„Pargindinė susisiekimo priemonė pasiekti Australiją yra lėktuvas. Pastaraisiais metais vadinamajame „Kengūros kelyje“ stipriai išaugo konkurencija ir susiformavo kelios jungiamųjų skrydžių kryptys arba vadinamieji jungiamieji uostai, – pasakojo Žilvinas. – Pagrindinė Australijos oro kompanija „Quantas“ ilgus metus kontroliavo skrydžių kainas ir dažnumus, kas ir kada gali leistis Australijoje, bet tai pasikeitė.“

Išaugus tiek Dubajaus, tiek Emiratų oro linijoms, tiek tranzitiniam oro uostui, Australijos pasiekiamumas ir greitumas pasikeitė. „Apie 65% susisiekiamumo su Europa ir Azija atitenka „Qantas“ „Emirates“ jungtinių reisų susitarimui“, - tikina verslininkas patinkindamas, kad šios kompanijos išties gali pasigirti aukštu aptarnavimo lygiu ir gerais naujais lėktuvais. Nuo šių kompanijų neatsilieka ir Azijos įmonės, tačiau šioms lieka tik skrydžių „likučiai“ ir tuo turi tenkintis Lietuvos turistai.

Lietuviams išties nėra patogu keliauti į Australiją. Šį žemyną mūsų tautiečiai gali pasiekti su 2 ar 3 jungiamaisiais skrydžiais, tačiau ir jie, anot Žilvino, ne visuomet būna patogūs, nes juose reikia praleisti po 3-6 valandas.

„Dalyvaudamas Australijos „Travel Expo 2016“ Melburne supratau, kad Lietuvos pasiekiamumas vis dar yra labai komplikuotas, jei skrendate tradicinėmis kompanijomis, o ne naudojatės pigių skrydžių bendrovių pasiūlymais“, – pasakojo Ž. Grigaitis.

Lietuva australams – gana miglota vieta. Negana to, iš Australijos neorganizuojamas nė vienas tiesioginis skrydis į mūsų šalį. Tad visiškai nenuostabu, kad Australai, užsimanę aplankyti Lietuvą, dažnai persigalvoja. Tam, kad pasiektum šią vietą, lėktuvuose ir oro uostuose tenka praleisti dvi dienas.

Žilvinas pasakoja, kad vis tik Australija nėra užsitvėrusi siena nuo Baltijos ir aplinkinių šalių, tačiau tai yra išties ne kiekvienam pasiekiamas malonumas. Štai galima rinktis turistinės kelionės paketą, kurios metu siūloma aplankyti Rusiją, Baltijos šalis, Lenkiją ir Čekiją. „Tokio paketo kaina prasideda nuo 5,5 tūkstančių Australijos dolerių neįskaitant lėktuvo bilietų“, – įvardijo Žilvinas.

Dažnai maršrutu Lietuva-Australija-Lietuva keliaujantis vyras įvardija ir mažiausią tokių kelionių kainą. „Bilietas iš Lietuvos į Melburną ar Sidnėjų, labai gerai paieškojus, gali kainuoti apie tūkstantį 300 eurų, tačiau bilietas turės apribojimų. Nors buvo laikas, kai tokio bilieto kaina nesiekė nė 900 eurų“, – pasakojo Žilvinas.

„Pigių skrydžių regioninės kompanijos auga kaip grybai po lietaus. Viena jų – „Air Asia X“. Jos atsiradimas Australijos padangėje pridarė nemažai nemalonumų „Quantas“ ir „Malaysian“ bei „Singapour“ bendrovėms. Vis tik ši pigių bendrovė nėra patikima, – pasakojo verlininkas. – Australijos pasiekiamumo kelyje kasmet atsiranda vis daugiau kompanijų iš Kinijos, kurios naudoja pačius naujausius lėktuvus. Taip jos patenkina ir Kinijos turistų pageidavimus, kurių čia, Australijoje, apstu. Jos negali pasigirti geru maistu ar naujausiais filmais lėktuve, bet kaina ekonominės klasės turistams yra labai svarbi ir Kinijos kompanijos laimi šį kainų karą.“

Dažnai keliaujantis Žilvinas pasidalijo patarimais, į ką atkreipti dėmesį keliaujant su persėdimais tarp skirtingų bendrovių. „Vienos leidžia registruoti 23 kilogramų bagažą, o kitos – 30“, – įvardijo itin svarbų dalyką keliautojas.

„Australai apskritai pasaulyje žinomi kaip užkietėję keliautojai. Jie perka ir verslo, ir net pirmos klasės bilietus, kuriems nepagaili ir 45 tūkstančių eurų. Tiek jie gali pakloti kelionei į Europą, – šyptelėjo pašnekovas. – Verslo klasežės segmetas yra labai stiprus ir papildomos paslaugos, tokios kaip asmeninis vairuotojas, papildomas bagažas, verlo klasės ar pirmos klasės laukiamieji, žinomų pasaulio dizaineriužų ar mados namų kosmetinės, kašmyro apklotai ar šilkinės/ vilnonės pižamos – tai tik maža dalis to, ką galima gauti prieš ir po skydžio, todėl oro linijos, kurios atskrenda į Melburną ar Sidnėjų, masiškai perstatinėja savo verslo klasės salonus, pasitelkdamos garsius pasaulio archtektus ir dizainerius tam, kad išlaikytų kokybės ir prabangos lygį.“

Vis tik kada lietuviai Australiją galės pasiekti be persėdimų, yra labai miglotas klausimas. Anot Žilvino, vienas svarbiausių minusų – Vilniaus orouosto pakilimo takas nėra toks ilgas, kad juo galėtų kilti ilgųjų reisų lėktuvai.

„Tokios kompanijos kaip „Turkish airlines“ ar „Lufthansa“ iš Vilniaus užpildo savo lėktuvus, bet sunku įsivaizduoti, kad kuri nors Jungtinių Arabų Emyratų bendrovė užpildytų savo lėktuvus“, – kalbėjo vyras.

Paskutines dienas Australijoje šiuo metu leidžiantis Ž. Grigaitis patikino, kad ten oro linijos klientui suteikia patį didžiausią komfortą. Jam net buvo pasiūlytas automobilis tam, kad laukdamas skrydžio nejaustų nepatogumų.

Beje, Žilvinas įvardijo vieną keistą nepatogumą, kuris gali pasitaikyti ir labai prabangių oro linijų lėktuvuose. „Kinijos oro bendrovių lėktuvuose, ekonominėje klausėje, gali būti įtaisytos mažesnės sėdynės. Jos tikrai nepatogios lietuviams“, – šyptelėjo verslininkas.

Baigdamas savo pasakojimą apie skrydžius, Žilvinas palinkėjo visiems saugių, įspūdingų skrydžių ir lengvo nusileidimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (131)