Manau, kad šiais naujųjų technologijų, mados ir nepriklausomybės laikais daugelis dalykų yra iškreipti ir suvokiami kiek kitaip nei anksčiau. Prieš 20-30 metų mados pasaulyje buvo nustatyti kanonai, kurių, deja, niekas negalėjo, nenorėjo, o gal ir nesugebėjo peržengti. Dizaineriai, norėdami būti įvertintais ir pastebėtais, savo kolekcijų pristatymams rinkosi tik profesionalius modelius. Dabar situacija pasikeitė, nes rinka tapo perpildyta. Šiandien norint išgarsėti ir būti pastebėtiems, jau nebeužtenka įprastų modelių, todėl dizaineriai yra priversti ieškoti vis naujų, kitokių kolekcijos pristatymo būdų. Tam neretai pasitarnauja garsių žmonių veidai. Pati Lady Gaga 2011 metais dalyvavo gerai žinomo dizainerio Thierry Mugler kolekcijoje kaip modelis. Lygiai taip pat ir Beyonce, Rihanna bei daugelis kitų žinomų žmonių neretai dalyvauja kolekcijų pristatymuose. Tokios praktikos pavyzdžių pasaulyje gausu, tereikia tik pasidomėti.

Iš arčiau pažvelgus į gerai žinomus užsienio dizainerius, pamatysime jų taktikas, neretai jie kaip dovanas siunčia savo kolekcijų drabužius žymiausiems aktoriams, dainininkams vien tam, kad šie pasirodytų viešumoje ir mirgėtų spaudoje su jų kurtais apdarais bei aksesuarais. Ši strategija puikiai pasitvirtina atnešdama dizaineriams garantuotą sėkmę, juk visas pasaulis nuolat seka garsenybes, apie jas komentuoja ir kopijuoja. Vienas iš tokių pavyzdžių yra dainininkė Rihanna, kuriai užteko pasirodyti su kailiniais bei „New Balance“ sportbačiais ir visas pasaulis nusekė amerikietiškos mados pavyzdžiu. Nepaisant to, kad šis prekės ženklas Amerikoje buvo žinomas jau daugelį metų ir ypatingai vertinamas tarp sportininkų, praėjus kelioms savaitėms po Rihannos pasirodymo spaudoje, kas antra stileiva ėmė dėvėti „New Balance“ avalynę derindama ją su įvairių tipų ir stilių drabužiais. Ši mada pagreitį įgauna ir Lietuvoje. Jau pastebime ne vieną žinomą moterį kopijuojant dainininkės Rihannos pasirinktą aprangos stilių. Tai leidžia prieiti bendrą išvadą, kad ant garsaus žmogaus kūno demonstruojami rūbai negali likti nepastebėtais! Šiuo pavyzdžiu noriu pasakyti, kad nereikia kritikuoti ir pykti ant dizainerių, dėl to, kad jie eina tuo pačiu keliu kaip ir užsienio mados kūrėjai.

Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad, visgi, ne visuomet dizaineriai kviečiasi garsius žmones tapti jų modeliais vien todėl, kad jie yra žinomi. Lietuvos žvaigždės – dažnos dizainerių klientės, o kai kurios yra ir geros draugės ar pažįstamos. Jos dalyvauja renginiuose, džiaugiasi kartu dizainerių sėkme ir mėgaujasi nepamirštamomis akimirkomis.

Gaila, kad niekas sau neužduoda klausimo, kodėl dizaineriai kviečiasi žinomas moteris pristatyti jų kolekcijų drabužius? Noriu atsakyti, kad tai padiktuoja pati mūsų supuvusi visuomenė, kuri nevertina kolekcijų su tradiciniais modeliais. Ar Jums būtų įdomu stebėti naują, dar niekam nežinomą Lietuvos dizainerį, kuris pristatydamas savo kolekcijos drabužius pasikvietė paprastus modelius? Ar jis susilauks tiek visuomenės dėmesio, jei rūbus vilkės profesionalios manekenės? Galbūt, tačiau iškyla svarbesnis klausimas, kaip tuomet susilaukti žiniasklaidos dėmesio? Juk ji dažnai net nesivargina apsilankyti, jei nėra žymių žmonių. Kodėl taip viskas vyksta? O gi todėl, kad čia vėl išnyra mūsų visuomenės kaltė. Žmonėms neįdomu skaityti straipsnio ar žiūrėti nuotraukų, kuriose nėra žinomų žmonių veidų, pavardžių. Mūsų visuomenė tapo tuščia, nes daugelis žmonių praleidžia išties daug laiko sekdami kitų gyvenimus, spaudoje ar marguosiuose televizijos ekranuose. Dėl šios priežasties dizaineriai ir imasi „žymių veidų“ strategijos tam, kad pritrauktų bent dalį tokios visuomenės dėmesio. Visgi taip elgiasi ne visi...

Spaudoje buvo minima, kad ir mano įkurti „Inži“ mados namai kviečiasi žinomas moteris demonstruoti kolekcijos drabužius. Noriu priminti, kad neseniai pristatytoje „Haute couture 2014-2015“ kolekcijoje nepasirodė nė viena žinoma Lietuvos moteris. Drabužius pristatė tik kruopščiai atrinkti profesionalūs modeliai, tiesa dalyvavo tik Akvilina, kuri taip pat yra profesionali manekenė. Buvo nuspręsta pakviesti tik profesionalius modelius todėl, kad kiekvieną rūbą skyriau unikaliai moteriai, netapatinau jo su jau visiems žinomu veidu. Dažnai nutinka taip, kad suknele aprengus vieną ar kitą garsią moterį, ji įgauna jos veidą, todėl vėliau tampa labai sunku atskirti ir atsieti suknelę nuo ją vilkėjusios įžymios moters. Manau, kad geriausia kolekcijų rūbus pateikti ant profesionalių modelių, kurie nepalieka savo šešėlio, kad drabužis išliktų švarus kaip popierius, ant kurio būtų galima piešti tikrosios suknelės savininkės veidą. Taip daro dauguma gerai žinomų Lietuvos dizainerių, tokių kaip Ramunė Piekautaitė ar Juozas Statkevičius, nors, nepamirškime, kad ir Juozas dažnai kviečiasi į savo kolekcijas tiek garsias moteris, tiek žinomus modelius. Paminėti dizaineriai savo karjerą pradėjo kur kas anksčiau, nei daugelis šiandieninių Lietuvos mados kūrėjų, dar tada, kai mūsų visuomenė nebuvo taip įstrigusi informacijos sraute, dar tada, kai ji buvo ištroškusi naujų žmonių, naujų talentų ir gėrėjosi darbais, o ne veidais. Aš labai gerbiu ir žaviuosi šiais dizaineriais, jų darbais ir linkiu Jiems viso ko geriausio!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (89)