasakojo pašnekovas.

N. Daunoravičius neslepia, kad piniginė bauda jam didelio pykčio nekelia ir su ja geranoriškai sutiktų, kadangi ir pats pripažįsta dalį nusižengimų padaręs, tačiau labiausiai jis baiminasi dėl galimybės, kad atsisėsti į vairuotojo sėdynę jis negalės net metus.

„Kiekvieną dieną užsiimame su automobiliais, dalyvaujame jų sporte, pasirodome ir užsienyje, keliaujame po visą pasaulį. O dabar – tokia situacija. Matysime, kaip viskas išsispręs. Kol kas, pagal dabartines datas, viskas aiškiau turėtų būti po mėnesio, bet asmeniškai norėčiau šį reikalą pajudinti greičiau, kadangi reikia ruoštis sezonui, dirbti prie kitų darbų, tad ta nežinomybė viską stabdo. Tikrai norėtųsi tikėti, kad su šiuo nuosprendžiu buvo paskubėta, nes viskas skamba gana absurdiškai. Atrodo, kad mano kailiu norima pamokyti visus kitus, bet tai – lengviausias kelias. Kaip ir minėjau, jei manyčiau, kad darėme kažką netinkamo, nebūtume to filmavę“, – Delfi pasakojo N. Daunoravičius.