– Kaip atrodo kitų šalių oro uostai? Sakėte, kad visur skiriasi saugumo reikalavimai.

– Man buvo didžiausias šokas. Teko būti Miunchene ir Amsterdame vasaros pradžioje. Aš niekada nemačiau tokių tuščių vietų. Įsivaizduokite Amsterdamo oro uostą, kur per dieną būna pusantro milijono žmonių. Suskaičiavau penkiolika asmenų. Verslo laukiamieji – tušti, žmonės atleisti iš darbų. Nekalbu apie tai, kad ir lėktuvai yra tušti. Skridau iš Rygos į Taliną rytiniu reisu, lėktuve mes buvome dviese, nors tai buvo „nulinis“ skrydis, kai lėktuvas dar kvepia dažais. Tai buvo lyg „private jetas“. Tokiu atveju supranti, kad negerai yra visai industrijai. Skrendant iš Frankfurto į Vilnių, „Lufthansa“ oro linijomis, skridome keturiese. Kai supranti, kas vyksta su šiuo verslu, darosi labai liūdna. Nors matėme, kaip tvarkosi vokiečiai, lenkai ar šveicarai, ir kiek jie leido, kur skristi, pagal vadinamuosius „burbulus“ ir regionus, kur yra susirgimai. Lietuva padarė meškos paslaugą turizmo verslui. Nes iš Vokietijos buvo galima skraidyti į Graikijos salas, kur susirgimų beveik nebuvo. Mačiau labai skirtingus požiūrius ir vieningos sistemos nebuvimą.

– Papasakokite apie kelionę aplink pasaulį, kurią neseniai planavote.

– Taip, šią kelionę planuoti užtrukau apie pusę metų. Nes apskristi aplink pasaulį su vienu ar kitu aljansu yra tam tikros taisyklės. Reikia pavargti, kol sudėlioji visus skrydžius, ir tai nėra lengva procedūra. Aš pusę metų planavau, kad apskrisčiau viską kitokiu būdu nei pirmą kartą. Pirmą kartą aš skridau su „Sky Team“ aljansu, šį kartą planavau skristi su „Star Alliance“. Bet bankrutavo Pietų Afrikos Respublikos oro linijos ir aš neturiu kaip perskristi į Australiją. Ir viskas, kas buvo užbukinta: tiek viešbučiai, tiek restoranai Beverli Hilse, Buenos Airėse – viskas sugriuvo kaip kortų namelis.

– Ką reikia žinoti prieš kelionę?

– Reikia paruošti savo „namų darbus“. Žinoti daug techninių dalykų: kokios yra tavo taisyklės, kokios teisės, ką galima laikyti draudiminiu įvykiu, koks gali būti kelioninis draudimas, jei kažkas atsitinka, ką aviakompanija pati turi padaryti? Jei nori keisti bilietus ar rezervacijas, būtinai reikia žinoti, į ką nori keisti. Negali sakyti, kad nori pakeisti bilietus, o paklausus, į ką, atsakyti, kad nežinau, pagalvosiu. Reikia pagalvoti ir tada sakyti, kad pakeiskite į tą ar į tą. Reikia konkretumo ir čia ne „čiuožykla“. Dėl savo pinigų reikia pakovoti, o nesakyti, kad visi blogi.

– Jau minėjote, kad svarbu prieš kelionę atlikti „namų darbus“. Ką dar patartumėte?

– Žinoma. Ir nekaltinti kitų. Jei nepadarei savo namų darbų ir neišsiaiškinai tam tikrų detalių: nei kelionių agentūra, nei Žygis, nei aviakompanijos, nei viešbutis tau nepadės. Jeigu tu galvoji vienaip, o teisybė buvo visai kitokia.

Visą AŠ IKONA laidą galite pamatyti čia:

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)