„Delfi“ susisiekus su J. Žiže, ji patvirtino, kad juodą BMW anksčiau iš tiesų vairavo ji pati. Taip pat moteris paaiškino ir priežastį, kodėl socialiniuose tinkluose agituodama už tvarų gyvenimo būdą ir ekologiją, pamindama savo vertybes konkurso dalyviams siūlo plastinę krūtinės operaciją.

- Susilaukėte nemalonių reakcijų ir iš tų influencerių, kurie šiame žaidime dalyvauti atsisakė. Išsakomi įtarimai dėl konkurso skaidrumo. Kaip į tai reaguojate?

- Tokiems žinovams reikėtų žinoti, kad instagramas yra verslas, kuriame sukasi ne 100 eurų, o milijonai. Kaip išdirbti įvairias strategijas pritraukiant naujos auditorijos – yra kiekvieno influencerio profesionalumas. Mes visą šį konkursą sugalvojome imdami pavyzdį iš pasaulio didžiųjų influencerių, jau daugybę metų dovanojami namai su baseinais, mokslai už 20 tūkst. eurų, „Porsche“ automobiliai. Gana Lietuvos influenceriams tik imti, atėjo laikas duoti. Manau čia labai gera pradžia, po kelių metų, garantuoju, dovanoti Lietuvoje mašiną Instagrame ar namus, bus visiškai normalu, visi tada prisimins ir sakys: „Ar prisimeni kas darėsi, kada J. ŽIŽĖ dovanojo mašiną ir krūtų korekcijos operaciją“. Džiaugiuosi pralaužusi visas stigmas, sveiki atvykę į naują IG pasaulį, kuris nuo šiol ne tik ims, bet ir rimtai duos.

- Ar kalbos, kad vienas pagrindinių konkurso prizų yra jūsų naudotas BMW, yra teisingos?

- Taip, automobilis yra naudotas, bet ar tikrai yra didelis skirtumas kieno jis? Aš pati jį pirkau naudotą, bet svarbiausia, praėjus visas auto apžiūras – jis yra puikaus stovio ir komplektacijos. Ar ne svarbiausia, kad tai DOVANA? Visureigis buvo mano, tačiau „Vilnius Auto“ pardavinėja jį jau daugiau nei mėnesį. Kada nusprendėme padaryti šį konkursą, rinkomės iš trijų automobilių už tokią sumą.

- O kaip pakomentuotumėte šią situaciją: influenceriai susimoka už dalyvavimą konkurse, o jūs laimėtojui dovanojate savo automobilį? Tai reiškia, kad tokiu būdu parduosite savo automobilį, o ne padovanosite.

- Už tą sumą yra nuperkamas automobilis. Šiuo atveju būtų perkamas bet kuris iš minėtos įmonės, nes teoriškai mano mašina jau priklausė jiems. Aš nė cento į kišenę kolkas neįsidedu. Mes nupirkome naudotą automobilį ir jį dovanojame sekėjams. Faktas kaip blynas ir be jokių papildomų išvedžiojimų.

- Kadangi soc. erdvėje pasisakote už ekologiją ir tvarų gyvenimo būdą, kliūva ir dar viena dovana – plastinė krūtinės operacija, nes tai prasilenkia su jūsų agituojamomis vertybėmis. Kodėl kilo idėja būtent dėl tokio prizo?

- Mes siekiame prizą padovanoti moteriai, kuri visą gyvenimą gyveno su kompleksu dėl plokščios krūtinės arba kurios krūtinė deformavosi susilaukus vaikų, kuriai korekcija padovanotų naują gyvenimą ir pasitikėjimą savimi. Jokiu būdu neskatiname prizo siekti moterų, kurios nepatenkintos savo kūnu dėl netvarių ar akivaizdžiai nerimtų priežasčių. Nugalėtoją rinksime atsakingai, konsultuojantis su plastikos chirurgais ir grožio ekspertais. Tikiu, kad išrinksime tą, kuriai labiausiai reikia pagalbos ir pasitikėjimo savimi grąžinimo.

Už tokią veiklą gali būti baudžiama

„Delfi“ trečiadienį kreipėsi į reklamos agentūros „Influenceriai.lt“ vadovę Laurą Aleksandravičę, patikinusią, kad tokia veikla prasilenkia su instagramo bendruomenės principais, o ją vykdantys influenceriai gali būti ir nubausti.

„Šie konkursą organizuojantys asmenys vaikosi tuščių skaičių – pasididina sekėjų skaičių, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje aukoja pasiekiamumo bei įsitraukimo rodiklius, kurie yra kur kas svarbesni vertinant nuomonės formuotojo efektyvumą.

Kaip skelbia instagramo, tokia veikla prieštarauja jų bendruomenės gairėms. Instagramas draudžia dirbtinai rinkti sekėjus, siūlyti pinigus ar dovanas mainais už teigiamus įvertinimus, sekėjus, komentarus. Šios gairės nėra tik žodžiai, instagramo pagrindinės vertybės yra autentiškumas ir skaidrumas. Bandymas apeiti sistemą gali suteikti trumpalaikę naudą, tačiau ilgainiui tai atsilieps šių vartototojų rodikliams. Instagramas turi kompleksinį algoritmą, kuris nuolat mokosi atpažinti besikeičiančius duomenis, identifikuoja tokią informaciją skleidžiančias anketas ir paprastai tariant nubaudžia – sumažina jų pasiekiamumo (angl. reach) rodiklį ir kitaip apriboja veikimą

Tenka pripažinti, kad šie žmonės ne tik neturi suvokimo apie tai, kaip veikia socialinių tinklų algoritmas, bet ir prisidengdami gerais darbais pamina vertybes, mažina sekėjų pasitikėjimą ir kuria neigiamą nuomonės formuotojų įvaizdį visuomenėje. Tai yra pigus, amoralus ir apgailėtinas triukas. Tik tie nuomonės formuotojai, kurie sugeba savo sekėjus sudominti, įtraukti ir išlaikyti savo asmenybe bei turiniu yra verti nuomonės formuotojo vardo“, – kalbėjo L. Aleksandravičė.

Agentūros direktorė pasakojo, kad iš viso prie konkurso prisidėjusių influencerių sąrašo jai tenka dirbti vos su keliais. Tačiau per šią savaitę įmonė sulaukė jau kelių prekių ženklų kreipimosi su svarstymais, ar toliau tęsti bendradarbiavimą su čia dalyvaujančiais asmenimis.

„Tokie konkursai, kuriuose bet kokia kaina siekiama netikro populiarumo ir netiesiogiai perkami sekėjai, neatitinka daugelio, ypač didžiųjų prekių ženklų vertybių. Tad tikėdamiesi, kad iš didesnio sekėjų skaičiaus šie konkursą organizuojantys asmenys užsidirbs daugiau, iš tiesų jie rizikuoja ne tik prarasti dabartines partnerystes, bet ir nebesulaukti reklamos užsakymų ateityje.

Taip pat reikia pažymėti, kad prie visų šių įrašų pagal Reklamos įstatymą ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gaires turėtų būti žymima „Reklama“, todėl šie nuomonės formuotojai pažeidžia įstatymą ir tuo turėtų susirūpinti reguliuojančios institucijos bei dovanas dalyjantys prekių ženklai. Bauda už nežymimą reklamą gresia ne tik nuomonės formuotojui, bet ir prekių ženklui - iki 3% metinių pajamų.

Mūsų atstovaujami nuomonės formuotojai taip pat dalinosi, kad planuojama ir daugiau tokių konkursų. Kviečiant prie jų prisijungti neretai be sutikimo pasinaudojama jų vardu, nurodant, kad jie neva prisideda prie konkurso organizavimo. LR Civilinis kodeksas gina fizinio asmens teisę į vardą – fizinis asmuo gali reikalauti iš kitų asmenų nesinaudoti ir neveikti jo vardu be leidimo, o jei teisė į vardą yra pažeidžiama, jis turi teisę kreiptis į teismą ir reikalauti, kad teismas įpareigotų kaltą asmenį nutraukti tokius veiksmus bei atlyginti tokiais neteisėtais veiksmais padarytą turtinę ir neturtinę žalą.
Norisi palinkėti, kad šis konkursas padėtų atsirinkti, ką verta sekti ir su kuo dirbti dėl vertingo turinio, o ką dėl pigių triukų“, – sakė L. Aleksandravičė.