„Pavasarį į gatves sugrįžta vilniečių pamėgtas transportas – miesto dviračiai. Šį sezoną pasitinkame sutvarkę 120 probleminių vietų takuose, atnaujinę 6 km takų dangą, įrengę draugiškas dviračiams Islandijos ir Universiteto gatves, praplėtę dviračių taką Gedimino prospekte bei suplanavę naujų dviračių takų plėtrą visame mieste. Šiemet numatome sutvarkyti dvigubai daugiau probleminių vietų, o svarbiausia – iš esmės atnaujinti dviračių takus dažnai vilniečių važiuojamuose maršrutuose: palei Laisvės prospektą, Saulėtekio alėjoje, taip pat nauju taku palei Neries krantinę Žvėryno tiltą sujungti su Vingio parku, o Šilo tiltą – su taku netoli Antakalnio žiedo“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak „JCDecaux Lietuva“ vadovės Žanetos Fomovos, šiemet dviračių sezonas pradedamas dviem savaitėmis ankščiau: „Jaučiame miestiečių nekantravimą ir suprantame norą greičiau sėsti ant dviračių, todėl pasistengėme, kad sezonas prasidėtų ankščiau nei buvo numatyta. Šiemet visus gyventojus ir svečius sezono šūkiu „Dalintis gera“ skatiname kuo daugiau dalintis „Aviva“ dviračiais ir kartu laukiame milijoninės kelionės.“

Antrus metus iš eilės dviračių sistemos partnere tapo gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“. Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva" dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų.

Dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi - maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. - renkasi miesto dviratį laisvalaikiui.

Vartotojai renkasi dviratį vietoje automobilio, nes tai ne tik sveikesnė, bet ir neretai greitesnė transporto priemonė, ypač miesto centre ir transporto spūsčių metu. Be to, ji prisideda prie miesto užterštumo mažinimo - skaičiuojama, kad pasirinkę dviratį vietoje automobilio per 2016 metus „Cyclocity Vilnius" paslaugos naudotojai apsaugojo miestą nuo 80 tūkst. kg CO2 teršalų.

„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą - vidutinė kelionės trukmė pernai buvo 12 minučių", - aiškina Ž. Fomova.

Pernai dviračių dalinimosi paslauga pasinaudojo 8,5 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, kurie kartu įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Vidutiniškai per dieną miesto dviračiais atlikta per 1,2 tūkst. kelionių - pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity" paslauga. Populiariausias punktas, kuriame kasdien išsinuomojama ar paliekama daugiausia dviračių 2016 metais buvo Vinco Kudirkos aikštė, o dažniausi klientų maršrutai Vilniuje driekėsi Gedimino prospektu - nuo Martyno Mažvydo bibliotekos iki V. Kudirkos aikštės ir atvirkščiai, bei iš Lukiškių aikštės į V.Kudirkos aikštę.

Šiemet vartotojams suteikiama nauja galimybė padovanoti pasirinkto tipo ilgalaikę “Cyclocity Vilnius” narystę (sezono, sezono jaunimo ar 30 dienų narystes) savo artimajam, draugui ar kolegai.
Vilniaus savivaldybė toliau planuoja didesnę dviračių takų plėtrą – šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km. kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų: Verkiuose, Žvėryne, Balsiuose, Lazdynuose ties Oslo gatve, Trakų kryptimi.

ES lėšų parama bus panaudota takų įrengimui Naujamiestyje, Šnipiškėse, Žirmūnuose – šie projektai bus pradėti įgyvendinti kitąmet. Be to, šiemet prie kiekvienos mokyklos planuojama įrengti dviračių stovus – šiuo metu jų nėra beveik prie trečdalio sostinės ugdymo įstaigų.

Vilnius yra pirmasis miestas visoje Rytų Europoje, kuriame 2013 m. vasarą įdiegta bendrovės „JCDecaux Lietuva" sukurta dviračių savitarnos sistema. Visame pasaulyje ši sistema veikia jau daugiau nei 70 miestų, tarp jų tokiuose didmiesčiuose kaip Paryžius, Briuselis, Dublinas, Viena, Liuksemburgas bei kiti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)