Neseniai vestuves atšventę stilistė Viktorija Šaulytė-Mockė ir profesionalus boksininkas Julius Mocka įsitikinę, kad sąnarius apsaugoti tikrai galima ir apgailestauja, jog galbūt per vėlai tą suprato. Anot Juliaus, kuomet esi jaunas, negalvoji apie pasekmes, kurios neišvengiamai pasijaučia laikui bėgant.

„Kiekvienas sportas yra pavojingas, jeigu tu jį darai be proto, nepagalvodamas, kaip taisyklingai ir sveikai padaryt judesį. Man boksas yra kaip joga, nes pusantros valandos būni toje akimirkoje, vos tik pagalvosi ne apie tai, kas vyksta, iš karto prasileisi smūgį. Tačiau tuo pačiu šiame sporte didžiulė apkrova tenka keliams, riešams. Kai sieki rezultatų, tu savęs netausoji, atiduodi visas jėgas, galvoji, kad esi jaunas ir viską gali. Tačiau jau pabaigus sportininko karjerą ėmė lįsti problemos ir pasekmes: raktikaulių, kurie abu pas mane yra lūžę, alkūnių, kelių sąnarių skausmai“, – apie neigiamus sporto rezultatus pasakoja J. Mocka.

Ilgamečio sporto pasekmės jaučia ir Viktorija. Moteris profesionaliai pramoginius šokius šoko net 13 metų, tačiau kaip pripažįsta ji pati, sąnarių problemos buvo ignoruojamos, tad liekamuosius neigiamus sporto reiškinius buvusi šokėja tikina jaučianti iki dabar.

„Jau penkti ar šešti metai, kai nebešoku ir tikrai pajaučiau, kad nebesu tokia fiziškai ištverminga, kokia buvau. Pajaučiau kelių negalavimus, visuomet su jais turėjau problemų, tačiau lengvai numodavau į tai ranka ir dabar tai atsiliepė. Jeigu būčiau galėjusi, būčiau rūpinusi sąnariais jau tada, kai šokau, nes dabar visai kitoks mąstymas – renkiesi tai, kas kūnui geriau, prisižiūri maistą, mitybą, papildai ją vitaminais bei papildais“, – pasakoja V. Šaulytė.

Sąnarius veikia ne tik nepamatuotos fizinės apkrovos, bet ir aplinkybė, jog neretai valgome netinkamą maistą, o tuomet sąnariams ima trūkti tam tikrų maistinių medžiagų. Sąnarys kraujotakos neturi, jis minta aplink jį esančiu skysčiu, kurio gamyba priklauso tik nuo žmogaus gyvenimo būdo.

„Sąnarys taip pat turi savo „garantiją“, kuri yra 60 metų. Tai tarsi guolis – jisai trinasi, dėvisi, tam įtakos turi didelis fizinis aktyvumas, viršsvoris ir genetiniai susirgimai. Reikia būti atsakingam už save, saugotis ir net sportuojant ar užsiimant aktyvia veikla, tą daryti protingai“, – sako gydytojas ortopedas traumatologas A. Zubrickas.

„Tempas yra beprotiškas, dažnai nespėjam tinkamai maitintis, tad tenka vartoti vitaminus, papildus, ypatingai skirtus sąnariams. Kūnas yra geras mūsų rodiklis, kiekvienas skausmelis yra signalas, kad gal reikia pailsėti ar priimti kitokį sprendimą. Nereikia išgręžti savęs iki galo, sportas turi būti kaip meilės sau ir savo kūnui išraiška. Reikia rūpintis savimi, kad kuo ilgiau galėtum judėti“, – išmintimi dalinasi V. Šaulytė.