– Jogaila, kiek metų jau valgai duoną iš minėtos veiklos?

– Priskaičiavus ir mano darbo televizijoje metus, bus daugiau kaip 20 metų. Taigi yra ką apibendrinti ir palyginti.

– Kaip apibūdintum paties asmeniškai ir savo vadovaujamos renginių organizavimo įmonės „Pirmoji kava“ organizuotus renginius iki krizės?

– Tuomet užsakovai pageidavo visko į valias. Jei reikia muzikos – samdomas didžiausias orkestras su ilgakojėmis šokėjomis. Jei užsakoma maisto – ant stalų tarp lėkščių nebelieka vietos nė vienai taurei. Gėrimai? Jų turi būti tiek, tarsi vakaro renginys būtų planuojamas bent kelioms dienoms ir naktims. Jei reikia fejerverkų – jie būtinai turi „perspjauti“ naujametes ugnis. Žodžiu, dauguma užsakovų tarsi varžėsi tarpusavyje: kas daugiau, kas labiau... Taip net renginio tikslas – maloniai pašvęsti ir pabendrauti – lyg ir būdavo nustumiamas į antrą šio garsų, maistų, gėrimų ir fejerverkų parado planą.

– Kokie būdavo biudžetai?

– Tai nepalyginami dalykai. Mat vienam renginiui užtekdavo ir keliolikos tūkstančių litų, o kito renginio biudžetas gerokai viršydavo ir pusę milijono.

– Ir „labai netikėtai“ atėjo krizė... Kaip tai atsiliepė renginių biudžetams?

– Dabar pagrindinis visus renginius vienijantis bruožas – kuklumas. Visi kaip susitarę pamiršo fejerverkus, ėmė mažiau valgyti ir gerti. Kviečiamų svečių armija išretėjo iki tikrai norimų matyti ar būtinai kviestinų žmonių būrio ar būrelio. Masiškus, grandiozinius ansamblius pakeitė kameriniai džiazo ir klasikinės muzikos ansambliai ar net pavieniai atlikėjai. Man asmeniškai toks pokytis – tik sveikintinas. Kur kas malonesnėje ausiai aplinkoje maloniau ir bendrauti. Tai pastebiu ir aš, tai pastebi ir mano kolegos, tai ima pastebėti ir patys užsakovai. Kitaip tariant, nėra to blogo, kas neišeitų į gera.

– Kalbi rimtai?

– Visiškai. Krizė „nukratė“ tariamas vertybes ir atributus, išryškindama tikrąsias. Anksčiau ir aš su draugais per tuos nepabaigiamus darbus daugiau bendraudavau interneto erdvėje, o dabar, susitikę vakarais prie taurės vyno, planuojame ir generuojame ateities darbus. Ar ne puiku? Ir bendraujame, ir dirbame.

– Jūsų veiklos srityje krizė jau baigiasi?

– Bent jau mūsų įmonės veikloje jos net nepasijuto. Taip, renginių biudžetai gerokai sumažėjo. Tačiau mes diversifikavome savo veiklos rūšis, ir didžiuodamasis galiu pasakyti, kad per tą krizę mūsų agentūra neatleido nė vieno darbuotojo.

Be to, mūsų veikla – puikiausias visos ekonomikos barometras. Ir pagal dažnėjančius (tebūnie ir kuklius) renginių užsakymus aš prognozuoju gana greitą atsigavimą. Kita vertus, krizė paprastai prasideda galvose, o ne kišenėse. Kas apgalvotai plėtojo savo verslą, tas ir tebeplėtoja. O užsakovai į mus kreipiasi ir toliau.