Atlikėja Ingrida Kazlauskaitė net nenori įsivaizduoti savo kasdienybės be automobilio, esą gaila ir laiko, ir sveikatos. Sutikus kelių erelius ji prisipažino, kad nevengia pamojuoti pirštu ar kitaip pagestikuliuoti, nes įvairios situacijos keliuose sukeliamos vien dėl to, kad kažkas nori pademonstruoti savo supuvusio „Opel“ galimybes.

Į klausimą ar ji, kaip ir dauguma moterų, vairuodama automobilį gali atlikti dar šimtą darbų, I. Kazlauskaitė atsakė skardžiu juoku. „Kaip iš delno! Tuo tikrai nereikia didžiuotis, bet tai tiesa. Leidžiu sau tai, kai esu itin didelėje spūstyje. Tada galiu nusilakuoti nagus, prisiklijuoti blakstienas, pasidaryti makiažą, persirengti ar duoti interviu. Dažniausiai tiesiog dainuoju ir mokausi naujas dainas“, – sakė atlikėja.

Priklausanti vairuojančių moterų asociacijai „Racing Ladies“ I. Kazlauskaitė labai domisi saugaus eismo taisyklėmis ir dalyvauja įvairiuose tam skirtuose renginiuose ar akcijose. Visgi, anot jos, kartais tenka pasinaudoti ir moteriškomis gudrybėmis. „Visada išplėtusi akis stebiu kelių ženklus, bet kartais tenka ir pasišypsoti, ypač kai labai skubu ir reikia prisiparkuoti. Stengiuosi tuo nepiktnaudžiauti, nes ne visi supratingi ir geranoriški. Aš ir pati esu draugiška kelyje, nes reikia suprasti vieniems kitus“, – sakė I. Kazlauskaitė.

Ingrida Kazlauskaitė

Mantas Stonkus yra vienintelis vairuojantis „Humoro klubo“ narys. Pasak aktoriaus ir laidų vedėjo, vairavimas yra didelė atsakomybė, nes nulipęs nuo scenos negali per daug atsipalaiduoti, tačiau jam tai patinka. „Esu gana karšto kraujo, nors žinau, kad kelyje nedera aiškintis santykių ir tai kartoju ne tik sau, bet ir kitiems. Visgi kartais būna, kad atsisuku, pagestikuliuoju, signalizuoju, bet stengiuosi susivaldyti“, – pasakojo pašnekovas. M. Stonkus šypsodamasis sako, kad rugsėjo pradžioje, vairuojant automobilį, dažnai pasirodo jo personažas Giedrelis iš Mažeikių, kuris išsilieja nerinkdamas žodžių. Rugsėjui įsibėgėjus šis personažas pasitraukia.

Mantas Stonkus

Mindaugas Mickevičius-Mino atviravo, kad vairavimo ypatumai Kaune, lyginant su kitais miestais, yra išties neeiliniai. „Vairuotojo pažymėjimus turbūt nusipirkę visi turintys automobilius, ypač brangius. Ką darysi, tenka susitaikyti, nes kol kas mūsų kultūra keliuose tikrai ne pati geriausia“, – sakė atlikėjas.

Negalintis įsivaizduoti savo gyvenimo be automobilio Mino sako, kad ir pačiam yra tekę mokėti baudą bei kuriam laikui likti be vairuotojo pažymėjimo. Esą tai buvo skausminga patirtis, bet kam nepasitaiko. Atlikėjas pabrėžia, kad labiausiai trūksta draugiško vairuotojų ir pėsčiųjų dialogo.
Paklaustas ar yra tekę pasinaudoti savo žinomumu kelyje M. Mickevičius prisiminė beveik septynerių metų senumo istoriją: „Mane sustabdę pareigūnai įspėjo, kad neapšviesti automobilio numeriai. Padėkojau ir ruošiausi važiuoti, tačiau iš manęs buvo pareikalauta susimokėti baudą. Tarsi juokaudami pasiūlė susimokėti neoficialiai, tad labai skubėdamas tą ir padariau. Sunku pasakyti ar tai susiję su mano žinomumu“.

Mindaugas Mickevičius-Nomino (Nerijaus Jauros nuotr.)

Olegas Aleksejevas, grupės „Biplan“ dainų tekstų ir muzikos bendraautoris bei gitaristas sako, kad kultūra keliuose tikrai gerėja. „Su kelių ereliais susiduriu vis rečiau, nes nesu toks jaunas nutrūktgalvis, o ir manau, kad vairavimo kultūra Lietuvoje yra labai pagerėjusi. Man tie ereliai labai nepatinka, bet nepatinka ir tie, kurie per lėtai vairuoja. Pats mėgstu greitą važiavimą, bet saugų“, – sakė muzikantas.

Kelyje susinervinęs O. Aleksejevas stengiasi nesivelti į konfliktus. Vairuojantis automobilį ir motociklą pašnekovas neslepia, kad kur kas saugiau vairuoti automobilį, nes Lietuvoje dviračių transporto priemonių kurltūra dar toli gražu ne pati pavyzdingiausia. Sunkiai įsivaizduojantis savo kasdienybę be automobilio vyras sako, kad Vilniuje visgi galėtų be jo išsiversti, nes labai mėgsta vaikščioti, o ir darbai išsibarstę aplink namus. Žinomumu kelyje nesinaudojantis Olegas sako, kad netoleruoja jokių kyšių, nors prisimena, kad jaunystėje būdavo atpažįstamas kelyje.

Olegas Aleksejevas

Saugaus eismo diena minima keletą kartų per metus. Spalio 13 dieną minima Europos saugaus eismo diena, o balandžio 6-oji paskelbta Lietuvos Saugaus eismo diena.