Priverčia išgyventi emocijų audrą ir sužavi dėmesį kaustančia didybe. Laukiamiausią metų premjerą kompozitoriaus Kipro Mašanausko, libreto autoriaus Romo Lileikio ir režisierės Anželikos Cholinos muzikinę dramą „Mindaugas Karalius" šeštadienio vakarą pilnutėlėje „Švyturio" arenoje pirmieji išvydo klaipėdiečiai.

Marijaus Jacovskio kerinti scenografija ir šviesų spektaklis įtikinamai nukėlė į XIII amžių – paslaptinguosius Viduramžius, kai valdė vyriški vyrai, o šalia buvo trapios kūnu, tačiau tvirtos dvasia moterys. Įspūdį stiprino Olgos Filatovos stilingi su aplinka scenoje iki smulkmenų derantys kostiumai, kurių miuziklui pasiūta per 200.

Mindaugo (Jeronimas Milius) ir Mortos (Jurga Šeduikytė) duetas – tvirtumo ir švelnumo lydinys, sukrečiantis iki širdies gelmių. Jų tragiška lemtimi nuspalvintoje meilės istorijoje girdime aistrą besipinančią su pareiga, kaltę dėl praeities ir baimę dėl sūnų ateities. J. Milius ir J. Šeduikytė – puikus A. Cholinos ir K. Mašanausko atrastas duetas, jų balsų dermė šiurpu pereina žiūrovų kūnais.

Metų siurprizu galima vadinti jaunąjį Nojų Bartašką (Vaišvilkas), kuris sužavėjo emocingu vokalu ir puikia vaidyba. Berniukas, kuris kažkada dalyvavo vaikų „Eurovizijoje", suaugo ir tapo vyru, o drauge su juo užaugo ir jo talentas.

Išskirtinio paminėjimo vertas ir jaunasis Dainotas Varnas drauge su daug labiau patyrusiais kolegomis pasirodęs didžiojoje scenoje. Jo sukurtas Rygos vyskupo personažas išsiskiria gudriu lipšnumu ir puikiai papildo savimi pasitikintį bei patenkintą popiežių.

Popiežiaus portretą, kaip visada, išskirtinai talentingai, kuria Kostas Smoriginas, žiūrovų džiaugsmui po sunkios ligos vėl grįžęs į didžiąją sceną.

Bežodis, tačiau jaudinantis ištikimojo Nebylio (Evaldas Taujanskis) personažas - dar vienas puikus didžiosios scenos debiutas.

Daugiasluoksnius piešinius kuria ir erdvę scenoje puikiai valdo patyrusi A. Cholinos šokio teatro trupė – net 34 šokėjai.

Mindaugo – pirmojo ir vienintelio Lietuvos karaliaus, valstybės kūrėjo, istorija miuzikle papasakota ir per laikmečio prizmę, ir per asmeninę meilės dramą.

Mindaugo gyvenimą ir mirtį lemia jo pasirinkimai. Nebūtinai teisingi, tačiau ryžtingi. Mindaugas pasirenka - išvaryti Tautvilą (Tadas Juodsnukis), savo brolio vaiką; pasirenka – nužudyti būsimos žmonos Mortos sutuoktinį Vismantą (Povilas Meškėla); pasirenka - kariuomenei vadovauti sūnėną, žynį Treniotą (Rokas Spalinskas) ir įkliūva į jo pinkles; pasirenka – Mortą, ją nukeldamas nuo laidotuvių laužo; pasirenka - paniekinti Daumantą (Edgaras Petrulis), žmonos sesers vyrą, savo apsaugos vadą; pasirenka – sosto paveldėtoju skirti vieną savo jaunėlių Rūklį arba Rupeikį, vietoje pirmagimio Vaišvilko, kuris pasitraukia į vienuolyną; pasirenka – Livonijos ordino krašto magistro Andriaus Štirlando (Česlovas Gabalis) draugystę, paskatinusią iš popiežiaus rankų pasitikti karūną; pasirenka – nesusitaikyti su savo vienintelės meilės Mortos mirtimi, pasilaikydamas sau jos jaunesnę seserį (Karina Krysko).

Ir svarbiausia: Mindaugas pasirenka Lietuvą, iškelta galva pasitinka savo likimą ir išlaiko pagrindą tos valstybės, kurią mes visi turime šiandien.