10 metų patirties marketingo srityje turinti Monika, ko gero, geriau nei bet kas kitas žino, kaip sėkmingai išlaikyti pelną nešantį instagramo profilį. Pati per 3 mėnesius 40 tūkst. sekėjų turinčią anketą užauginusi specialistė Delfi pasakoja, kokią įtaką kelias dienas besitęsęs D. Bunkaus ir jos buvusios sužadėtinės santykių „serialas“ turėjo Viktorijos socialiniams tinklams. Pasirodo, kad naujausia statistika nustebino net pačią Moniką.

„Per savo mokymus esu minėjusi, kad nieko nėra stipriau nei serialo stimulas. Kiekviena žvaigždė, kuri skiriasi kiek garsiau, viešiau, t.y. ši naujiena išeina į spaudą, tokie žmonės gali iškart stebėti, kaip pasikeis jų padėtis socialiniuose tinkluose. Tą pačią dieną išėjus žiniai apie skyrybas, verta atkreipti dėmesį į sekėjų, komentarų skaičių, auditorijos pasiekiamumą. Vos per porą dienų santykių krizę išgyvenantys žmonės sulaukia žymiai daugiau susidomėjimo, palaikymo, gerų ir blogų komentarų.


Visa tai vyksta todėl, kad žmones veikia psichologinis stimulas – kas gi atsitiks toliau? Su kuo jie bus, kur jie gyvens ir t.t. Žinoma, tas pakilimas amžinai nesitęs, bet jei savaime esi įdomus influenceris, tu sugebėsi sekėjus išlaikyti ilgesnį laiką. Pagal statistiką, padidėjęs dėmesys laikosi apie 3 mėnesius. Tai tęsiasi tol, kol sekėjui nusibosta arba tol, kol jis nebegauna to, dėl ko apskritai ėmė sekti tą žmogų“, – aiškina M. Ra.

Instagramo platformą ir ten esančių vartotojų elgseną puikiai pažįstanti pašnekovė sako, kad dabar V. Siegel profilį žmonės stebi tarsi realybės šou, kuriame netrūksta įdomių detalių.

„Labiausiai sekėjus dabar domina, kas yra Viktorijos naujas mylimasis. Atrodo, kad žmonės, ieškodami šio fakto, ima tyrinėti kiekvieną jos įrašą. Internautams įdomu, kaip viskas tęsis. Bunkus, susikūręs savo instagram, taip pat susilaukė daug dėmesio“, – pastebėjo specialistė.

Verslininkas D. Bunkus prieš kelias dienas susikūrė asmeninį instagramo profilį, kurį vos per dieną ėmė sekti daugiau nei 5 tūkst. žmonių. Jei tik jis panorėtų, galėtų tapti išties sėkmingu influenceriu. Ar tuo Danielius pasinaudos, parodys laikas, kol kas verslininkas yra pasidalinęs tik vienu įrašu apie meilę vaikams, pats jis seka vos kelis žmones.

„Jeigu jis labiau savo profilį paviešintų, tikrai užšoktų ant šios bangos. Matote, tokie dalykai visada bus įdomūs. Juk, pavyzdžiui, kai skiriasi kaimynai, kiti gyventojai puls tai aptarinėti. Gal ir negražiai pasakysiu, bet dauguma Lietuvos žmonių turi labai niūrų, rutinos kupiną gyvenimą, todėl jiems reikia iš kažkur gauti tų aštresnių emocijų. Dėl to kai kurie žiūri serialus, skaito knygas, o kiti – stebi štai tokį realybės šou, nes tai įdomu. Ir tai yra normalu“, – pasakoja Monika.

Rinkodaros specialistė, dirbanti kartu su V. Siegel ir kitais žinomais influenceriais, domėjosi, kaip kito jos instagramo statistika. Šiuo metu trumpalaikius Viktorijos įrašus (angl. stories) peržiūri apie 100 tūkst. žmonių, o jos sekėjai anketoje atlieka net 600 tūkst. skirtingų veiksmų.


„Negana to, kad žmonės stebi Viktoriją, ją dar domimasi ir plačiau, pavyzdžiui, spaudžia ant jos pasidalinamų nuorodų, profilių ir t.t. Tokiu būdu žmonės mano, kad gal kažkas kažkur išlįs. Tai tarsi detektyvas. Žinoma, yra žmonių, kurie aktyvūs ir iš palaikymo. Moterys, kurios yra tokioje ar panašioje situacijoje, iš gerų paskatų nusiperka kokią prekę, kad ta kita moteris nejaustų baimės, finansinio nuosmukio. Pavyzdžiui, Viktorijai pasidalinus reklamine nuoroda, ją atsidarė daugiau nei 11 tūkst. žmonių. Aš nežinau kito influencerio, kuris dabar Lietuvoje rinktų tokius skaičius“, – stebisi pašnekovė.

Jokia paslaptis, kad dabar V. Siegel socialiniuose tinkluose stebi ne tik palaikyti norintieji, bet ir jai negatyvius komentarus rašantys ar piktai apie ją atsiliepiantys žmonės (angl. haters). Monika sako, kad neretai tie, kurie garsiausiai rėkia, kaip nemėgsta vienos ar kitos influencerės, iš tiesų yra didžiausi jos gerbėjai.

„Žinau kelis žmones, kurie turi bene daugiausiai heiterių – tai Viktorija, Simona Lipnė ir Agnė Jagelavičiūtė. Tiesa, jos visos geriausiai konvertuoja savo turinį į realią naudą. Kodėl? Todėl, kad heiteris dažniausiai yra žmogus, kuris influenceriui jaučia tam tikras emocijas, pavyzdžiui, pavydą, kad jis kažką pasiekė, manant, jog tai įvyko nepelnytai. Galiausiai išeina taip, kad žmogus pyksta dėl vieno ar kito, ko jis pats neturi ar neišgali sau leisti. Juk jei žmogui visiškai tai nerūpėtų, jis visa tai ignoruotų ir tikrai nerašytų jokių piktų žinučių ar komentarų. Vadinasi, kad juos atitinkamas turinys instagrame veikia, todėl nutinka taip, kad tie heiteriai viską ir susiperka, norėdami lygiuotis su jų sekamu asmeniu. Kartais to nė neįtardami žmonės įsivelia į šį psichologinį žaidimą“, – šypteli M. Ra.

Nors iš pirmo žvilgsnio daliai žmonių gali atrodyti, kad nuomonės formuotojo gyvenimas tikra pasaka, visgi už to slypi ir daug sunkumų. Šiuo metu naują gyvenimą pradedančiai V. Siegel dėmesys išaugo kelis kartus, vadinasi, apie ją kalbama taip pat ženkliai dažniau, dėl to žmogui, išgyvenančiam skyrybas ar kitą gyvenimo duobę, išlikti psichologiškai stipriam tampa dar sudėtingiau.

„Tai labai sunku. Įsivaizduokite, žmogus nori verkti, bet ji to daryti negali, kadangi ji negali savo sekėjams pasirodyti nusivylusi, pikta. Žmonėms reikia pozityvumo. Pagal Viktorijos įrašus matosi, kaip ji bando parodyti, kad viskas yra gerai, bet iš tiesų taip nėra. Mes su ja labai dažnai bendraujame, aš ją kuruoju, tad ji neslepia, kad pastaruoju metu ji jautėsi tarsi Kardashian, kai net sunku į parduotuvę nueiti. Visi šnabždasi, šneka už nugaros, dėl to ir noras kažkur eiti iš namų gali dingti. Viktorija tikrai neperdeda, tądien, kai kilo visas sujudimas dėl šios temos, aš ir pati nugirsdavau, kaip žmonės kalba būtent apie jos ir D. Bunkaus skyrybas. Net ir tinklalaidėse apie tai kalbama. Tai iš visų pusių aptarinėjamas objektas.

Matyt, jei vyras taip padarytų, viskas būtų įvykę kur kas ramiau, bet dabar iš santykių išėjo moteris. Galbūt daugeliui šokas. O moteriai šiuo atveju tenka iškęsti didesnį visuomenės spaudimą. Vis dar aktyvūs šie stereotipai“, – pastebi pašnekovė.


Tikėtina, kad Viktorijos ir Danieliaus santykių aptarinėjimas būtų buvęs kur kas ramesnis, jei ne jo vardu parašytos žinutės „Discord“ serveryje, kuriame atvirauta apie skyrybų priežastis ir atsiradusį kitą mylimąjį.

„Viktorija to tikrai nenorėjo, ji viską norėjo užbaigti tyliai. Tuomet aš jai pasakiau tiesiai šviesiai: tu turi situaciją ir jos nebepakeisi niekaip. Jei ji būtų šnekėjusi iš savo pusės, vis tiek ji būtų likusi bloga. Jeigu kita pusė nori visa tai viešinti – tegul, to nesustabdysi. Tačiau Viktorija suvokė ir tai, kad ji yra kažkiek skolinga savo sekėjams, todėl bent minimaliai ji papasakojo apie savo dabartinį gyvenimą. Nereiškia, kad ji dabar drabstysis purvais – tai būtų žemiausias lygis. Viktorija tiesiog trumpai papasakojo, kaip viską išgyvena pati, kadangi ji jaučiasi atsakinga prieš savo auditoriją, kuri ją stebi.

Ji turi rodytis, turi pasakoti apie save, kadangi, kai jau instagramas yra tavo pragyvenimo šaltinis, nebėra kito pasirinkimo. Yra du keliai: arba tu priimti esamą situaciją ir bandai iš to gauti naudos, arba tu palūžti. Viktorija pasirinko pirmąjį. Žmonės, kalbantys, kad jai nėra sunku, klysta. Taip tikrai nėra. Tai labai sudėtinga situacija, pokyčiai, kuriuos žmonės sunkiai išgyvena“, – sako reklamos specialistė.

M. Ra išanalizavo V. Siegel profilį iki pasirodant žiniai apie skyrybas ir po jos. Prieš kiek mažiau nei savaitę Viktoriją sekė 137 tūkst., dabar ją instagrame stebi 146 tūkst. Nors sekėjų skaičius paaugo 9 tūkst., jos statistikos duomenys, pasak pašnekovės, išaugo net kelis kartus.

Anksčiau V. Siegel trumpalaikius įrašus (angl. stories) pamatydavo apie 50 tūkst., dabar – 100 tūkst. Išanalizavus gegužės 7 d. statistiką ir esamąjį laiką, jos profilyje buvo atlikta 133 tūkst. veiksmų (dabar 600 tūkst.), o jos kuriamas turinys visomis formomis pamatytas (angl. impressions) 24 mln. (dabar 35 mln.) kartų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (399)