Socialinių tinklų rinkodaros specialistas ir įmonės edumint.lt, organizuojančios „Facebook“ ir „Instagram“ rinkodaros bei influencerių mokymus verslui, bendraturtis bei lektorius Donatas Talutis sako, kad sunku tiksliai pasakyti, kada išpopuliarėjo socialinių tinklų influenceriai, tačiau žmonėms visada yra svarbu kitų žmonių atsiliepimai apie produktą ar paslaugą.

Viskas prasidėjo nuo žinomų žmonių: „Veikiausiai viena iš pirmųjų buvo Agnė Jagelavičiūtė, Robotas Meška, išpopuliarėjo „Geležinės Lapės“ paskyra... Buvo ir tokių, kurie žinomais tapo būtent „Facebooko“ dėka. Vienas ryškiausių to pavyzdžių – Monika Šalčiūtė.“

D. Talutis pasakoja, kad viskas prasidėjo nuo to, kad prekių ženklai atsiųsdavo žinomiems ar daugiau sekėjų turintiems žmonėms dovanėlių, o mainais jų socialinių tinklų sienoje atsirasdavo įrašai apie tam tikras prekes ar paslaugas.

„Pavyzdžiui, kitame šiuo metu labai populiariame tinkle „Instagram“ svarbiausia yra vaizdas, o kad ir mikro influenceriu esame kiekvienas, turintis savo paskyrą. „Facebookas“ vis dėlto yra laikomas medija, kur labai svarbi yra diskusija, naujienos, – pastebi D. Talutis.

Jo teigimu, paprastai pasaulyje socialinių tinklų reklamos specialistai nuomonės formuotojus skirsto į mikro influencerius (turinčius mažiau nei dešimt tūkst. sekėjų), middle influencerius (turinčius 100-500 tūkst.), makro influencerius (500 tūkst.-1mln) ir socialinių tinklų žvaigždes, kurie turi per milijoną sekėjų. „Kol kas Lietuvoje milijonų sekėjų niekas neturi, tačiau ką gali žinoti, galbūt ateityje Jonui Valančiūnui ar Domantui Saboniui pavyks tapti ne tik NBA, bet ir socialinių tinklų žvaigžde“, – sako D. Talutis.

A. Jagelavičiūtė: influenceriai taip pat moka mokesčius

Per 172 tūkst. sekėjų „Facebooke“ turinti influencerė Agnė Jagelavičiūtė buvo viena pirmųjų šalyje, kuri pradėjo uždirbti iš reklamos socialiniame tinkle. Jos pavyzdys netrukus įkvėpė kitus ir labai prisidėjo prie rinkodaros socialiniuose tinkluose išpopuliarėjimo Lietuvoje.

„Iš pradžių tikrai neturėjau plano tapti influencere ar surinkti daugybę sekėjų. Viskas vyko labai natūraliai – įvairūs prekių ženklai atsiųsdavo dovanėlių. Apie kai kurias tiesiog norėdavau parašyti socialiniame tinkle, o netrukus paaiškėjo, kad mano įrašai „Facebook“ įvairiems prekių ženklams atnešdavo nemažai naudos – padėdavo padidinti kai kurių prekių pardavimus ar žinomumą.

Kai už reklamą socialiniame tinkle dar nebuvo mokama, kai kurios kompanijos kaip padėką pradėjo siųsti įvairias dovanas. Tarkime, po mano įrašo apie „By Killian“, kompanijos atstovai man atsidėkojo auksiniais auskarais“, – pasakoja A. Jagelavičiūtė.

Anot jos, netrukus norinčių, kad Agnė pareklamuotų jų produkciją daugėjo. Be to, tuo metu ir pasaulyje vystėsi bei populiarėjo partizaninė rinkodara, madinga darėsi ir reklama socialiniuose tinkluose.

„Vis dėlto, manau, kad aš sėkmę patyriau todėl, kad moku rašyti. Tikrai nebūčiau sulaukusi sėkmės, jei tiesiog būčiau siūliusi įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą. Visuomet remdavausi savo asmenine patirtimi ir susiedavau su savo gyvenimo istorija. Tai kur kas įdomiau nei tiesiog reklama. Tačiau dabar jau daug vadinamųjų influencerių taip daro“, – pastebi žinoma moteris.

Vos per mėnesį jai pavyko surinkti apie 40 tūkst. sekėjų, o po metų reklama socialiniame tinkle pradėjo nešti pinigus. Šiuo metu jos asmeninė paskyra turi per 172 tūkst. sekėjų, „Stiliusos“ – daugiau nei 97 tūkst., o paskyrą „Agnė Jagelavičiūtė „Pasimatykime virtuvėje“ seka 80 tūkst. žmonių.

„Jau penktus metus iš reklamos gaunu pajamų, iš kurių moku ir mokesčius valstybei. Turiu ir savo teikiamų reklamos paslaugų kainoraštį.

Tarkime, priklausomai nuo to, ar prie įrašo yra tik mano nuotrauka, ar yra ir mano vaiko atvaizdas, kaina gali ženkliai skirtis. Žinoma, jei reklamoje yra mano sūnus, įrašo kaina bus didesnė“, – neslepia A. Jagelavičiūtė.

Nors galbūt dar atsiranda manančių, kad įrašai socialiniuose tinkluose yra veikiau pramoga nei darbas, Agnė tikra – tai tikrai ne pramoga, o sunkus ir labai gerai apmokamas darbas, už kurį valstybei reikia mokėti mokesčius. Vis dėlto, ji sako, kad vien influenceriu būti nepakanka, šalia to svarbu turėti profesiją.