Į diskusiją susirinko garsiausi tinklaraštininkai: Darius, kurį „YouTube“ mėgėjai atpažįsta kaip „Darius Žaidžia“, Vėju internete prisistatantis Gediminas, Antanas, kuris „YouTube“ kuria turinį prisidengę vardu Antanas J, Vikė, Agnė Juškėnaitė ir Nikole.

Visi jie gali pasigirti didžiulėmis gerbėjų armijomis. Antanas J per metus užsiaugino 50 tūkstančių gerbėjų armiją. Kaip jis pats sako, ši platforma visiškai pakeitė jo gyvenimą. „Prieš YouTube'inimą buvau visiškas bailys, bijodavau prieš klasę atsistoti ir padeklamuoti eilėraštį. Per metus viskas pasikeitė tuo, jog štai sėdžiu prieš jus, prasiplėtė žodynas, su žmonėmis maloniau bendrauti“,– pasakojo Antanas.

Andrius, per metus subūręs 38 tūkstančių gerbėjų armiją, taip pat džiaugiasi, kad dirbant šioje srityje patobulėjo jo iškalba bei bendravimas.

Žymiausia mergina šioje kompanijoje – Agnė Juškėnaitė. „Kai pradėjau kurti vaizdo turinį, labai blogai jaučiausi psihologiškai, šis užsiėmimas kažkaip mane įkvėpė, mokė ir panašiai“, – pasakojo Agnė, kuri tik pradėjusi kurti ėmė gilintis į vaizdo įrašų kūrimą, montavimą ir panašiai. Ji džiaugėsi, jog per kelerius metus tiek pasiekė, jog dabar iš to gali gyventi.

Nikole kuria animacijas, ne tinklaraščius, per metus jau surinko 130 tūkstančių prenumeratorių. Mergina diskusijos metu pasakojo, jog dėl šio pomėgio tenka paaukoti miegą, nes visas kūrybinis procesas vyksta labai ilgai.

Diskusija su „YouTube“ žvaigždėmis:

Diskusijos metu tinklaraštininkai dalijosi mintimis ir patirtimis, pasakojo, kaip artimieji bei draugai reaguoja į jų veiklą. Diskutavo ir apie tai, koks turi būti vaizdo įrašų turinys ir ar kurti gali bet kuris norintis.

„Dėstau video turinio kūrimą 12-16 metų jaunimui. Jie ateina į paskaitas su ta viltimi, kad tinklaraštinimas yra tai, jog atsistoji prieš kamerą ir pasakoji apie save. Ne, – rėžė Agnė. – Tai nenaudingi dalykai sau pačiam. Mano pirma paskaita yra apie tai, ką tu nori pasakyti savo žiūrovui. Tie, kurie nežinojo, į mano paskaitas daugiau neina. Taškas.“

O ar jie dažnai sulaukia priekaištų dėl kopijavimo? „Aš manau, kad visi dalininkai naudoja tą patį guašą ir tuos pačius teptukus, bet gaunasi visiškai kitoks kūrinys“, – sakė tinklaraščius apie madą bei grožį kurianti Vikė.

Tinklaraštininkai pasakojo, kad susiduria su įvairiais reklamos užsakovais. Nuo tokių, kurie už reklamą siūlo dėžę ledų. Tiesa, visi dalijosi mintimis, jog būna, kad užsakovai pasiūlo kokį nors nevertingą užmokestį, tačiau atsisakius, pergalvoja ir po kelių valandų paskambina siūlydami kelis šimtus eurų. „Daugelis galvoja, kad mes tiesiog vaikai, neįvertina darbo“, – teigė diskusijos dalyviai. O štai Nikole iš reklamų ketina sutaupyti mokslams užsienyje.

Tiesa, būna tokių užsakovų, kurie atsiunčia prekę reklamavimui ir tai tampa tuo pačiu užmokesčiu už darbą. Tinklaraštininkas Andrius prisiminė, kad pirmąjį kartą toks užsakymas buvo batų reklama.

Diskusija su „YouTube“ žvaigždėmis – renginio „Comic Con Baltics“ dalis. Populiariųjų kultūrų renginys Vilniuje esančiuose parodų rūmuose „Litexpo“ vyks iki gruodžio 3-iosios vakaro.