Keitėsi visi sąrašai

Visuomenės nuomone, populiariausia ir didžiausią įtaką šou pasaulyje turinti popkultūros atstovė yra atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu. Po jos seka atlikėjai Andrius Mamontovas ir Marijus Mikutavičius. Tuo tarpu šalies elitas, kurio apklausą DELFI užsakymu atliko žurnalas „Reitingai", nusprendė, jog pirmąsias įtakingiausiųjų vietas yra verti pasidalinti M. Mikutavičius, A. Mamontovas ir Haroldas Mackevičius. Įdomu tai, kad humoristas ir televizijos laidų kūrėjas H. Mackevičius visuomenės nuomonę atspindinčiame sąraše minimas tik 49 numeriu.

Taip pat skiriasi ir Egidijaus Dragūno pozicija abiejuose sąrašuose. Visuomenės nuomone, šis popscenos asas nusipelnė ketvirtosios vietos, o tuo tarpu elitas jam skyrė 10-ąją vietą. Po jo visuomenės sąraše seka ir į geriausiųjų dešimtuką taip pat patenka atlikėja Džordana Butkutė, aktorė Jurgita Jurkutė, dainininkas Jurgis Didžiulis, aktorė ir televizijos laidų vedėja Inga Jankauskaitė, akordeonistas Martynas Levickis ir žurnalistė Edita Mildžytė.

Lyderiu praėjusiais metais visuomenė išrinko A. Mamontovą, o elitas - M. Mikutavičių. Didžiausias kritimas, stebint visuomenės balsus, pastebėtas dizainerio Juozo Statkevičiaus karjeroje. „Spinter tyrimai" atlikta visuomenės apklausa rodo, jog iš praėjusiais metais užimtos 11 pozicijos šiemet jis nukrito į 46-ąją. Greičiausiai tam įtaką padarė ir praėjusiais metais kilęs skandalas, kurio epicentre ir atsidūrė skndalingasis dizaineris.

DELFI jau rašė, kad 2017-ųjų metų pabaigoje skandalingasis dizaineris davė interviu Kremliaus ruporui „Sputnik Litva", kuriame Lietuvai skiriami ne patys gražiausi žodžiai, nors ir teigiama, kad J. Statkevičius Lietuvą myli ir stengiasi dirbti tik dėl jos.

Kiek vėliau prieš pat naujos kolekcijos pristatymą Juozas Statkevičius žiniasklaidai iškėlė neregėtas sąlygas. Norintys dirbti jo kolekcijos pristatyme turėjo susimokėti. Laišką apie naujas sąlygas žiniasklaidai, ketinančiai dirbti 10-osios J. Statkevičiaus kolekcijos pristatymo metu, dizaineris išsiuntinėjo likus vos kelioms dienoms iki renginio. „Šiemet įvedame naujovę – akreditacija į renginį bus mokama. Viena akreditacija kainuos 40 eurų", – rašoma laiške.

„Populiarumas ateina su atsakomybe“

Atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu sakė, kad toks apklausos rezultatas jai pačiai yra netikėtas, tačiau labai malonus.

Justė Arlauskaitė-Jazzu
Įtakingas, mano nuomone, pirmiausiai reiškia atsakingas

„Įtakingas, mano nuomone, pirmiausiai reiškia atsakingas. Esu ir jaučiuosi atsakinga už tai, ką sakau ir deklaruoju savo pareiškimais. Tai, kokią žinią skleidžiu visuomenei, yra mano atsakomybė.

Kita vertus, mano prigimtis – tiesos ieškotojos. Ne visada esu teisi, bet noriu aiškintis ir diskutuoti. Būtent tai ir yra mano arkliukas. Nesibodžiu bendrauti internete aštriai net apie tai, kas yra aktualu ir svarbu kiekvienam. Seku aktualijas, tačiau nebūtinai tai, kas aktualu man, yra aktualu ir visuomenei, tačiau tai dažnai sutampa.

Visiems atrodo, kad esu labai drąsi, bet esu tiesiog atvira. Ta drąsa reikalauja daug kantrybės, darbo su savimi ir turbūt padeda gyvenime. Tai forma ir galimybė pasakyti tai, ką nori. Kiekvienas žinomas žmogus yra atsakingas, bet negalima stengtis patikti, nes tuomet prarandamas unikalumas ir asmenybė“, – pasakojo muzikos pasaulio žvaigždė.

Žinomumas visam gyvenimui

Komunikacijos agentūros „Fabula“ kūrybos vadovas Aidas Puklevičius sakė, kad kol nesi didelė žvaigždė, turi labai daug dirbti siekiant išsvajoto žinomumo. „Kai jau esi pakankamai didelė žvaigždė, tavo praeities darbai dirba toliau už tave ir dingti iš visuomenės akiračio gali tik visiškai užsidaręs nuo išorinio pasaulio. Manau, kad Marijonui Mikutavičiui žinomumo užteks visam likusiam gyvenimui į priekį. Kaip ir Andriui Mamontovui. J. Arlauskaitė-Jazzu dabar pakeitė stilių, pradėjo dirbti su kitu prodiuseriu ir to tikrai pakanka, kad žmonės pastebėtų ir vertintų", – pastebėjo komunikacijos specialistas.

Jis taip pat svarstė, jog elitas J. Statkevičiui galbūt buvo atlaidesnis ir įvertino tai, kad jis moka puikiai kurti kostiumus operoms, o visuomenę galėjo sunervinti jo kalbos apie dalykus, kurių jis iš tiesų neišmano. Paklausus, ar skandalai iš tiesų pasimiršta ir lieka praeityje, A. Puklevičius sakė, jog tai priklauso ir nuo skandalo masto, ir nuo tikslinės auditorijos. Kai kuriuos žmones ir viena dramatiška istorija gali paveikti visiems laikams bei pakeisti konkretaus žmogaus įvaizdį jų akyse.

„Žinoma, dabar informacinis fonas yra labai intensyvus todėl žmonės greitai pamiršta tai, kas buvo vakar. Kasdien norisi naujų įspūdžių, potyrių ir antraščių. Žlgai ir nuosekliai kuriant skandalus pavyks susikurti įvaizdį, kad esi tik skandalistas. Tačiau nėra tokios formulės, kuri leistų tiksliai paskaičiuoti, kokio lygio ir pobūdžio skandalas padės karjerai, o koks ją sužalos. Jeigu tokią žinočiau, apie ją rašyčiau knygas.

Vienam žmogui prireiktų vieno skandalo, kad jis pakeistų nuomonę apie tam tikrą žmogų, o kitam – ir trisdešimties nebus gana tam, kad jis susimąstytų".

Kalbėdamas apie E. Dragūno poziciją sąrašuose specialistas nedaugžodžiavo. Anot jo, šis atlikėjas turi tokią auditoriją, kuri į jo koncertus eitų nepaisant to, ką jis bepadarytų. Taip pat kaip ir elito atstovai jo koncertuose nesilankytų, nepaisant jo veiksmų.

„Visi šie apklausos rezultatai puikiai parodo auditorijos dėmesio fragmentiškumą ir stereotipų gajumą, kuriems pakeisti reikalingi didesni ir svarbesni įvykiai", – pasakojo pašnekovas.

Išskirtinis DELFI projektas „Lietuvos įtakingiausieji" yra rengiamas kasmet. Šalies elitas ir visuomenė renka įtakingiausius politikus, verslininkus/ekonomistus, sporto ir popkultūros atstovus, žiniasklaidos atstovus, visuomenininkus bei tarnautojus/teisininkus. Galiausiai visi šie balsai būna sumuojami ir skelbiamas galutinis įtakingiausių sąrašas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (385)