Muzikos industrijai skirta konferencija bus surengta nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, o festivalio pirmasis muzikinis vakarėlis įvyks Vilniaus Mokytojų namų „Vasaros terasoje“, rašoma pranešime spaudai. Rugsėjo 10 d. ten koncertuos „OKATA“, jungianti senas tradicijas su modernu, miksuojanti folką su beatbox‘u. Grupės narės Kotryna, Kristina ir Justė – profesionalios dainininkės, muzikinių TV projektų dalyvės, ant scenos pasirodančios ir žymių atlikėjų koncertiniame sąstate. Joms gerai pažįstami visi muzikos stiliai. Žygimantas aka GON – beatbox‘o čempionas, demonstruojantis savo įgūdžius ir tarptautinėse varžybose. Loop‘inimo pedalai, garso efektai ir puikūs vokalai taps gražia įžanga į festivalį.

Taip pat atidarymo renginyje koncertuos gaivališki „Antikvariniai Kašpirovskio Dantys“, į kuriuos telpa Balkanai, baltiškos tradicijos, romai ir Lotynų Amerikos mariačiai. Tai ir orkestras, ir regis, ir polka, ir post-punkas. Vyrai apie nieką nedainuoja perdėtai rimtai, o jų humoras sukuria bendrą muzikinę kalbą, kurią supranta visi, kad ir kur „dantytieji“ koncertuotų – Centrinėje ar Rytų Europoje, Kinijoje, Indijoje ar Šiaurės Amerikoje.

Rugsėjo 11 d. „What‘s Next In Music?“ persikels į dvi kitas scenas – „garage“ ir „open air“ – broliško festivalio „Loftas Fest“ teritorijoje. Garažo scenoje pirmieji gros „Fume & Comette“: jis ir ji, sintezatoriai ir vokalas, prancūzų house ir elektroninė muzika. Duetas žaidžia savo įvaizdžiu, improvizuoja, sukuria futuristinį įspūdį, miksuoja skirtingus stilius.

Po jų „garage“ scenoje – INGAJA ir jos gilus, liūdnokas indie. Talentinga klaipėdietė ieškojo savęs įvairiuose muzikiniuose projektuose Lietuvoje ir svetur, sėmėsi įkvėpimo iš Anouk, Ben Howard, Fink, tik jų muzikinius impulsus perdažė savaip. Jos nuoširdi lyrinė herojė pasakoja apie savo atradimus, švelniais atmosferiniais pustoniais perduoda savo prisiminimus ir tiesiog sustabdo laiką.


Pirmąjį vakarą ant šios scenos užlips ir „artfcl“ – elektroninės muzikos prodiuseris Andrius ir harmonijų virtuozas, multiinstrumentalistas Matas, kurie puikiai iliustruoja dabartinį laiką, kai ribos tarp gyvo ir skaitmeninio pasaulio išsitrina. Žmogus virsta mašina, o mašina – žmogumi. Dueto motininė plokštė – IDM, džiazas, techno, avangardas, pop ir alternatyva. Pernai jie pristatė elektro-akustinį baletą „Newborn“, kuriame pasirodė profesionalūs baleto šokėjai. Šiemet irgi turės, kuo nustebinti.

Rugsėjo 11-ąją „open air“ scenoje koncertuos „dadcap“, 2019-ais debiutavę Lietuvos alternatyvos scenoje. Jau po dviejų singlų grupė pajuto augantį sekėjų skaičių ir jis tendencingai didėja, nes „dadcap“ siūlo specifinę muzikinę terapiją, kokios niekas nesitiki. Laukia dinamiškas ir nuoširdus pasirodymus.

Po jų pasirodys „Sinstation“. Taip galėtų vadintis baras Tailande, leidžiantis pamiršti viską apie praėjusį gyvenimą. Bet grupė nebėga nuo perkaitusio pasaulio, atvirkščiai – ką tik skyrė jam albumą „Liepsnos3“. Jie drąsiai brenda ir klampoja per visa tai, kas mums nutiko.

Vokalistas Mykolas dainuoja iš skirtingų žmonių perspektyvų apie grįžimą prie paprastų pasirinkimų, kartų konfliktus, liūliuoja visuomenę, tikinčią į linijinį progresą. Jų žanras, kurį vadina sinpopu, bloškia į 1980-uosius, leidžia atsikąsti post punk pop ir dar prideda modernaus roko triukšmo bei bytų.

Kitas vardas „What‘s Next In Music? open air“ scenoje – „In albedo. Melquiades“. Po juo susibūrę kūrėjai lipdo muziką iš daugybės ritminių struktūrų nuo triphopo, regio, psichodelikos ar fusion iki progresyvaus roko.

Jie grojo daugelyje Lietuvos ir užsienio džiazo festivalių, yra surengę pasirodymą „Granatos Live“. 2018 metais išleido debiutinio albumo vinilą „Melquiades“, šį vardą pasiskolinę iš legendinio rašytojo Gabriel Garcia Marquez kūrinio „Šimtas metų vienatvės“ veikėjos. Literatūra, teatras, muzika, šviesos ir kvapai susijungs ir jų gyvame teatrališkame pasirodyme.

Vienas laukiamiausių pirmojo vakaro performansų – „Graži ir ta galinga“. Ant scenos Asta, Ieva, Marija, Rugilė ir Vaiva susitinka su istorinėmis moterimis – Barbora, Bona, Julija, Marija, Tekle. Merginos sako, kad nedaug tokių Lietuvos istorijoje. Tos, kurios rado vietą, galėjo dėkoti savo grožiui arba supergaliai daryti įtaką vyrų sprendimams. O jeigu nori tapti reikšminga savo šalies istorijos dalimi, bet nesi nei gražuolė, nei galinga? Belieka deginti stereotipus ir šokant raganišką šokį kurti naujas perspektyvas. Apie tai – ir merginų performansas, kuriame jos pasako, kas galėjo būti nutylėta ir pasijuokia iš dalykų, kurie nebūtinai smagūs. Visa tai sujungdamos su skirtingais muzikos stiliais jos laimi publikos susižavėjimą.

Rugsėjo 12 d. „What‘s Next In Music? garage“ scenoje pasirodys viena kontraversiškiausių personų Lietuvos pop pasaulyje – Alen Chicco. Šis artistas tik atsiradęs popmuzikos industrijoje atkreipė dėmesį savo teatrališku vokalu, originaliu įvaizdžiu ir miuziklų dvasios bei gatvės šokių sinteze. Jį įkvepia visų laikų garsiausios pop divos, o pats Alen Chicco – galybę savo sekėjų ir drag performansų gerbėjų.

„Garage“ scenoje koncertuos ir Monikaze. Tai – elektroninės muzikos solo projektas. Jį kuria Monika Zinkevičiūtė, LMTA mokslus baigusi kompozitorė, profesionalų vadinama vienu įdomiausių pastarųjų metų atradimų, kuriam reikia išplaukti į tarptautinius vandenis. Kūrėja pristatė albumą „Chicken Wings“, kuriame susijungia elektroninis džiazas, gyvi ir efektuoti vokalai, žemi dažniai, akustinis nuogumas ir šiuolaikiška garso sintetika.

„Open air“ scenoje rugsėjo 12-ąją pasirodys grupė „Fused Trio“, muzikos žanrus generuojanti čia ir dabar. Sakosofonas, gitara, bosas, sintezatoriai ir būgnai – iš to galima išgirsti kažką tarp weird free jazz, drum‘n‘bass ir stoner dub metal. Bet nebūtinai. Kiekvienas jų koncertas – unikalus, balansuojantis tarp absurdo ir meno.

Šioje scenoje šeštadienio vakarą skleisis ir „Palmės Žiedas“. Tai – scenos naujokas iš Kauno, užaugęs skirtingų kultūrų įtakoje. Jo santykiai su muzika, kurią prodiusuoja nuo 15 metų, išlieka skrendantys, plaukiantys, be aiškių pasiūlymų. Albumas „Futura“ – užburtas Lietuvos klubinės muzikos kultūros, šiuolaikinio hedonizmo. Bet kartu kūrėjas pastebimai jaučia silpnybę XX a. vidurio ir antros pusės įrašų stiliui, apgaubtam melancholijos miglos.

„Open air“ scenoje laukia ir Ruta MUR koncertas. Ją įkvepia devintojo dešimtmečio bruožas visiškai atvirai per muziką kalbėti apie savo jausmus ir meilę. Ruta taip pat kuria manifestą meilei, nes jai tai – gyvenimo prasmė.

„What‘s Next In Music?“ yra ilgametis ETEP (European Talent Exchange Programme) narys. Todėl ir šiemet muzikos mainų festivalio programoje ši milžiniška pasikeitimų talentais programa pristato du originalius atlikėjus iš Estijos ir Latvijos.

Mart Avi yra toks estiškas voriukas, pinantis savo elektroninius burtus pasauliniame tinkle ir kiekvienu savo projektu apžavintis klausytojus bei priekabiausius kritikus, ar jie būtų Taivanyje, ar Nyderlanduose. Izoliacijos metu jis suverpė dvigubą singlą „Spark“/ „Some ReaVer“ ir publikai duoda jį lyg mažą degustacinį skanėstą iš būsimojo 5-ojo solinio albumo „Vega Never Sets“. Naujausios kūrybos užuominos jau sulaukė įtakingiausių pasaulio muzikos leidinių komentarų, kad tai bus visiškai neįtikėtinas darbas.

O štai latvių atlikėja ir kompozitorė Evija Vebere prikausto dėmesį savo išskirtiniu vaikišku balseliu ir variacijomis nuo šviesių žaismingų melodijų iki visiškos laukinės šizofrenijos. Jos solo įrašai „Sirdsbūt“ 2019 metais laimėjo Latvijos muzikos apdovanojimą už geriausią alternatyvios muzikos albumą.

„What‘s Next In Music?“ taip pat bendradarbiauja su INES (Inovation Network of European Showcases“ platforma, suteikiančia galimybes lietuviams patekti į didįjį muzikos katilą, o taip pat – atrasti jame kitų šalių talentus. Deja, dėl pandemijos šiemet festivalyje neišvysime nė vieno INES talento iš užsienio, tarp jų – ir labai lauktų slovėnų „zalagasper“, šveicarės Jessiquoi ar liuksemburgiečio Bartleby Delicate, tačiau organizatoriai tikisi pristatyti juos mūsų publikai kitąmet.
„What‘s Next In Music?“ organizuoja Lietuvos muzikos verslo asociacija, finansuojant Lietuvos kultūros tarybai ir Vilniaus miesto savivaldybei. Šis festivalis ir konferencija sostinėje rengiamas jau 5 kartą. Įėjmas nemokamas, išskyrus atidarymo koncertą „Vasaros terasoje“.