Penktadienį muzikos pasaulį pasiekė žinia it iš prastos komedijos: Sią, vieną ryškiausių mūsų dienų muzikos kūrėjų, mylimą tiek gerbėjų, tiek kitų atlikėjų, fanai nori paduoti į teismą. Tel Avive, Izraelyje jos naująjį šou – pirmąjį po šešerių metų – matę klausytojai nusivylė: Sia su publika nebendravo, jos muzika nebuvo grojama gyvai. Vietoje muzikantų scena atiduota šokėjams, o per ekranus rodomas scenos vaizdas buvo įrašytas iš anksto.

„Mes jaučiamės apgauti“, – sakė fanai. Izraelio žiniasklaidai jie teigė, kad ruošia grupinį ieškinį, kuriuo prašys atgauti pinigus už bilietus. Iš viso suma sieks 2 milijonus dolerių.

Klausimas, ar šie klausytojai išties žino, kas yra Sia, be to, kad jos dainos praskaidrina radijo stočių tinklelius nepriekaištingai parašyta pop muzika.

Krokuvoje, savaitgalį čia vykstančio festivalio „Krakow Live Music“ metu Sia atliko tą patį pasirodymą – ir jis buvo puikus.

„Buvau pagalvojusi apie tai, kad vėl reikėtų koncertuoti. Ir tada nustojau“, – juokdamasi ji kalbėjo prieš dvejus metus, kada daina „Chandelier“ užvaldė „YouTube“ ir į pop kultūrą įnešė žodį „sietynas“.

Tada jai scenos ir nereikėjo. Sia visų pirma yra muzikos prodiuserė, mieliau rašanti dainas – sau ir kitiems – nei jas atliekanti. Rihanna „Diamonds“, Beyonce „Pretty Hurts“, Britney Spears „Perfume“ – Sia yra visų šių dainų autorė. Ji instinktyviai žino, kaip parašyti kūrinį, kurį trauks Amerika ir Europa ir daro tai be vargo. „Diamonds“, pavyzdžiui, parašė per 14 minučių.

Bet laikai keičiasi. Sia, dabar 40-ies, išgyvena renesansą: išsivadavusi iš priklausomybių narkotikams ir alkoholiui ji dar labiau susikoncentravo į talentą rašyti dainas. Pastaruoju metu viskas, prie ko ji prisiliečia, tampa auksu. Naujausia daina „Cheap Thrills“, nesugadinta net Sean Paul koloboracijos, šiuo metu yra pirmoje vietoje JAV. Ten pat buvo atsidūręs ir jos pastarasis albumas „1000 Forms of Fear“. Naujasis, šiųmetis „This Is Acting“ pakilo iki 4-osios.

Ir ji vėl nori koncertuoti. Tačiau tai daro savaip.

Sia koncertas Krokuvoje

Sia myli muziką, bet nenori dalykų, kurie ateina kartu. Ji yra prieš buvimą įžymia. Jai daug labiau patinka nueiti į parduotuvę, girdėti, kaip jos daina skamba radijuje ir matyti, kaip niekas aplinkui nežino, kad dainos autorė yra čia pat – taip jau ne kartą yra nutikę.

Dėl to ji pradėjo pasirodyti viešumoje užsidengusi veidą peruku – iš pradžių ryškiai blondinišku, dabar – dviejų spalvų, juodu ir baltu. Tokią ją pastaruosius metus matome scenoje, pokalbių laidose, visur, kur yra kameros ir fotoaparatai. Lai dėmesys būna į dainas ir atlikėjos žodžius, o ne į išvaizdą.

Tokią Sią matėme ir Krokuvoje. Ji ramiai stovėjo scenos krašte ir dainavo, išrėkdama plaučius ir širdį unikaliu, netobulai tobulu savo balsu.

Scenos šviesas ji atidavė šokėjams: visų pirma – Maddie Zieger, tai pačiai hyperenergingai mergaitei iš „Chandelier“ ir kitų Sia'os klipų. Kartu buvo du šokėjai vaikinai. Jie šoko gyvai, o ekranai rodė tą patį šou, tik iš anksto įrašytą, profesionaliai nufilmuotą ir pilną kviestinių svečių, kaip aktoriai Paulas Dano ar Kristen Wiig, pasipuošusių Sia'iškais perukais.

Toks buvo pačios atlikėjos sprendimas. Užuot bandžius gyvai užfiksuoti šokėjų pasirodymą, kas techniškai būtų labai sudėtinga, ji ekrane parodė tobulesnę pasirodymo versiją – tokią, kurioje gali matyti kiekvieną Zieger veido mimiką. Scenoje žmonės galėjo matyti gyvą variantą – tik be kviestinių svečių. Gaila, bet suprantama: Paulas Dano negali būti keliose vietose vienu metu.

Pasirodymas buvo labai minimalistinis – tik šokantys žmonės ir jiems pritariančios šviesos, beveik jokių dekoracijų. Tai kontrastavo su sprogstančiomis ir masyviomis dainomis. Tačiau tai nėra priekaištas. Priešingai, koncerte Sia išvadavo savo muziką nuo pop scenos saldumo ir hiperbolizavimo, pateikdama ją kaip modernų meną.

Čia jai ir yra vieta būti. Sia'os muzika yra gili, net jei taip neatrodo iš pirmo perklausymo. „Tu rėki garsiai, bet aš neklausau. Esu kritikuojama, bet visos kulkos atsimuša ir sugrįžta. Tu šauni į mane, bet aš atsikeliu“, – eilutės iš „Titanium“, dramatiškos Sia'os dainos, kurią Davidas Guetta pavertė atpalaiduojančiu šokių himnu. Koncerte „Titanium“ buvo atlikta be Guetta'os „bangerių“, tik su pianino pritarimu. Taip šis kūrinys gimė – ir taip jis skambėjo daug jautriau.

„Ačiū jums, kad buvote. Ir ačiū už visas gerbėjų dovanas, kurias gavau!“, – tarė Sia vienintelius žodžius publikai pasibaigus koncertui. Sakė juos laimingu, kiek vaikišku balsu su jaukiu australietišku akcentu. Tą mažą sekundę galėjai pajusti, kad už dramatiškos muzikos ir visko mačiusios jos kūrėjos, slepiasi tiesiog laimingas žmogus, šiuo metu išgyvenantis karjeros viršūnę. Dar prieš keletą metų tai atrodė neįmanoma.

Prieš porą metų teko lankytis Katy Perry, kitos pop žvaigždės, kuriai Sia yra rašiusi dainas, koncerte. Jis buvo pilnas visko – nuo faraoniškų kostiumų iki skraidančių taco sumuštinių. Tai buvo pop muzikos spalvingumo, kičo, džiaugsmo viršūnė. Jei norėtų, Sia galėtų daryti taip pat. Bet nenori. Ji pasirinko minimalistinį, labai žmonišką ir jautrų būdą perteikti savo dainas. Jei kažkas tuo nusivylė – klausimas, ar jiems pakeliui su Sia apskritai.

Sia koncertas Krokuvoje
Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)